Έρχεται «σκούπα» σε αδρανή ανασφάλιστα οχήματα – Τι προβλέπει νέα απόφαση

Κοινοποίηση:
car autokinito manuel-pappacena-OD3dAHskGfA-unsplash

Με νέα απόφαση την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Ενέργειας & Περιβάλλοντος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσαφηνίζονται οι όροι της διαλειτουργικότητας των επιμέρους φορέων, με σκοπό τον συνδυασμό των στοιχείων από μια σειρά από βάσεις δεδομένων (οχημάτων, ακινησίας, ανασφάλιστων οχημάτων επικουρικού κεφαλαίου κοκ), έτσι ώστε να εντοπίζονται αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες τα οποία ενώ δεν έχουν διαγραφεί, ούτε έχουν τεθεί σε οικειοθελή ή αναγκαστική ακινησία και εμφανίζονται σε κυκλοφορία, χαρακτηρίζονται ως αδρανή. Η διασύνδεση των έως τώρα διάσπαρτων στοιχείων θα αποτελέσει και την βάση για την δημιουργία του Μητρώου Εντοπισμού και Εκκαθάρισης Αδρανών Ανασφάλιστων Οχημάτων.

Υπενθυμίζεται πως στο σχέδιο κυβερνητικής πολιτικής του 2025 προβλεπόταν η υπογραφή της σύμβασης για το νέο αυτό πληροφοριακό σύστημα εντός του Ιανουαρίου.

Με τη νέα απόφαση που δημοσιεύτηκε χθες (21.02.2025) προβλέπεται η μεταφορά των δεδομένων των εγγεγραμμένων οχημάτων και των σχετιζόμενων με αυτά προσώπων από το αρχείο για τα οχήματα τέλους κύκλου ζωής, τα οποία έχουν παραδοθεί σε συμβεβλημένες με τον Φορέα του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής εγκαταστάσεις επεξεργασίας των οχημάτων τέλους κύκλου ζωής, στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ).

Η πρώτη διαβίβαση των στοιχείων στη ΓΓΠΣΨΔ θα πρέπει να διενεργηθεί εντός 5 εργάσιμων ημερών από την δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ, ενώ για τις μεταβολές που θα γίνονται στα δεδομένα η ΓΓΠΣΨΔ θα πρέπει να ενημερώνεται τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα.

Ποια οχήματα κινδυνεύουν με εκκαθάριση;
Σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι, όταν για τα τελευταία 7 τουλάχιστον έτη, συμπεριλαμβανομένου του έτους που γίνεται η διασταύρωση των στοιχείων, τα οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, την υποχρέωση ασφάλισης και τη διενέργεια ελέγχου σε ΚΤΕΟ, χαρακτηρίζονται ως αδρανή.

Όταν λοιπόν η διασταύρωση των στοιχείων οδηγεί σε τέτοιες περιπτώσεις, τα οχήματα θα οδηγούνται σε αναγκαστική, προσωρινή, αδράνεια, χωρίς να εξαιρούνται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, την ασφάλιση και όποια άλλη υποχρέωση βαρύνει τους ιδιοκτήτες.

Ακόμα πιο δύσκολα όμως είναι τα πράγματα σε κάποιες άλλες περιπτώσεις: Όταν το όχημα είναι παλαιότητας άνω των 40 ετών και ο κάτοχος δεν προβαίνει σε ενέργειες επικαιροποίησης τους εντός τριμήνου από όταν εντοπίζεται είτε ανήκουν σε θανόντες, ή κατά τα τελευταία 15 χρόνια δεν τακτοποιημένες οι υποχρεώσεις (τέλη, ασφάλιση, ΚΤΕΟ), ή αν δεν φαίνεται σε κάποια φορολογική δήλωση επί 5 έτη, τότε το όχημα βγαίνει αναγκαστικά σε οριστική αδράνεια.

Το ίδιο συμβαίνει και τα οχήματα που είναι σε προσωρινή αδράνεια για παραπάνω από τρεις ελέγχους.

Υπό περιπτώσεις μπορεί να βγει ένα όχημα από την κατάσταση αδράνειας με την καταβολή παραβόλου 150 ευρώ, ενώ τα οχήματα τα οποία βρίσκονται σε οριστική αδράνεια πάνω από 7 χρόνια διαγράφονται διά παντός από τις λίστες μητρώων οχημάτων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response