Έρχονται μεγάλες αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας για χιλιάδες αυτοκίνητα

Κοινοποίηση:
τελη-κυκλοφοριας-630x400

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για χιλιάδες οδηγούς ΙΧ φέρνει το ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων WLTP, που θα ισχύσει από την επόμενη χρονιά.

Οι αλλαγές σχεδιάζεται να ισχύσουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς.

Παράλληλα, με την ενσωμάτωση του νέου προτύπου στην εξίσωση του υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας εξετάζεται να περιληφθούν σε αυτήν και παράμετροι όπως η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ.

Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να οδηγήσουν σε ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική, η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει, όπως αναφέρθηκε, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).

Το πρότυπο αυτό θεωρείται περισσότερο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα.

Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι να εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Από πότε θα ισχύουν οι αλλαγές

Αυτό από μόνο του, αν δεν γίνονταν αλλαγές, θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Eνωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.

Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:

-αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη,

-αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010.

Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών),

-διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

3 Σχόλια

  1. Το wltp θα φέρει αύξησης στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που έχουν μετρηθεί οι εκπομπές C02 κατά wltp που σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο NEDC είναι αυξημένες σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και περισσότερο από 15-20%. οι μεγάλες διαφορές είναι στα SUV με το wltp, πολύ απλά γιατί είναι ποιο ενεργοβορα. Το wltp δεν αφορά αυτοκίνητα που μπήκαν στην αγορά εως τις 31/12/2009 , δεν αφορά καν τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2018! Οπότε όλο αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το ίδιο αυτοκίνητο που πουλήθηκε το 2019 να έχει μικρότερα τέλη κυκλοφορίας από ότι εάν αγοράστηκε το 2020. Π.χ ένα Honda cr-v 1.5 vtec turbo με τα 162gr/km πλήρωνε 396.9€ ,τώρα που με το wltp οποίος το αγοράσει φέτος επειδή το C02 ανεβαίνει στα 196gr/km θα πληρώσει 544.88€ . Τώρα εάν η συγκεκριμένη κυβέρνηση με αφορμή ή πρόφαση εάν θέλετε το πρότυπο μέτρησης ρύπων wltp βρει το πρόσχημα να ανεβάσει γενικότερα τα τέλη κυκλοφορίας για να γεμίσουν τα ταμεία, προκειμένου να πληρωθούν αλλά πράγματα….είναι άλλο θέμα. Το wltp δεν είναι τίποτα περισσότερο από τα απόνερα του σκανδάλου Dieselgate της VW. Τα παλιά αυτοκίνητα δεν μπορούν να μετρηθούν με το πρωτόκολλο wltp ,οπότε δεν μπορούν να υπολογιστούν τέλη κυκλοφορίας για αυτά αυτοκίνητα με βάση αυτό , οπότε δεν θα γίνει .

  2. αυτη η μεθοδος μπορει να κανει πιο ακριβα τα τελη για τα σχετικα καινουρια αυτοκινητα αλλα οσα ειναι από 10-15 ετων και ανω, θα τα κανει απλησιαστα!
    εκτος και αν προκειται να εφαρμοσετε 2 μετρα και 2 σταθμα (αθεμιτες τακτικες) και να μην υπολογιζονται με τον ιδιο τροπο τα τελη

  3. Ακόμη δεν μας λένε τι θα κάνουν με τα αυτοκίνητα που καίνε υγραέριο και έχουν μηδενικούς ρύπους.
    Πίσω στο 2010 περίπου έλεγαν οτι όσα το χρησιμοποιούν θα έχουν μηδενικά τέλη…..όσο το είδατε εσείς άλλο τόσο το είδα κι΄εγώ.

Comments are closed.