Είναι σπάνιο, αλλά δυστυχώς συμβαίνει, όπως συνέβη στο τραγικό συμβάν στην Πάτρα όπου έχασαν τη ζωή τους 3 νέοι άνθρωποι, οπότε καλό είναι να ξέρει κανείς τι πρέπει να κάνει στην περίπτωση που πέσει με το αυτοκίνητό του στη θάλασσα ή γενικά σε νερό.
Όπως γράφτηκε στο www.carzine.gr το βέβαιο είναι πως ο χρόνος που έχει κανείς στη διάθεσή του για να αντιδράσει είναι εξαιρετικά περιορισμένος, ενώ το Α και το Ω είναι να διατηρήσει τη ψυχραιμία του. Αν πανικοβληθεί θα χάσει και τα ελάχιστα κρίσιμα δευτερόλεπτα που έχει στη διάθεσή του για να γλιτώσει. Γιατί όμως έχει στη διάθεσή του λίγα δεύτερα; Γιατί κάθε όχημα μπορεί να επιπλεύσει για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα, ενώ στη συνέχεια το βάρος του κινητήρα του κυρίως θα το παρασύρει προς το βυθό.
Αυτό το χρονικό διάστημα λοιπόν, που ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου κυμαίνεται από 10 δευτερόλεπτα έως και 1 λεπτό, είναι που πρέπει να εκμεταλλευτούν οδηγός και επιβάτες για να σωθούν.
Το πρώτο που πρέπει λοιπόν να κάνει κανείς είναι να απασφαλίσει τη ζώνη. Αυτό το ξεχνούν αρκετοί μέσα στον πανικό τους, με αποτέλεσμα να εγκλωβίζονται. Αν για κάποιο λόγο αυτό είναι αδύνατο και κάθεστε μπροστά ρίξτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε την πλάτη του καθίσματος και βγείτε από πάνω. Ακόμα καλύτερα είναι αν έχετε πρόχειρο σουγιά, λέμε τώρα, να την κόψετε.
Το επόμενο βήμα είναι φυσικά η έξοδός σας από το αυτοκίνητο, που πρέπει να γίνει από τα παράθυρα. Κατεβάστε τα λοιπόν και περάστε το σώμα σας μέσα από αυτά. Το θέμα εδώ είναι ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πλέον ηλεκτρικά παράθυρα, τουλάχιστον μπροστά, οπότε ακριβώς για αυτόν το λόγο πρέπει να δράσετε άμεσα, πριν τεθούν εκτός λειτουργίας από βραχυκύκλωμα. Αυτό θα γίνει αν το νερό φτάσει μέχρι το μέσο περίπου της πόρτας, καθώς σε αυτό το ύψος βρίσκεται στα περισσότερα μοντέλα ο μηχανισμός.
Αν δεν προλάβετε να ανοίξετε τα παράθυρα θα πρέπει να προσπαθήσετε να τα σπάσετε. Ο καλύτερος τρόπος για αυτό είναι να βλέπετε φάτσα το παράθυρο, να κρατηθείτε με το αριστερό σας χέρι από το σημείο στήριξης της ζώνης στην κολώνα και να χτυπήσετε το τζάμι με τα τακούνια των παπουτσιών σας και με όλη σας τη δύναμη. Εναλλακτικά μπορείτε να το χτυπήσετε με τους μεταλλικούς οδηγούς των προσκεφάλων ή με την πόρπη της ζώνης σας.
Μη χάνετε χρόνο προσπαθώντας να σπάσετε το (εμπρός) παρμπρίζ. Πολύ απλά δεν θα τα καταφέρετε, καθώς είναι κατασκευασμένο από κρύσταλλο ασφαλείας και απλά θρυμματίζεται. Από κρύσταλλο σαφώς πιο ανθεκτικό από τα οικιακά είναι και τα κρύσταλλα τόσο των παραθύρων όσο και του πίσω παρμπρίζ αλλά με προσπάθεια και επιμονή σπάνε.
Αυτό που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κάνετε είναι να ανοίξετε τις πόρτες. Από τη χρονική στιγμή που έχει βυθιστεί το κάτω μέρος τους η πίεση του νερού καθιστά αδύνατο το άνοιγμά τους. Αυτό που μπορείτε να κάνετε αν εγκλωβιστείτε είναι να περιμένετε να γεμίσει όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου με νερό, να εξισορροπηθεί η πίεση και να ανοίξετε τότε την πόρτα. Κρατώντας φυσικά την αναπνοή σας και κολυμπώντας προς την επιφάνεια.
Και κάτι τελευταίο: λόγω της πτώσης στο νερό και της έντασης μπορεί να χάσετε τον προσανατολισμό σας. Για να κατευθυνθείτε σωστά προς την επιφάνεια αφήστε λίγο αέρα και ακολουθείστε τις φυσαλίδες ή αφήστε το σώμα σας χαλαρό ώστε να κινηθεί προς την επιφάνεια.
Αυτά και ας ελπίσουμε πως δεν θα χρειαστεί ποτέ να ακολουθήσετε την διαδικασία που περιγράψαμε.
Καλό θα είναι επίσης πριν πάρετε δίπλωμα οδήγησης να καταταγείτε για δύο χρόνια στα Ο.Υ.Κ.
Σήμερα εάν καταταχθούν στα ΟΥΚ το μόνο που πρόκειται να μάθουν είναι το πώς θα μαγειρεύουν τους Ταλιμπάν.