Αλλάζουν όλα στη φορολογία αυτοκινήτων – Ψηφίστηκαν τα μέτρα

Κοινοποίηση:
ΑΦΟΡ

Την Παρασκευή το βράδυ ψηφίστηκε το φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο περιλαμβάνει τις αλλαγές στο κόστος χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων για τους χρήστες, τις φορολοαπαλλαγές για τις επιχειρήσεις που θα εκμισθώνουν για τους υπαλλήλους τους εταιρικά αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ και εκπομπές CO2 έως 50 γραμμάρια και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ των πολυτέκνων.

Ωστόσο έλαμψε διά της απουσίας της η σχετική τροπολογία που αφορά στις αλλαγές του Τέλους Ταξινόμησης που θα έθετε ένα τέλος στις εισαγωγές από «σαπάκια» και θα μείωνε τους δασμούς στα καινούρια αυτοκίνητα αλλά και και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με μικρές ηλικίες.

Δυστυχώς οι αλλαγές του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης το οικονομικό επιτελείο θεώρησε ότι είναι πολύ μεγάλες για να περάσουν σε τροπολογία και θα την καταθέσουν στην Βουλή στις αρχές του 2020 σε νέο νομοσχέδιο.

Άλλωστε μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το newsauto.gr, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να έχει αλλάξει όλους τους συντελεστές και τα ποσά στα Τέλη Κυκλοφορίας που υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές CO2 καθώς η έλευση του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP αυξάνει κατά πολύ τις εκπομπές CO2 όλων των αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας τους αλλά και το Τέλος Ταξινόμησης.

Με αυτά τε δεδομένα οι αλλαγές τόσο στο Τέλος Ταξινόμησης όσο και στα Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να έχουν νομοθετηθεί το αργότερο έως τις 28 Φεβρουαρίου 2020 καθώς από την 1η Μαρτίου τίθεται σε ισχύ το πρότυπο WLTP που αλλάζει τις εκπομπές CO2 σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα.

Τώρα όσον αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης μάλλον θα συνεχιστούν οι συνεδριάσεις της Επιτροπής και οι ιδιοκτήτες τους θα περιμένουν κάποιους επιπλέον μήνες για να εκτελωνιστούν τα οχήματά τους…

Τι άλλαξε το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε
Εκπτώσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων που εκμισθώνουν οχήματα χαμηλών ρύπων προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στο βράδυ της Παρασκευής 6 Δεκεμβρίου. Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο φορολογικό νομοσχέδιο για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/Km, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 Ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%.

Επίσης όσες επιχειρήσεις εγκαταστήσουν κει λειτουργούν δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/Km, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%.»

Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο αύξηση την Αξία Λιανικής προ Φόρων στις 17.000 ευρώ από 12.000 ευρώ για εταιρικά οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς. Με λίγα λόγια οι πωλητές αλλά και άλλοι εργαζόμενοι ομίλων που δικαιολογούν τη χρήση εταιρικού οχήματος θα μπορούν να αποκτήσουν κάποιο όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2020 χωρίς να επιβαρύνονται φορολογικά!

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: