Έρχεται ο νέος αυτοκινήτοδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο. Πότε θα είναι έτοιμος

Κοινοποίηση:
ΚΛΝΛΚΝΛΚΝΛΚΝ

Ο οδικός άξονας θα μειώσει τις χρονοαποστάσεις μεταξύ δημοφιλών τουριστικών περιοχών, και θα ενισχύει την οδική ασφάλεια.

Στο στάδιο που βρίσκεται το έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή, την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Όπως επισήμανε, έχει γίνει η εγκατάσταση δύο εργοταξίων και υλοποιούνται πρόδρομες εργασίες, ενώ προχωράει και η εκπόνηση μελετών, σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ».

Το έργο

Το έργο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) αφορά στην κατασκευή-αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος και Πύλος-Μεθώνη, συνολικού μήκους 50 χλμ.Περιλαμβάνει δε τα ακόλουθα διακριτά τμήματα:

Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος έχει μήκος 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 7,9 χλμ.

(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.

(β) Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 χλμ., χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ . περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 χλμ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 χλμ., 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 μ., 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών,6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης.

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 χλμ. και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρω και κάθετων οδών συνολικού μήκους 543,732 μ., 10 κιβωτοειδών οχετών και τριών ισόπεδων κόμβων.

Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, προύπολογισμού 311,23 εκατ. ευρώ, υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 και η χρηματοδότηση «κλείδωσε» τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, όταν αυτό εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Με την ολοκλήρωση του -σε περίπου 4 χρόνια- ο νέος οδικός άξονας θα συνδέσει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: