Ανθίζει ο τουρισμός και το χειμώνα στην Αθήνα

Κοινοποίηση:
ΑΘΗΝΑ

Σε πόλο έλξης για αρκετούς αλλοδαπούς τουρίστες αναδεικνύεται φέτος η Αθήνα τη χειμερινή περίοδο.

Η εγγενής αδυναμία του προορισμού να προσελκύσει τουρίστες από το εξωτερικό τη λεγόμενη χαμηλή σεζόν φαίνεται ότι σταδιακά ανατρέπεται, αφού οι πληρότητες στα ξενοδοχεία του ιστορικού κέντρου των Αθηνών και κυρίως περίξ του Συντάγματος ανεβαίνουν.

Ακόμη ιδιαίτερη ώθηση παρατηρείται και στις βραχυχρόνιες μισθώσεις όπως και σε ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών για συγκεκριμένες κατηγορίες τουριστών.

Σημαντική συμβολή προς την ατραπό της τουριστικής ανόδου τη χειμερινή περίοδο, έχουν τόσο το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος -με την προσέλκυση πτήσεων- όσο και οι τιμές των ξενοδοχείων που βοήθησαν στην κατεύθυνση ο προορισμός να γίνει πιο ελκυστικός έναντι του ανταγωνισμού.

Αναμφίβολα και ο ΕΟΤ παρά την έλλειψη κονδυλίων την τελευταία χρονιά έχει βάλει «πλάτη» προς την κατεύθυνση αυτή τα τελευταία έτη. Η περίοδος που η Αθήνα δεν είχε τουρισμός μέσα στο χειμώνα ανήκει στη λήθη του παρελθόντος και όλα δείχνουν ότι το μέλλον είναι ευοίωνο.

Iδιαίτερα ελκυστικός προορισμός παρουσιάζεται η Αθήνα όμως και για το 15ήμερο των εορτών, με την κίνηση να είναι αυξημένη κυρίως στο κέντρο με τους Έλληνες τουρίστες να πρωταγωνιστούν έναντι των ξένων τουριστών.

«Αυτό οφείλεται στον πολύ μεγάλο ανταγωνισμό που έχει παρουσιαστεί, με τις τιμές των δωματίων να έχουν υποχωρήσει ώστε να υπάρχει αύξηση της ζήτησης κλινών. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά από το καλοκαίρι», υπογράμμισε ο κος Ευγένιος Βασιλικός, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ).

Ο κος Βασιλικός αναφέρθηκε και στις κύριες αγορές που προτιμούν την Αθήνα για τις χειμερινές διακοπές τους. Όπως προκύπτει η Ευρώπη πρωτοστατεί, με τη Γαλλία να βρίσκεται στις κορυφαίες αγορές, η Σκανδιναβία ακολουθεί, ενώ βλέπουμε την Κύπρο να κάνει δυναμική επανεμφάνιση. Μείωση παρατηρείται προς ώρας στον εισερχόμενο τουρισμό από την Αμερική αλλά και από το Ισραήλ, λόγω του πολέμου στη Γάζα.

Σε σχέση με τις ανταγωνίστριες πόλεις στη Μεσόγειο, η Αθήνα καταγράφει υψηλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά την πληρότητα, ωστόσο, βρίσκεται πίσω σε ό,τι αφορά τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, αν συγκριθεί με τη Ρώμη και τη Βαρκελώνη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας benchmarking που διενεργεί η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την GBR Consulting, η Αθήνα φέτος σημειώνει πληρότητα 79%, αυξημένη σε σχέση με το 70% του 2022, τη στιγμή που η Βαρκελώνη μόνο από τις υπό εξέταση πόλεις καταγράφει υψηλότερη επίδοση στο 80%. Η Μαδρίτη βρίσκεται στο 73% ως προς την πληρότητα, η Ρώμη στο 74% και η Κωνσταντινούπολη στο 66%, με πτώση από το 75% του 2022.

Από πλευράς εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, η Αθήνα είναι ουραγός, στα 143 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό στην Κωνσταντινούπολη ανέρχεται στα 147 ευρώ, στη Μαδρίτη στα 150 ευρώ, στη Ρώμη στα 242 ευρώ και στη Βαρκελώνη στα 178 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή δωματίου (ADR), η Αθήνα βρίσκεται στη μέση, σε σχέση με τις υπό εξέταση ευρωπαϊκές πόλεις. Πιο αναλυτικά, η μέση τιμή δωματίου στην Αθήνα σήμερα ανέρχεται στα 113 ευρώ, στην Κωνσταντινούπολη στα 97 ευρώ και στη Μαδρίτη στα 109 ευρώ. Σε υψηλότερα επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές σε Ρώμη και Βαρκελώνη, στα 179 ευρώ και 142 ευρώ αντίστοιχα.

Ως προς τις επιμέρους πόλεις, στη μεγάλη εικόνα, η Ρώμη ξεπέρασε όλες τις ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου με αύξηση 22% στο ADR το 2023 έναντι του 2022 και 61% το 2023 έναντι του 2019. Αυτό οφείλεται κυρίως στα διεθνή luxury brands που απέκτησαν παρουσία στην πόλη.

Η Κωνσταντινούπολη, αν και σημείωσε μείωση πληρότητας συγκρίνοντας το 2023 με το 2022, κατέγραψε αύξηση 9% στο ADR. Σε σύγκριση με το 2019, πάντως, όλες αυτές οι πόλεις είχαν χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας το 2023, αλλά σημαντικά υψηλότερες τιμές δωματίων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΚΑΛΑ ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΛΟΚΝΤΑΟΥΝ ΠΑΛΙ ΠΟΥ ΨΗΝΟΝΤΑΙ

Comments are closed.