Στην επαναστατική τεχνολογία που υπάρχει και θα μπορέσει να μας γλιτώσει από την απαγόρευση των υγρών στις χειραποσκευές μας στα αεροδρόμια, αναφέρεται με άρθρο του το CNN.
Εδώ και περίπου 16 χρόνια, όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνο ξέρουν πως τα υγρά απαγορεύονται στις χειραποσκευές εκτός και εάν πρόκειται για μικρά μπουκαλάκια των 100 ml το πολύ, ενώ όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να βγαίνουν από τις τσάντες στο πέρασμα για τον έλεγχο.
Όμως, σε πολλά αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, μία νέα τεχνολογία επιτρέπει την κατάργηση αυτού του περιορισμού.
Τον Οκτώβριο του 2021, το αεροδρόμιο Σάνον, στα δυτικά της Ιρλανδίας, ανακοίνωσε ότι εγκατέστησε ένα νέο, προηγμένης τεχνολογίας σύστημα ασφαλείας, που περιλαμβάνει αξονικό τομογράφο, με κόστος 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Έτσι, τα υγρά και τα ηλεκτρονικά μπορούν να παραμείνουν μέσα στις τσάντες, χωρίς περιορισμό για τον όγκο των υγρών.
Πρωτοπορεί ξανά
Δεν είναι η πρώτη φορά που το αεροδρόμιο Σάνον, στο δυτικότερο άκρο της Ευρώπης, πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πρώτο κατάστημα Duty-Free άνοιξε εκεί το μακρινό 1947.
Το αεροδρόμιο Ντόνεγκαλ στη ΒΔ Ιρλανδία ακολούθησε, με τρισδιάστατους τομογράφους σαν αυτούς που ξέρουμε από τα νοσοκομεία να αντικαθιστούν στην δισδιάστατη απεικόνιση των ακτινών Χ.
Στο Σάνον υπολογίζουν ότι ο χρόνος που θα χρειάζεται ένας επιβάτης για να περάσει από την ασφάλεια θα μειωθεί στο μισό και, φυσικά, οι αντιδράσεις των ταξιδιωτών είναι πολύ θετικές. Ένας ταξιδιώτης που περνά γρηγορότερα από τον έλεγχο έχει περισσότερο χρόνο να ξοδέψει στα καταστήματα και τα εστιατόρια, αυτό είναι το πλεονέκτημα της αναβάθμισης αυτής για τα αεροδρόμια.
Γιατί υπήρξε η απαγόρευση στα υγρά;
Η απαγόρευση των υγρών εφαρμόστηκε σε όλο τον κόσμο μετά από μία απόπειρα τρομοκρατικής επίθεσης, η οποία αποτράπηκε τον Αύγουστο του 2006. Οι τρομοκράτες σκόπευαν να πυροδοτήσουν υγρά εκρηκτικά σε πολλές πτήσεις ταυτόχρονα.
Πλέον, το μέτρο είναι κομμάτι της καθημερινότητας για όσους ταξιδεύουν, με τους μεγαλύτερους να αναπολούν την εποχή που το πέρασμα από την ασφάλεια του αεροδρομίου ήταν μια εύκολη υπόθεση.
Πότε θα σταματήσουν οι έλεγχοι;
Ασφαλώς, το κόστος της υιοθέτησης της νέας τεχνολογίας δεν είναι φθηνό, ειδικά για τα μικρότερα αεροδρόμια, τα οποία ήδη δυσκολεύονται μετά τον κοροναϊό.
Αυτό σημαίνει ότι οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις θα γίνουν σταδιακά, με κάποια αεροδρόμια να προηγούνται και άλλα να καθυστερούν περισσότερο. Με βάση όσα αναφέρει το CNN, πάντως, θα δούμε εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.