Έρχεται ο νέος ΚΟΚ με πολλές αλλαγές

Κοινοποίηση:

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του μήνα, φέρνει σημαντικές αλλαγές με στόχο τη μείωση ή ακόμα και τον μηδενισμό των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο ΚΟΚ επικεντρώνεται στη μείωση των ορίων ταχύτητας και την αυστηροποίηση των ποινών για επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ παράλληλα ρυθμίζει την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας.

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό από 50 σε 30 χλμ./ώρα, ενώ έξω από τα σχολεία το όριο πέφτει στα 20 χλμ./ώρα. Παράλληλα, αυξάνονται οι ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους. Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους, και οι επαναλαμβανόμενοι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και για 5 χρόνια, φυλάκιση και πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν τα 10.000 ευρώ.

Ρυθμίσεις για τα δίκυκλα και τη μικροκινητικότητα

Τα δίκυκλα αποκτούν μεγαλύτερη προτεραιότητα στην κυκλοφορία λόγω του μικρότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της ικανότητάς τους να αποσυμφορούν την κίνηση. Επιτρέπεται η διήθηση, δηλαδή η διέλευση των δικύκλων ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα όρια ταχύτητας. Επίσης, για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ποδήλατα εντάσσονται στο οδικό δίκτυο με αυστηρές ρυθμίσεις για τη χρήση κράνους και την τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας.

 Αυστηρότερες ποινές για υποτροπές και επικίνδυνη οδήγηση

Οι παραβάσεις θα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: χαμηλής (Ε1), μεσαίας (Ε2), και υψηλής επικινδυνότητας (Ε3). Οι πιο σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, θα αντιμετωπίζονται με κακουργηματικές ποινές, οι οποίες θα γίνονται πιο αυστηρές σε περιπτώσεις υποτροπής. Για παράδειγμα, η επανειλημμένη οδήγηση στη ΛΕΑ και η στάθμευση σε θέσεις ΑΜΕΑ θα αντιμετωπίζονται με ποινές φυλάκισης και μεγάλες χρηματικές κυρώσεις.

Τέλος στο «σβήσιμο» κλήσεων

Η τεχνολογία ενισχύει την αμεσότητα στην επιβολή προστίμων, καθώς οι κλήσεις θα καταχωρίζονται ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο μέσω συσκευών που θα έχουν οι αστυνομικοί. Ο παραβάτης θα ενημερώνεται άμεσα, μέσω SMS, και δεν θα είναι δυνατή η παρέμβαση για διαγραφή της κλήσης. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν πληρώσει το πρόστιμο, αυτό θα μεταφέρεται στο TAXISnet και θα αποτελεί οφειλή προς το Δημόσιο.

Ο νέος ΚΟΚ επαναφέρει κανόνες που αφορούν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Η απαγόρευση κατανάλωσης ροφημάτων και τροφίμων κατά την οδήγηση, που προϋπήρχε αλλά δεν ήταν ευρέως γνωστή, επαναπροσδιορίζεται. Οδηγοί που δεν ακολουθούν τον κανόνα θα αντιμετωπίζουν πρόστιμα, ενώ τα χέρια και τα πόδια του οδηγού πρέπει να είναι πάντα ελεύθερα για την οδήγηση.

Ο νέος ΚΟΚ εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με έμφαση στην προστασία των μοτοσικλετιστών και των χρηστών μικροκινητικότητας. Η κυβέρνηση, με τη νέα νομοθεσία, στοχεύει σε άμεσα και ορατά αποτελέσματα στη μείωση των ατυχημάτων και των νεκρών στους δρόμους.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, έχει τονίσει ότι ο νέος ΚΟΚ αποσκοπεί στην αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς, δίνοντας έμφαση στις αντικοινωνικές συμπεριφορές και στον υποτροπιασμό των παραβατών.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Καθαρα εισπρακτικό μέτρο του Μητσοτακη οπως μας εχει συνηθισει. Δινει 50€ παιρνει πισω 150€.
    Θα γελάσουμε με το κόλλημα της κίνησης στους δρόμους. Τραγικά μετρα απο άσχετους που εχουν οδηγούς και η αστυνομια τους ανοιγει το δρομο να περάσουν.

Comments are closed.