Ξεκινά από τις 9 Ιανουαρίου η υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα «Πράσινα ΤΑΞΙ», μέσω της οποίας επιδοτείται με 22.500 ευρώ η αντικατάσταση παλαιών ταξί με νέα ηλεκτρικά. Όπως ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τίθεται παράλληλα σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης https://prasinataxi.gov.gr όπου θα υποβάλλονται οι αιτήσεις μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Η νέα δράση «Πράσινα ΤΑΞΙ» συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των οχημάτων ΤΑΞΙ που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων ταξί με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.
Με το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.
Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να αγγίζει τις 17.500 ευρώ και την υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ΤΑΞΙ, να επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.
Ειδικότερα οι όροι υλοποίησης του προγράμματος έχουν ως εξής:
Ωφελούμενοι του προγράμματος
* Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.
* Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες / συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.
* Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια.
* Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.
* Η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών, ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου του 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος.
Ύψος ενισχύσεων
I. Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) οχήματα ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ), με μέγιστο ποσό τις 17.500 ευρώ.
II. Η υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ΤΑΞΙ επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ.
III. Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική.
Στις περιπτώσεις που η άδεια είναι ατομική:
i. Για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.
ii. Για τις κατηγορίες οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.
iii. Για νέους έως 29 ετών, που είναι ήδη κάτοχοι άδειας οχήματος ΤΑΞΙ, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.
Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι με βάση την υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι παραπάνω από ένας, και καθένας από αυτούς τυχαίνει να ανήκει στις ως άνω ειδικές κατηγορίες, το ποσό της προσαύξησης που δικαιούται ανάλογα με την κάθε ειδική κατηγορία υπολογίζεται με βάση το ποσοστό, που του αναλογεί στην υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.
Κ. Σκρέκας: Η κυβέρνηση, πιστή στην δέσμευσή της για προώθηση της πράσινης μετάβασης θέτει σε κίνηση το πρόγραμμα «Πράσινα ΤΑΞΙ»
«Η κυβέρνηση, πιστή στην δέσμευσή της για ουσιαστική προώθηση της πράσινης μετάβασης, προχωρεί σε μια ακόμα πρωτοβουλία θέτοντας σε κίνηση το πρόγραμμα «Πράσινα ΤΑΞΙ» προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας και προσέθεσε: «Με αυτό βοηθούμε 2.000 επαγγελματίες οδηγούς ΤΑΞΙ, ενισχύοντας με 22.500 ευρώ καθέναν από αυτούς, προκειμένου να αντικαταστήσουν το παλαιό τους όχημα με νέο, αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό θα τους βοηθήσει να εξοικονομούν κόστος, να παρέχουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στους πελάτες τους και να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Έτσι στηρίζουμε έμπρακτα πολλούς επαγγελματίες και παράλληλα, ερχόμαστε ακόμη πιο κοντά στον εθνικό μας στόχο για το 2030, σύμφωνα με τον οποίο ένα στα τρία νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά».
Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε: «Το πρόγραμμα Πράσινα ΤΑΞΙ αποτελεί μια συνέχεια στο σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης στην χώρα. Ακολουθούμε πιστά και με συνέπεια τον σχεδιασμό μας από το 2020, έχοντας πετύχει ήδη απτά και σημαντικά αποτελέσματα που αποτυπώνονται στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες για τρίτη συνεχή χρονιά υπερβαίνουν τους στόχους που θέσαμε στο ΕΣΕΚ. Ευελπιστώ το πρόγραμμα να έχει την αποδοχή και την επιτυχία του Κινούμαι Ηλεκτρικά, υποστηρίζοντας έτσι την μείωση των ρύπων, την βιώσιμη μικροκινητικότητα και τη σταδιακή μετάβαση των μεταφορών στην κλιματική ουδετερότητα».
Εγώ θα χαρώ να τους τα πάρουν όλα.
Ερε γλέντια που θα κάνω.
Έχει πάει η βενζίνη στα ύψη κι αυτοί εκεί δώστου όλη μέρα και για χέσιμο ΙΧ θέλουν.
Μετά λένε δεν έχουν λεφτά
Η κάθε κυρατσα κι ο κάθε μαλάκας Έλλην ψηφοφόρος ηλιθίων κομμάτων νομίζει ότι είναι αυτοκράτορας στους Ελληνικούς δρόμους ωμέγα υποκατηγορίας από άποψη κατασκευής.
Τέρμα κύριοι η ιδιωτική μετακίνηση.
Πάρτε το χαμπάρι
Τα οποία θα σε πηγαίνουν το πολύ μέχρι το πλησιέστερο νεκροταφείο.
Για μεγάλες αποστάσεις ούτε συζήτηση.
Κανένα ηλεκτρικό όχημα δε μπορεί μεγάλες αποστάσεις εκ κατασκευής, ούτε μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες γιατί φορτιστές δεν υπάρχουν στη μέση του πουθενά.
Αλλά ακόμα και να υπήρχαν ουδείς έχει όρεξη να περιμένει φόρτιση επί μία ώρα μέσα στην Εθνική .
Πάντως για τα ακριβά αυτοκίνητα τύπου Ferrari της ελίτ έχει ψηφιστεί ειδικός νόμος απαλλαγής από αλλαγή κινητήρα μετά το 2035 και προφανώς θα εξαιρεθούν και από μελλοντικές ρήτρες διοξειδίου του άνθρακα.
Ψωμι τυρι δεν ειχαμε….Οι εκπομπες CO2 μειωνονται αν οι κινεζικες, ρωσικες, αμερικανικες βιομηχανιες βαλουνε και κανα φιλτρο στις τσιμινιερες….αλλα ειναι πολλα τα εξοδα!