Είναι γεγονός πως τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τον εκάστοτε εθνικό νόμο. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Είναι επίσης γεγονός πως σε αρκετές χώρες αναμεσά τους και η Ελλάδα έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για αλλαγή στα όρια ταχυτήτων.
Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.
Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, κάτι που έπρεπε να γίνει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε… Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων.
Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.
Ιδού τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:
Αυστρία: 130 km/h
Βέλγιο: 120 km/h
Βουλγαρία: 140 km/h
Κροατία: 130 km/h
Κύπρος: 100 km/h
Τσεχία: 150 km/h
Δανία: 130 km/h
Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
Ελλάδα: 130 km/h
Ουγγαρία: 130 km/h
Ιρλανδία: 120 km/h
Ιταλία: 130 km/h
Λετονία: 110 km/h
Λιθουανία: 130 km/h
Λουξεμβούργο: 130 km/h
Μάλτα: 80 km/h
Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
Πολωνία: 140 km/h
Πορτογαλία: 120 km/h
Ρουμανία: 130 km/h
Σλοβακία: 130 km/h
Σλοβενία: 130 km/h
Ισπανία: 120 km/h
Σουηδία: 120 km/h