Μία νέα μελέτη αποκαλύπτει πως περισσότερα από 800.000 κινέζικα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να πουληθούν στην Ευρώπη μέχρι το 2025, με την συντριπτική τους πλειοψηφία να είναι ηλεκτρικά.
Με βάση τις τεράστιες αυτές επιτυχίες πωλήσεων στην Κίνα, αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να επεκτείνουν γρήγορα την παρουσία τους σε όλη την Ευρώπη. Η PwC σημειώνει ότι το κινέζικο group θα μπορούσε να έχει μερίδιο 3,8% έως 7,9% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις EV το 2030. Φυσικά, δεν θα προέρχονται όλα αυτά τα EV από κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς περίπου 330.000 από τα 800.000 κινεζικής κατασκευής EV θα είναι από δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Tesla, BMW και το Renault Group.
Η PwC σημείωσε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν επηρεάσει άσχημα τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και ότι οι κινεζικές μάρκες προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς.
«Οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν βελτιστοποιήσει και αναπτύξει τα προϊόντα τους στην εγχώρια αγορά, έτσι ώστε τώρα να φέρνουν προσιτά μοντέλα BEV, καινοτόμες τεχνολογίες και νέες ιδέες στην Ευρώπη», περιέγραψε ο συνεργάτης της PwC ,Felix Kuhnert.
Η μελέτη σημείωσε ότι περίπου 200.000 οχήματα από κινεζικές μάρκες θα πωληθούν στην Ευρώπη φέτος, εκ των οποίων τα 90.000 θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, τα 40.000 θα είναι plug-in υβριδικά και τα υπόλοιπα θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εάν οχήματα κινεζικής κατασκευής κατακλύσουν την ευρωπαϊκή αγορά όπως αναμενόταν, η Ευρώπη θα μπορούσε να μετατραπεί σε καθαρό εισαγωγέα αυτοκινήτων με πλεόνασμα εισαγωγών άνω των 221.000 οχημάτων το 2025.
Οταν θα αρχίζουν να σκανε το ένα μετά το άλλο σαν βαρελότα πριν την ώρα τους να δείτε κλαμα που θα πεσει, πάρτε ηλεκτρικά αμάξια να δω που θα τα φορτίζεται, γιατί το ρεύμα δεν είναι δωρεάν.
Δεν θα το αφήσουν ετσι απλα οι ευρωπαίοι ηδη πολλες εταιριες το εχουν γυρισει σε ηλεκτρικα