Η Maersk, η Mediterranean Shipping Co και η Ocean Network Express επιβεβαίωσαν ότι αναστέλλουν προσωρινά τις κρατήσεις από και προς τη Ρωσία ως απάντηση στη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία, με εξαίρεση τρόφιμα, ιατρικές και ανθρωπιστικές προμήθειες.
Υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους παγκόσμιους κολοσσούς για τη συνεχιζόμενη κλιμάκωση της κρίσης στην Ουκρανία.
Οι συνεχόμενες κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία έχουν αρχίσει να επιδρούν στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα η οποία ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα ομαλής λειτουργίας λόγω του συνωστισμού πλοίων στα λιμάνια ανά τον κόσμο.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς η προσαρμογή στις κυρώσεις θέλει χρόνο για να υλοποιηθεί και να αναθεωρηθούν οι διαδικασίες αποδοχής και διεκπεραίωσης κρατήσεων.
Η MSC ακολουθεί την ίδια πολιτική με προσωρινή διακοπή σε όλες τις κρατήσεις φορτίου από και προς τη Ρωσία με άμεση ισχύ. Αφορά περιοχές όπως η Βαλτική, η Μαύρη Θάλασσα και η Άπω Ανατολή της Ρωσίας.
«Η MSC παρακολουθεί στενά τις οδηγίες των κυβερνήσεων σχετικά με νέες κυρώσεις στη Ρωσία, μετά τη σύγκρουση του Φεβρουαρίου 2022 στην Ουκρανία» ανέφερε η εταιρεία. μία δήλωση.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ocean Network Express.
Οι κρατήσεις από και προς την Οδησσό της Ουκρανίας και το Νοβοροσίσκ της Ρωσίας θα ανασταλούν με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας, ενώ η αποδοχή κρατήσεων από και προς την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας αναστέλλεται με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας.
Καθώς πολλοί μεταφορείς-Liners έχουν φορτία στο νερό που προορίζονται ήδη είτε για τη Ρωσία είτε την Ουκρανία, το ερώτημα τώρα είναι πού μπορούν να ανακατευθυνθούν-omit είτε για αποθήκευση είτε για αλλαγή δρομολόγησης.
Ενημερώνοντας τους πελάτες της, η Maersk τόνισε ότι είναι ζωτικής σημασίας να ελαχιστοποιηθεί η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας και να μην αυξηθεί η παγκόσμια συμφόρηση στα λιμάνια και τις αποθήκες.
«Για τα φορτία που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τις κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν πριν από την ανακοίνωση αυτής της αναστολής, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το παραδώσουμε στον προορισμό του», ανέφερε στέλεχος της εταιρείας.
Ωστόσο, προειδοποίησε για «σημαντικές καθυστερήσεις», καθώς οι χώρες της Ευρώπης σταμάτησαν τα πλοία που κατευθύνονταν προς τη Ρωσία για να ελέγξουν τα εμπορεύματα.
Η Maersk και η MSC έχουν κάνει έρευνες για την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ουκρανία και τη Ρωσία στον Τάραντα, το λιμάνι της νότιας Ιταλίας που διαχειρίζεται η Yilport.
Μία από τις τουρκικές εγκαταστάσεις της Yilport, στο Gemlik στη Θάλασσα του Μαρμαρά, είχε λάβει αιτήματα από πολλές γραμμές για αποθήκευση έως και 10.000 εμπορευματοκιβωτίων έως ότου μπορούν να αποσταλούν με ασφάλεια σε ουκρανικά ή ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα.
Υπάρχουν αυξανόμενοι φόβοι ότι η σύγκρουση θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια, επιδεινώνοντας τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Με το φορτίο να έχει κολλήσει στην Ουκρανία και ορισμένους αερομεταφορείς να μην δέχονται φορτία από ή προς τη Ρωσία, θα αυξηθεί η συμφόρηση σε άλλα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Τα εμπορευματοκιβώτια θα κολλήσουν στα λιμάνια, μειώνοντας τη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων.
Ο τερματικός σταθμός ECT του Ρότερνταμ της Hutchison Ports είπε ότι οι ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Ρωσίας έχουν σημαντικές συνέπειες για τις ροές εμπορευματοκιβωτίων προς τη Ρωσία και ότι τα ολλανδικά τελωνεία την εμπόδιζαν να φορτώνει εμπορευματοκιβώτια με προορισμό τη Ρωσία.
«Ως συνέπεια, έπρεπε να αποφασίσουμε να μην απορρίψουμε εμπορευματοκιβώτια που προορίζονταν για τη Ρωσία», ανέφερε. «Αυτά τα εμπορευματοκιβώτια ενδέχεται να μην μεταφερθούν περαιτέρω και έτσι να εμποδίσουν τη λειτουργική μας διαδικασία».
Επίσης, το κόστος του αργού πετρελαίου έχει εκτοξευθεί και η κοινότητα των μεταφορέων, αναμφίβολα, θα προσπαθήσει να το μεταβιβάσει στους πελάτες για να προστατεύσει τα δικά της αποτελέσματα. «Επομένως, εκτός από το ήδη αστρονομικό κόστος μεταφοράς, οι αποστολείς θα πρέπει να αναμένουν νέες προσαυξήσεις.»