Αγωγές κατά της Booking ετοιμάζουν οι ξενοδόχοι για παράνομες πρακτικές

Κοινοποίηση:
xenodoxeio-loux-6540-new

Ομαδικές αγωγές στη Booking  σε συνεργασία και με άλλες ευρωπαϊκές οργανώσεις αναγγέλλει η Ξενοδοχειακο Επιμελητηρίο Ελλάδας, για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων μετά και την τελευταία απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Ειδικότερα ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός επισημάνει ότι τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία έχουν υποστεί οικονομική ζημία από τις παράνομες πρακτικές της πλατφόρμας και ο κλάδος του τουρισμού βρίσκεται απέναντι στη τεράστια στρέβλωση και χαρακτήρισε που ακολουθούν πλατφόρμες τύπου Booking, οι οποίες επί της ουσίας στερούν από τους ξενοδόχους τη διάθεση του προϊόντος τους στις τιμές που επιθυμούν.

Μαλιστα ο πρόεδρος του ΞΕΕ κάνει λόγο για «ψηφιακούς γίγαντες που αλλάζουν άρδην τα κανάλια διανομής του προϊόντος μας».

Θυμίζουμε ότι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην υπόθεση C-264/23 αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τον κλάδο της φιλοξενίας, καθώς αποκαθιστά την ισορροπία στην online διάθεση κλινών, παρέχοντας αυτονομία και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, έκρινε ότι οι ρήτρες ισοτιμίας (rate parity), οι οποίες απαγορεύουν στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στους ιστοτόπους τους απ’ ό,τι στις πλατφόρμες διαδικτυακών κρατήσεων δεν είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας αυτών των πλατφορμών.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος επισημάνει ότι με αυτή την απόφαση ανοίγει o δρόμος για περισσότερη ελευθερία στις τιμολογιακές στρατηγικές των ξενοδόχων, επιτρέποντάς τους να διαχειρίζονται άμεσα τις τιμές και τις προσφορές τους χωρίς τους περιορισμούς που επέβαλαν οι ρήτρες ισοτιμίας. «Η απόφαση αυτή αναμένεται να αλλάξει σημαντικά το τοπίο της διαδικτυακής διανομής στον ξενοδοχειακό κλάδο, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία στους παρόχους καταλυμάτων και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών. Πιστοποιεί, επίσης, πως τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία έχουν υποστεί οικονομική ζημιά από αυτές τις παράνομες πρακτικές της πλατφόρμας».

Για το λόγο αυτό ο ξενοδοχειακός κλάδος ήδη ψάχνει εξειδικευμένη νομική εταιρεία να εξετάσει τη βέλτιστη μεθοδολογία προκειμένου να προχωρήσουν στην κατάθεση ομαδικών αγωγών, όπου σε περίπτωση επιτυχούς έκβασης της υπόθεσης τα ξενοδοχεία θα λάβουν το 70% της αποζημίωσης. Επίσης εξετάζεται και η πιθανότητα να συγκεντρωθούν οι αξιώσεις όλων των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων σε ένα ενιαίο φόρουμ για να κατατεθεί αγωγή κατά της Booking στην Ολλανδία.

Σημαντικό τέλος είναι να αναφερθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, η HOTREC (Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ξενοδοχίας και Εστίασης) κατήγγειλε ότι η Booking δεν είχε συμμορφωθεί με την οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές, παρά το γεγονός ότι ήταν νομικά υποχρεωμένη να το πράξει από τις 14 Νοεμβρίου. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η Booking, η μεγαλύτερη πλατφόρμα online κρατήσεων ξενοδοχείων, κατέχει δεσπόζουσα θέση, ελέγχοντας το 70% της ευρωπαϊκής ξενοδοχειακής αγοράς.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response