Ο νέος ΚΟΚ θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, όπως δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα αλλάξει για πρώτη φορά από το 2008, εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα». όπως εξήγησε η κα Αλεξοπούλου.
Στον νέο ΚΟΚ, σύμφωνα με το carandmotor.gr, θα ορίζονται αυστηρότερες ποινές για όσους σε όσους υποπίπτουν σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, που συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Τέτοιες παραβάσεις είναι -μεταξύ άλλων- η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η αντικανονική προσπέραση.
Τέλος στην τιμωρία του οχήματος
Παράλληλα, με τον νέο ΚΟΚ -και για κάποιες παραβάσεις – εξετάζεται να απενεχοποιείται το όχημα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων.
Μέχρι σήμερα, μια απερισκεψία ενός οδηγού η οποία επισύρει αφαίρεση πινακίδων, ίσως επηρεάζει και τα υπόλοιπα μέρη της οικογένειας του, τα οποία δεν μπορούν να κάτσουν πίσω από το τιμόνι του «απογυμνωμένου» από πινακίδες οχήματος.
Με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ αυτό θα αλλάξει, και ως «αντίβαρο» εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει η αυστηροποίηση του πλαισίου της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση.
Διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων
Όπως πρόσθεσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών βασικός στόχος της κυβέρνησης με τον νέο ΚΟΚ είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια για να διασφαλιστεί η είσπραξη των προστίμων.
Σε αυτό θα συνδράμει η δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Αυτή θα έχει ως εξής:
Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Επιτήρηση των δρόμων μέσω τεχνητής νοημοσύνης
Επιπροσθέτως, επισημάνθηκε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν αρκείται στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχει ξεκινήσει να εργάζεται στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους και άλλων δράσεων
Όπως επισήμανε η κα Αλεξοπούλου, «στόχος μας είναι η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών.
«Το σύνολο της ελληνικής κυβέρνησης, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και καταλήγοντας στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκούμαστε στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχουμε ήδη ξεκινήσει να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους των συμπεριλαμβανόμενων δράσεων», σημείωσε.
Εδώ και ενάμιση χρόνο το ίδιο δημοσίευμα χωρίς να γίνει τίποτα. Να χαμε να λέγαμε… κάμερες παντού κ πρόστιμα αβέρτα! Ο κάθε πουθενας κοτσάρει πλαστες πινακιδες και ξανά προς τη δόξα τραβά. Έλεγχοι μηδέν. Τα μηχανάκια πάνε όπου και όπως γουστάρουν.
Πείτε μου εσείς ειδατε ποτε μέτρα που θα ηταν προς γενικοτερο οφελος των οδηγων μετρα που θα εφερναν χαμογελα και χαρα; Ουδεποτε απο τα τομαρια που μας κυβερνουν.
Στην Κολομβία των Βαλκανίων θα γίνεται επιτήρηση των δρόμων μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Μόνοι τους τα σκέφτηκαν ή πήγαν φροντιστήριο; Κάθε μέρα κροταλίζουν τα όπλα στους δρόμους και αυτοί ονειρεύονται έσοδα από κλήσεις. Για να ξαναγίνει Χώρα η Ελλάδα πρέπει η ηγεσία της χώρας να βγει από την πυραμίδα της μαφίας.
είδαν ότι γέμισαν πινακίδες τα αστυνομικά τμήματα και αποφάσισαν να τιμωρούνται μόνο οι οδηγοί .βέβαια το όχημα πρέπει να κινείται συνεχώς,πως αλλιώς θα γράψουν τον επόμενο ενώ θα στέκονται οι πινακίδες στο ράφι της αστυνομίας .
είδαν ότι δεν πάει ο κόσμος να πληρώσει τα πρόστιμα και λένε τώρα θα το διασφαλίζουν με ποιόν τρόπο δεν μας λένε !μάλλον απευθείας κατάσχεση από τον λογαριασμό …..
Αν ελεγχθούν τα φτιαγμένα πρέπει να κατασχεθεί το 10τακατό των αυτοκινήτων, τα υπόλοιπα είναι μαλακίες του Κούλη.
Ιδιωτική τροχαία χθες.
φτιαξτε πρωτα τους δρομους ηλιθια λαμογια πολιτικοι που εχετε γινει τετραπαχοι απο τη μασα μπουκα απο τον τελευταιο αντιδημαρχο μεχρι το βλαμμενο που κυβερναει και μετα μιληστε για επιτηρηση
Αυτό επίσης σημαίνει, ότι οι πόρσε και τα αυτοκίνητα των 300 ίππων που κάνουν συχνά τις παραβιάσεις, που ανήκουν στις πλούσιες οικογένειες των μασόνων του κούλη, απλά θα τα σκάνε και θα συνεχίζουν τις αυθαιρεσίες. Φυλάκα και κατάσχεση του οχήματος, όχι χαϊδέματα.Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μας λένε ακριβώς πως θα λειτουργήσει, με τι δεδομένα και αν οι τροχαίοι θα υπάρχουν στους δρόμους. Εγώ πάντως κάθε πρωί πηγαίνοντας στη δουλειά μου, περιμένω με τις ώρες σε ένα φανάρι, γιατί αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα αριστερά και δεξιά στα πεζοδρόμια και ενώ ο δρόμος έχει δύο λωρίδες και στροφή δεξιά και αριστερά, περιμένουμε όλοι στη σειρά, αλλά εδώ και δέκα χρόνια δε βλέπω να έχει περάσει η τροχαία από το σημείο και τα μηχανάκια της ΔΙΑΣ που περνάνε, απλά βολτάρουνε.