Έχει υμνήσει την οθωμανική περίοδο στην Ελλάδα και μπαίνει στην Επιτροπή των 200 ετών από το 1821;…

Κοινοποίηση:
1

Αυτό μόνον στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί. Στην Επιτροπή για τους εορτασμούς των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 θα τοποθετηθεί ιστορικός ο οποίος έχουν καταφερθεί εναντίον αυτής της Επανάστασης, την οποία και έχει επί της ουσίας περιγράψει ως “εθνικιστική εκδήλωση”, ενώ αμφισβητεςί ευθέως τη συνέχεια του ελληνικού έθνους…

Σύμφωνα με την είδηση, “Οι κορυφαίες προσωπικότητες και ιστορικοί Μαρκ Μαζάουερ και Στάθης Καλύβας θα συμμετέχουν στην επιτροπή «Ελλάδα 2021».

Ο παγκοσμίου φήμης ιστορικός Μαρκ Μαζάουερ επί χρόνια καθηγητής και πρύτανης στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης συγγραφέας του μνημειώδους βιβλίου για την Θεσσαλονίκη «Πόλη των Φαντασμάτων», καθώς και «Η Ελλάδα της Κατοχής» και ο διεθνούς φήμης ιστορικός Στάθης Καλύβας καθηγητής στο Γέιλ και την Οξφόρδη θα συμμετέχουν στην επιτροπή «Ελλάδα 2021».

Ο Μαρκ Μαζάουερ, από τους πιο διάσημους ιστορικούς της εποχής μας, με παγκόσμια απήχηση, θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ερευνητές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας.

Είναι γνωστός για το μνημειώδες έργο του για τη Θεσσαλονίκη «Η πόλη των φαντασμάτων», που καταγράφει την πολυπολιτισμικότητα της πόλης όπου επί τρεις και πλέον αιώνες συνυπήρξαν αρμονικά Εβραίοι, Μουσουλμάνοι και Ορθόδοξοι, έως τις αρχές του 20 αιώνα όταν η έκρηξη του εθνικισμού στα Βαλκάνια έβαλε τέλος στην ειρηνική συνύπαρξη των τριών από τις σημαντικότερες θρησκείες στον πλανήτη.”

Ειλικρινά διερωτώμεθα, όσο και αν ακούγεται “αιρετικό”, τι δουλειά έχει ο πολύς Μαζάουερ στην εν λόγω Επιτροπή της κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου, όταν στο έργο του και κυρίως αυτό που αφορά στη Θεσσαλονίκη, την… πόλη των φαντασμάτων, εμφανίζει μια Οθωμανική αυτοκρατορία στο πλαίσιο της οποίας διαβιούν αρμονικά όλες οι εθνότητες!

Εμμένει ο πραγματικά διαπρεπής παγκοσμίως ιστορικός σε αυτές τις απόψεις; Πρόκειται βέβαια για αντιλήψεις που καταγράφηκαν… σε διαφορετική γεωπολιτική συγκυρία και οι εξελίξεις έκτοτε θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει τις απόψεις του, οι οποίες αποτελούν “ευαγγέλιο συγκεκριμένων κύκλων στην Ελλάδα. Μήπως να μας το διευκρίνιζε; Για να μην τον κατηγορούμε αδίκως…
Σύμφωνα πάντα με αυτό το βιβλίο, δυστυχώς, λόγω των κακών εθνικισμών, έλαβε τέλος αυτή η χαρισάμενη για τους λαούς περίοδος! Στηλιτεύει αγρίως τον “ελληνικό εθνικισμό” που αλλοίωσε την Θεσσαλονίκη, που ήταν μια ωραία πολυπολιτισμική πόλη! Ως εκ τούτου, το συμπέρασμα που εξάγεται διαβάζοντας αυτό το βιβλίο, δεν είναι άλλο από το “τι διάολο ήθελαν εκείνοι ραγιάδες που ξεσηκώθηκαν και έδωσαν το αίμα τους για την ελευθερία και την πατρίδα πριν 200 χρόνια”!

Μοιάζει σε κανέναν λογικό; Με αυτό το πρόσωπο θα γιορτάσουμε την επέτειο; Μήπως για να “προπαγανδίσει” την επιστροφή στην πολυπολιτισμικότητα και μάλιστα με νεοθωμανική ομπρέλα; Ένα μήνυμα τόσο επίκαιρο για όλη την Ελλάδα που καλείται να διαχειριστεί μια τρομακτικών διαστάσεων υποκινούμενη από την Τουρκία μεταναστευτική κρίση;

Αυτό είναι το νόημα και το σύγχρονο μήνυμα της επανάστασης του 1821; Τη στιγμή που μια πολυπολιτισμικότητα που έχει οδηγήσει τη Γερμανία σε πλήθος αδιέξοδα και προσπαθεί να αναθεωρήσει τη στάση της έχοντας καταφέρει να φέρει ναζιστικές απόψεις στο προσκήνιο, εμάς να μας πιάσει ο -βολικός για άλλους- κοσμοπολιτισμός μας;

Η κυρία Αγγελοπούλου οφείλει τουλάχιστον να μας εξηγήσει το σκεπτικό της επιλογής. Το… καλό σενάριο είναι να έχει γίνει με βάση τα “βαριά βιογραφικά” και τη φήμη των προσώπων, χωρίς να έχει διαβάσει τα έργα τους. Δεν θα μας έκανε εντύπωση. Το κακό δεν θέλουμε καν να το πιάσουμε, διότι εξ ορισμού θα ήταν πιο “συνωμοτικό” ιστορικά αναθεωρητικό (σ.σ.πολύ της μόδας τα τελευταία 30 χρόνια), καταλήγοντας… εθνομηδενιστικό.

Τελικά ποιος είναι ο στόχος της εν λόγω Επιτροπής; Είναι το να μας πείσει ότι κάναμε λάθος πριν 200 χρόνια και τώρα να το διορθώσουμε; Κι αν για μια προσωπικότητα “των σαλονιών” όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτό θέλει;

Γι’ αυτό την ψήφισε το 40% και πλέον του ελληνικού λαού; Ερώτημα θέτουμε και θα παρακολουθήσουμε με πολύ ενδιαφέρον τη συζήτηση που ελπίζουμε θα διεξαχθεί στην ελληνική κοινωνία, διότι δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι ξαφνικά πάθαμε… κρίση συντηρητισμού και φοβικότητας!

Η εξαιρετική διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 είχε ως αντίλογο την πραγματοποίηση τεραστίων δαπανών οι οποίες συνέβαλλαν στην ωραία εικόνα, η οποία όμως έπαιξε ρόλο στην ουσιαστική χρεοκοπία της χώρας το 2008. Ισχύει ή όχι;

Ας ελπίσουμε ότι στην υπόθεση που μας απασχολεί σήμερα που έχει κοινό πρωταγωνιστή, δεν θα ακολουθήσει μια “τραυματική περίοδος” στην οποία θα ανακαλύψουμε τις συνέπειες μιας ακόμα απόφασης την οποία δεν την εξετάσαμε… “ολιστικά”. Μιας -ακόμα- ελληνικής απόφασης “στο γόνατο”. Για να το διατυπώσουμε με μετριοπάθεια… Παραμένουμε έτοιμοι να ακούσουμε τον αντίλογο και την κριτική.

Πηγή: defence-point.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. 1.Mια κυρια συνιστωσα της χρεοκοπιας της Ελλαδας ηταν και οι ολυμπιακοι αγωνες.Επι κεφαλης αυτων ηταν η κ. Γιαννα!..
    2.Κατωρθωσε με το πολυ χρημα που ειχε, να πεισει την ΑΠ.τον κ. Βαρθολομαιο να την παντρεψει,χωρις εκεινη τη στιγμη να εχει παρει διαζυγιο( παραβ. μεγαλες δωρεες).
    3.Η κ. Γιαννα διαμενει στο Λονδινο, οπου και η εδρα των επιχειρησεων του αντρα της.Χαρις στον υπερ-πλουτο ,που διαθετει κατωρθωσε να δημιουργησει τεραστιες διεθνεις διασυνδεσεις(παραβ. Clinton,k.α).Μεταξυ των διασυνδεσεων αυτων ειναι και διαφορα παν/μια του εξωτερικου ,και καθηγητες κυριως κοινωνικων, οικονομικων και ιατρικων επιστημων.Στις θετικες επιστημιες ΔΕΝ μπορεσε, γιατι εκει επικρατει αλλη νοοτροπια.
    4..Προφανως, η κ. Γιαννα ειναι παντελως ασχετη με επιστημονικες ιστορικες προσεγγισεις Της αρκει το εκτεταμενο CV.
    5..Η κ. Γιαννα ειναι κρητικης καταγωγης, οπως και ο κ. Κουλης.Επειδη στερεψαν οι ντοπιες πηγες χρηματος, η. κ. Γιαννα μπορει να βρει αναλογες στο εξωτερικο.Οι παμπλουτοι “ψοφανε” για τετοια “events”.Π. χ. μπορει να φερει και τον Καρολο της Αγγλιας.
    6. To ζητουμενο ειναι τι γιορταζουμε και γιατι?Μηπως την αποκτηση της ελευθεριας μας? Ας γελασουμε.Μηπως την οικονομικη μας επαρκεια?Πειναμε.Μηπως ενα συγχρονο κρατος?Προκειται περι μπανανιας.Μηπως την ασφαλεια μας.Ειμαστε “σουρωτηρι”.
    Επειδη τον Ελληνα τον εχουν συνηθισει “σε αρτον και θεαματα” ,η εκδηλωση αυτη θα θυμιζει “τοπικη εμπορο-ζωοπανηγυρη”.
    Τελος, η ιστορια μας ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ επι τοπου και ΟΧΙ εξ αποστασεως

Comments are closed.