Ανακαλύπτοντας τους κινδύνους: Βίντεο από μηχανοδηγούς μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Κοινοποίηση:
c2893ca6-treno

Οι μηχανοδηγοί του ελληνικού σιδηροδρόμου εκφράζουν τις ανησυχίες τους σχετικά με την κατάσταση των υποδομών και την ασφάλεια κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τους, ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα 57 θανάτους.

 

 

Στο βίντεο που δημοσιεύθηκε, οι μηχανοδηγοί αναφέρουν ότι η συντήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών είναι ανεπαρκής και ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν σωστά. Επισημαίνουν ότι έχουν γίνει πολλές προειδοποιήσεις για αυτά τα ζητήματα, αλλά δεν έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) τονίζει τη σημασία των απεργιών, αναφέροντας ότι αυτές αφορούν όλους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν προγραμματίσει στάση εργασίας για την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα.

Με φόντο φωτογραφίες από το σημείο της μοιραίας μετωπικής στα Τέμπη, οι μηχανοδηγοί μιλούν για άλλη μια φορά για τη χρόνια εγκατάλειψη και απαξίωση των σιδηροδρόμων και για τα αιτήματα της αυριανής κινητοποίησης που συνοψίζονται στις επενδύσεις για σύγχρονη και ασφαλή υποδομή και αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.

Να σημειωθεί μάλιστα ότι, όπως υπογραμμίζει η ΠΕΠΕ, η Hellenic Train δεν προσήλθε τη Δευτέρα στον Δημόσιο Διάλογο στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) για τα ζητήματα που έχουν θέσει ως αιτήματα της απεργιακής κινητοποίησης.

 

Το βίντεο που παρουσιάζει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούν τα τρένα αποκαλύπτει την επικίνδυνη κατάσταση που δημιουργείται από την πυκνή βλάστηση. Αυτή η “ζούγκλα” περιορίζει την ορατότητα και κρύβει σήματα, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών.

Στις εικόνες που προβάλλονται, φαίνονται καμένα δέντρα που έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στα τρένα, καθώς έχουν εισέλθει στους θαλάμους μηχανοδήγησης. Το πιο πρόσφατο περιστατικό συνέβη στη Σφενδάλη, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, επισημαίνοντας ότι αυτό οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, γεγονός που ενισχύει την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

“Οι μηχανοδηγοί όμως είχαν εγκαίρως προειδοποιήσει” τονίζουν και παραθέτουν τα εξώδικα που είχαν αποστείλει το 2021, αλλά και το 2022, στα οποία ανέφεραν την άμεση ανάγκη αποκατάστασης των συστημάτων ασφαλείας υπογραμμίζοντας ότι ήδη υπήρχαν σοβαρά συμβάντα. Υπενθυμίζουν την ακινητοποίηση των τρένων στον χιονιά, την έλλειψη συντήρησης την απουσία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης και ETCS ενώ εστιάζουν σε εξώδικο του Οκτωβρίου του 2022 στο οποίο προειδοποιούσαν για τα προβλήματα κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου καθώς είχαν ήδη σημειωθεί τρεις εκτροχιασμοί τρένων σε διάστημα δύο μηνών και ανέφεραν για το ETCS ότι “η θέση του σε λειτουργία προστατεύει έναντι του ανθρώπινου λάθους”.

Δε λείπει από το βίντεο και η απάντηση του ΟΣΕ στα εξώδικα πριν την τραγωδία που έκανε λόγο για “αυθαίρετες εκτιμήσεις και λανθασμένες πληροφορίες που εμπεριέχονται στα εξώδικα” και για “ανακρίβειες που όταν εκτοξεύονται από επίσημους φορείς γίνονται για την δημιουργία εντυπώσεων και για λόγους σκοπιμότητας”.

Στο βίντεο υπάρχει απόσπασμα και του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή να λέει στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής ότι το εξώδικο των μηχανοδηγών “δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής αλλά έλεγε προχωρήστε”.

Στο στόχαστρο της ΠΕΠΕ μπαίνουν και οι νέες “προσθήκες” στελεχών στην ΗΤ και συγκεκριμένα ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, ο οποίος σε τηλεοπτική του συνέντευξή μετά την τραγωδία των Τεμπών είχε αναφερθεί και στις ευθύνες των άτυχων μηχανοδηγών τονίζοντας πως “υπάρχουν ευθύνες και στους μηχανοδηγούς οι οποίοι – εντός εισαγωγικών η λέξη – τιμωρήθηκαν με το θάνατο”.

Ο ίδιος είχε αναφερθεί στην απουσία υποδείγματος 1001 με την ΠΕΠΕ να του υπενθυμίζει ότι η πρόσφατη παραλίγο μετωπική σύγκρουση συρμών του Προαστιακού στις 13 Σεπτεμβρίου αποφεύχθηκε χάρη στον μηχανοδηγό καθώς το τηλεγράφημα 1001 που είχε πάρει δεν κατάφερε να αποτρέψει να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή.

Στο βίντεο περιλαμβάνεται επίσης απόσπασμα από άλλη συνέντευξη του κ. Ρετσινά, στην οποία επεσήμαινε πως “το δυστύχημα είναι ότι και το Σωματείο μηχανοδηγών δείχνει να μην έχει διάθεση να ξανακυκλοφορήσουν τα τρένα”. Οι μηχανοδηγοί υπενθυμίζουν και στον σημερινό πρόεδρο της ΗΤ και πρώην επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι και επί των ημερών του είχε σημειωθεί μετωπική και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2014 στο Ρουφ.

Παραθέτουν τον σιδηροδρομικό χάρτη της Ευρώπης όπου διαπιστώνεται ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα έχει το αραιότερο δίκτυο. “Κυβέρνηση και Ηellenic Τrain κλείνουν τον σιδηρόδρομο”, αναφέρουν προσθέτοντας πως σήμερα δεν υπάρχει τρένο στην Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, τη Δράμα, τη Φλώρινα, τον Βόλο, την Καλαμπάκα, τη Στυλίδα, την Πάτρα, το Ναύπλιο, την Καλαμάτα και τον Πύργο”.

Για τους λόγους αυτούς ζητούν από τους επιβάτες να στηρίξουν τον αγώνα τους επισημαίνοντας πως: “Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν. Φίλε επιβάτη στήριξε τον αγώνα των μηχανοδηγών για ασφάλεια στην εργασία και τις μεταφορές”.

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: