Έφτασε στα 2 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης όσο και η αμόλυβδη

Κοινοποίηση:
ΤΡΑΚΤΕΡ

ην Τετάρτη (30/3/2022) η μέση τιμή στο diesel κίνησης έφτασε στα 2 ευρώ το λίτρο όσο και η τιμή της αμόλυβδης, σύμφωνα με το το παρατηρητήριο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, κάτι που είχε προβλέψει σχετικό ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΑΝ, η μεγαλύτερη τιμή του πετρελαίου ήταν στις Κυκλάδες στα 2,147 ευρώ και ακολουθεί η Ευρυτανία με 2,110 ευρώ και η μικρότερη στη Χίο στα 1,904 ευρώ και στη Φλώρινα στα 1,953 ευρώ.

Στο μεταξύ στο άρθρο 82 του νόμου 4916/2022, που ψηφίστηκε στη Βουλή, αναφέρει ότι επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 1η Απρίλιου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022 από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Το ύψος αυτής ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ Φ.Π.Α. που εκδίδονται από τα διυλιστήρια και τους εισαγωγείς καυσίμων, ως δικαιούχους της επιδότησης. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια, τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων ή τους εισαγωγείς καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα καθορίζονται η διαδικασία χορήγησης της επιδότησης, ο μηχανισμός εκκαθάρισης, βάσει των ποσοτήτων πετρελαίου κίνησης που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια, τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων ή τους εισαγωγείς καυσίμων και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη χορήγηση της επιδότησης.

Η πρόεδρος στην Ένωση Βενζινοπωλών Νομού Αττικής, Μαρία Ζιάγκα, αναφέρει στον ΑγροΤύπο ότι «στα 100 ευρώ πετρέλαιο που πληρώνει ο αγρότης στο πρατήριο τα 3/4 της τιμής είναι ο φόρος. Από την υπόλοιπη αξία το 50% είναι η τιμή που πάει στο διυλιστήριο και το υπόλοιπο το μοιραζόμαστε οι πρατηριούχοι, οι μεταφορείς και οι εταιρείες καυσίμων. Αυτό που ζητάμε σαν Ένωση από το κράτος είναι να υπάρξει μείωση στον ΕΦΚ του πετρελαίου.

Θετικό πάντως είναι η επιδότηση που θα δοθεί από το κράτος τα 12 λεπτά το λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης τον Απρίλιο. Αν και ακόμη δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για τη διαδικασία χορήγησης εκτιμώ ότι θα αφαιρεθεί από το τιμολόγιο στους πρατηριούχους. Δηλαδή θα μειωθεί η τιμή στην αντλία που θα το αγοράζουν οι αγρότες».

Ετοιμάζουν κινητοποιήσεις οι οδηγοί φορτηγών
Απεργιακές κινητοποιήσεις, πριν το Πάσχα, αν δεν υπάρξει διάλογος με την κυβέρνηση για μείωση του κόστους καυσίμων αποφάσισαν οι οδηγοί φορτηγών.

Σύσσωμος ήταν ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Πανελλαδική Συνέλευση Αυτοκινητιστών, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή (27 Μαρτίου 2022), στην Θεσσαλονίκη, και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς που εκπροσωπούν το σύνολο των εν ενεργεία Σωματείων όλης της χώρας, απέδειξε πως με την ενότητα και την συνεργασία λαμβάνονται οι σημαντικότερες αποφάσεις που κρίνουν το μέλλον του.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, στο κάλεσμα της ΟΦΑΕ ανταποκρίθηκαν θετικά περισσότεροι από 300 αυτοκινητιστές κατακλύζοντας την συνεδριακή αίθουσα του ξενοδοχείου, καθώς επίσης και οι εκπρόσωποι των Διοικήσεων της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) και του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ).

Παράλληλα, στην Συνέλευση είχαν προσκληθεί Βουλευτές και εκπρόσωποι όλων των Πολιτικών Κομμάτων της Βουλής, ενώ τελικά παρευρέθηκαν οι Βουλευτές της ΝΔ κ.κ. Στράτος Σιμόπουλος και Δημήτρης Κούβελας, ο αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστος Γιαννούλης μέσω αντιπροσώπου, ο κ. Κώστας Μπούμπας από την Ελληνική Λύση, καθώς και η ανεξάρτητη Βουλευτής κ. Κωνσταντίνα Αδάμου μέσω αντιπροσώπου. Δόθηκε σε όλους το βήμα για μια ολιγόλεπτη τοποθέτηση επί των καίριων προβλημάτων που έχουν φέρει σήμερα τον κλάδο των οδικών μεταφορών σε αδιέξοδο.

Βασικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε το μείζον ζήτημα της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου, που μέσα στο τελευταίο τρίμηνο έφερε τον κλάδο σε οικονομικό αδιέξοδο. Όλοι οι παρευρισμόμενοι στην Συνέλευση πέρασαν το μήνυμα πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα οικονομικής στήριξης του κλάδου, εντός των επόμενων εβδομάδων θα γίνουμε όλοι μάρτυρες ενός «ντόμινο» οικονομικής κατάρρευσης του κλάδου, καθώς οι περισσότεροι επαγγελματίες θα αναγκαστούν να τραβήξουν χειρόφρενο στα οχήματά τους! Η πρωτοφανής αυτή αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν είναι δυνατόν να απορροφηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε δεινή κατάσταση έπειτα από την πολυετή οικονομική κρίση που έπληξε την χώρας μας και στην συνέχεια την πανδημία.

Στην Συνέλευση αναφέρθηκαν επίσης τα παραδείγματα άλλων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου έχουν ήδη ληφθεί έκτακτα μέτρα για την επιδότηση του κλάδου των μεταφορών καθώς επίσης και οι κατευθυντήριες που έχει δώσει η Κομισιόν για την στήριξη των επιχειρήσεων τόσο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, όσο και της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που έχει προκληθεί έπειτα από την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν έναν από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, ο οποίος επηρρεάζεται άμεσα από πάσης φύσεως γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις. Με την λήψη κατάλληλων και στοχευμένων μέτρων, μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η κατάρρευσή του αποτελεί πλήγμα για την οικονομία της εκάστοτε χώρας και της κοινωνικής ευημερίας.

Η Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα την υποβολή αιτήματος προς τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας για την άμεση έναρξη διαλόγου με τους εκπροσώπους του κλάδου, προκειμένου να ληφθούν κατεπειγόντως μέτρα στήριξης του κλάδου, ενώ αν αυτό δεν καταστεί εφικτό ο κλάδος θα ξεκινήσει απεργιακές κινητοποιήσεις, στις 13 Απριλίου 2022, λίγο πριν την περίοδο των εορτών του Πάσχα.
Παϊσιάδης Σταύρος

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: