Ακινητοποιημένα στην Ουκρανία χιλιάδες βαγόνια τρένων με σιτηρά

Κοινοποίηση:
ΣΙΤΗΡΑ

Ακινητοποιημένα παραμένουν στη δυτική Ουκρανία, κοντά στο κύριο σιδηροδρομικό συνοριακό πέρασμα με την Πολωνία, περίπου 1.100 βαγόνια τρένων που μεταφέρουν σιτηρά, ανήμπορα να μεταφέρουν το φορτίο τους στο εξωτερικό.
Είναι μόνο μερικά από τα 24.190 βαγόνια που μεταφέρουν διάφορα εμπορεύματα προς εξαγωγή, όπως φυτικό λάδι, σιδηρομετάλλευμα, μέταλλα, χημικά και άνθρακα, που περίμεναν να διασχίσουν τα δυτικά σύνορα της Ουκρανίας από την Τρίτη, σύμφωνα με στοιχεία της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων.

 Εναλλακτικούς δρόμους για τις εξαγωγές αναζητά η Ουκρανία

Όπως μεταδίδει το Reuters, με τον πόλεμο να μαίνεται κατά μήκος της νότιας ακτής της χώρας και τα κύρια λιμάνια της να είναι αποκλεισμένα από την εισβολή της Ρωσίας, η Ουκρανία αγωνίζεται να εξάγει τα σιτηρά και άλλα αγαθά της, σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους και γνώστες της βιομηχανίας.
Ωστόσο, καθώς το Κίεβο αναζητά εναλλακτικούς δρόμους εξαγωγής μέσω ξηράς, αυτή η προσπάθεια παρεμποδίστηκε από υλικοτεχνικές προκλήσεις και γραφειοκρατία, λένε αξιωματούχοι του κλάδου και έμποροι εμπορευμάτων.
Ο Valerii Tkachov, αναπληρωτής διευθυντής του εμπορικού τμήματος στην κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Ukrzaliznytsia, ανέφερε ότι 10.320 βαγόνια – ή περίπου τα μισά του συνόλου – περιμένουν στη διασταύρωση κοντά στο χωριό Izov, το κύριο σιδηροδρομικό συνοριακό πέρασμα με την Πολωνία.
Βρίσκεται περίπου 130 χιλιόμετρα βόρεια του Lviv, και αποτελεί την πύλη για το πολωνικό λιμάνι του Γκντανσκ.
Ένα βασικό ζήτημα είναι ο τεράστιος όγκος των εμπορευμάτων που πρέπει να βρει μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία προκαλεί ελλείψεις σε βασικές υπηρεσίες και εμπορεύματα, από σιδηροδρομικά βαγόνια μέχρι προσωπικό, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου και την κυβέρνηση.
Η Ουκρανία, ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο, είχε εξάγει πριν από τον πόλεμο το 98% των δημητριακών της μέσω της Μαύρης Θάλασσας.
Συνήθως, μόνο ένα ποσοστό των εξαγωγών της χώρας διοχετεύονταν σιδηροδρομικώς, όπου το κόστος μεταφοράς είναι υψηλότερο από τη ναυτιλία.
Αυτές οι δυσκολίες επιδεινώνονται από υλικοτεχνικά ζητήματα.
Ενώ το δυτικό τμήμα της χώρας έχει γλιτώσει από τις χειρότερες μάχες, υπήρξαν πυραυλικές επιθέσεις κοντά στο Lviv, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων πετρελαίου, και η ασφάλεια γύρω από τα σύνορα είναι πολύ αυστηρή.

Κίνδυνος για ελλείψεις τροφίμων

Οι διαταραχές στις εξαγωγές της Ουκρανίας σημαίνουν ότι οι χώρες που βασίζονται στις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών -συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Αιγύπτου, της Τουρκίας και της Ινδονησίας- θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές προμήθειες ή να αντιμετωπίσουν ελλείψεις τροφίμων, προειδοποίησαν οι ανθρωπιστικές οργανώσεις.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου έχει εντείνει τις ανησυχίες για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, εκτινάσσοντας τις τιμές των παγκόσμιων σιτηρών, των λιπασμάτων και των καυσίμων στα ύψη. Οι παγκόσμιες τιμές των τροφίμων αυξάνονται από τα μέσα του 2020 λόγω της διακοπής της σποράς και της συγκομιδής σε πολλές χώρες κατά το πρώτο έτος της πανδημίας COVID-19 και αργότερα λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Παρόλο που η Ρωσία μειώνει τις επιχειρήσεις γύρω από το Κίεβο και τη βόρεια περιοχή του Τσερνιχίφ για να επικεντρωθεί στις μάχες στα ανατολικά, ο παρατεταμένος αποκλεισμός των λιμανιών στο νότο προκαλεί σημαντικό πλήγμα στην Ουκρανία.
Οι εξαγωγές σιτηρών αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της οικονομίας της Ουκρανίας – συνολικού ύψους περίπου 12,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο του συνόλου των εξαγωγών της χώρας, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: