Αλλάζουν όλα στην αγορά αυτοκινήτου -Τι ισχύει για μεταχειρισμένα, «πράσινα» και ηλεκτρικά

Κοινοποίηση:
epa01943893 Cars are ready for shipping at the factory of German carmaker Opel in Bochum, Germany, 24 November 2009. Nick Reilly, head of Opel's parent group General Motors (GM) Europe stated to maintain Opel's Bochum plant. GM is going to inform employee representatives about the recapitalisation plan for Opel on 25 November.  EPA/BERND THISSEN

Μείωση δασμών, μείωση τελών ταξινόμησης και κυκλοφορίας καθώς και μείωση ή και κατάργηση του φόρου χρήσης για οχήματα με μηδενικούς ρύπους μεταξύ των κινήτρων που μελετά η κυβέρνηση για την ανανέωση του γερασμένου και ρυπογόνου στόλου των αυτοκινήτων

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ξεπερνά τα 14 χρόνια, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται ανάμεσα στα 5 με 7 χρόνια. Αυτή την ελληνική «κανονικότητα» επιχειρεί να αλλάξει η κυβέρνηση παρέχοντας κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με νεότερα ηλικιακά οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον.

Τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών επεξεργάζονται ολοκληρωμένο σχέδιο προς αυτή τη κατεύθυνση που αναπτύσσεται σε τρεις πυλώνες: τα μεταχειρισμένα, τα καινούργια και καθαρά σε ρύπους και τα ηλεκτρικά -υβρικά.

Μεταχειρισμένα

-Πρόθεση της κυβέρνησης η ενίσχυση της εισαγωγής ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ηλικίας έως 5 ετών. Προς αυτή τη κατεύθυνση μελετάται η αναλογική μείωση των δασμών για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, ενώ οι οδηγίες ρύπων ενοποιούνται εξαλείφοντας τις πολλές υποκατηγορίες.

-Η κατάρτιση πλήρους ιστορικού για τα εισαγώμενα οχήματα

-Η διενέργεια αυστηρών ελέγχων στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων

– Η αύξηση των δασμών για τα ρυπογόνα και παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα

Καινούργια και καθαρά σε ρύπους αυτοκίνητα

– Μείωση των τελών κυκλοφορίας

– Μείωση των τελών ταξινόμησης

– Μείωση ή ακόμα και κατάργηση του φόρου χρήσης των οχημάτων με μηδενικούς ρύπους

Τα ηλεκτροκίνητα – υβριδικά αυτοκίνητα

Το χαμηλό ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ελληνική αγορά επιχειρεί να αντιμετωπίσει το κυβερνητικό σχέδιο με την παροχή φορολογικά κίνητρα αγοράς τους. Σημειώνεται ότι το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%, έναντι περίπου 7% που είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, εξετάζεται η παροχή αντίστοιχων φορολογικών κινήτρων και για την αγορά υβριδικών ή φυσικού αερίου οχημάτων.

Τα βασικά σημεία για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι:

– Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου-δικύκλου.

– Η ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου υποδομών φόρτισης.

– Η επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί.

– Η παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά ΙΧ (μηδενικός φόρος χρήσης).

– Η θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

– Η αντικατάσταση των παλαιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα.

– Η θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση μελετά την παροχή κινήτρων και για τα εταιρικά αυτοκίνητα με την παροχή φοροελαφρύνσεων στους χρήστες εταιρικών «καθαρών» αυτοκινήτων αλλά και επιπλέον φοροελαφρύνσεις για τις εταιρείες που τα εκμισθώνουν ώστε η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων τους να γίνει πιο άμεση και συμφέρουσα.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ας γελασουμε βρε greek.//με τι λεφτα ΘΑ αγορασουμε τα αυτοκινητα? //ΔΕΝ υπαρχει σαλιο, στεγνωσαμε.ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΕΣΕΙΣ οι” κολονακιωτες”οι ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΠΑΧΟΥΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ.

Comments are closed.