Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η χρήση των airfryer μπορεί να κρύβει κινδύνους που δεν είναι άμεσα ορατοί στους χρήστες τους. Ειδικοί στον τομέα της τεχνολογίας και της ασφάλειας προειδοποιούν ότι ορισμένα μοντέλα αυτών των συσκευών ενδέχεται να καταγράφουν τις συνομιλίες των χρηστών τους.
Αυτή η ανησυχία προκύπτει από την ανακάλυψη ότι δύο δημοφιλή μοντέλα φριτέζας έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν και να αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες, οι οποίες στη συνέχεια μπορεί να διαρρεύσουν ή να χρησιμοποιηθούν χωρίς τη συναίνεση των ιδιοκτητών.
Αυτές οι αποκαλύψεις προκαλούν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι χρήστες συχνά δεν συνειδητοποιούν ότι οι έξυπνες συσκευές που χρησιμοποιούν καθημερινά μπορεί να λειτουργούν ως «κατασκόποι» στο σπίτι τους, συλλέγοντας ευαίσθητες πληροφορίες που σχετίζονται με την προσωπική τους ζωή. Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια από τις εταιρείες που κατασκευάζουν αυτές τις συσκευές, καθώς και για αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ενώ οι φόβοι γύρω από τα smartphones που παρακολουθούν τις συνομιλίες μας είναι υπαρκτοί εδώ και χρόνια, αποδεικνύεται ότι μπορεί να μην είναι η μόνη συσκευή στο σπίτι που μας κατασκοπεύει.
Εφαρμογές που συνδέονται με air fryer συσκευές έχει αποδειχθεί πως παρακολουθούν συνομιλίες και στη συνέχεια μοιράζονται τα δεδομένα που συλλέγουν.
Ορισμένες από τις εφαρμογές ζήτησαν από τους χρήστες την άδεια να εντοπίζουν την τοποθεσία τους και να καταγράφουν ήχο στο τηλέφωνό τους.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Which?, το σκεπτικό πίσω από το αίτημα για άδεια που παρέχουν πρόσβαση σε αυτά τα ευαίσθητα δεδομένα δεν εξηγείται στην εφαρμογή.
Ωστόσο, η έρευνα ανέφερε ότι η συλλογή δεδομένων υποδηλώνει ότι μπορεί να διαβιβαστούν σε τρίτους για λόγους μάρκετινγκ.
Σε δήλωσή του, ο εκδότης του περιοδικού Which?, Harry Rose, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει πώς οι κατασκευαστές έξυπνης τεχνολογίας και οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται είναι σήμερα σε θέση να συλλέγουν δεδομένα από τους καταναλωτές και αυτό συχνά γίνεται με ελάχιστη ή καθόλου διαφάνεια.
Η Which? έχει ζητήσει να υπάρξουν κατάλληλες κατευθυντήριες γραμμές που να περιγράφουν τι αναμένεται από τους κατασκευαστές έξυπνων προϊόντων και η ICO επιβεβαίωσε ότι την άνοιξη του 2025 θα εισαχθεί ένας κώδικας – αυτό πρέπει να υποστηριχθεί από αποτελεσματική επιβολή, μεταξύ άλλων και κατά των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό».