Αλλάζει τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το «super deal» Fiat Chrysler – PSA

Κοινοποίηση:
11s15auto-thumb-large

Η συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και της PSA, αλλάζουν τον χάρτη της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον θα αποτελέσουν την τέταρτη πιο ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και θα ελέγχουν μεγάλο ποσοστό από την διεθνή πίτα των πωλήσεων επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων.

Και από τις δυο πλευρές, αλλά κυρίως από την PSA, έγινε μεγάλη προσπάθεια να είναι ισόποση η συμμετοχή των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών στη νέα εταιρεία, αναφέρει το Automotive News Europe.

Οι μετοχές της FCA σημείωσαν άνοδο 10% σήμερα, αφού οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν τη συμφωνία, η οποία καθορίζει το ποσοστό της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στο 50-50.

Από τις καταβολές ύψους 5,75 δισ. ευρώ, η εταιρεία FiNet, της οικογένειας Ανιέλι, θα αποκομίσει περίπου 1 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Ανιέλι, Exor, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της FCA και θα λάβει περίπου 1,65 δισ. ευρώ. Η οικογένεια κατέχει λίγο περισσότερο από το ήμισυ του Exor, οπότε το μερίδιό της είναι λίγο κάτω από τα 900 εκατ. δολάρια.

Ο πρόεδρος της FCA, Τζων Έλκαν, θα έχει μεγάλη επιρροή στη νέα εταιρεία. Θα είναι πρόεδρος της νέας εταιρείας και η Exor θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 14% περίπου.

Η συγχώνευση εξυπηρετεί και τις δυο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις νέες πλατφόρμες της PSA, καθώς και στους νέους κινητήρες. Έτσι θα αναπτύξει γρηγορότερα τη νέα γκάμα των μοντέλων της και θα αντικαταστήσει τη γκάμα της Jeep. Σημειώνεται ότι η Jeep είναι από τους πιο κερδοφόρους τομείς του ιταλικού ομίλου. Επίσης, θα επιταχύνει τους ρυθμούς για την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την υποστήριξη της PSA.

Η PSA θα ενισχύσει την θέση της στη παγκόσμια αγορά και θα αξιοποιήσει το δίκτυο της Jeep στις ΗΠΑ, για να λανσάρει πάλι την Peugeot, μετά από απουσία πολλών ετών από την αμερικανική αγορά.

Επίσης, η FCA θα συνδράμει στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από οικονομική άποψη, η εξοικονόμηση κόστους τοποθετείται σε 3,7 δισ. ευρώ ετησίως.

Η νέα εταιρεία διαχειρίζεται τις εξής μάρκες: Από την πλευρά της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), από την πλευρά της FCA (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Maserati, Jeep, Dodge SRT, Ram).

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: