Το εν πολλοίς άγνωστο δίπλωμα αυτοκινήτου είναι το ευκολότερο που μπορεί να αποκτήσει κανείς, αλλά κρύβει και παγίδες.
Όπως είναι γνωστό τοις πάσι, κανείς δεν μπορεί να κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου δίχως να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, του εγγράφου δηλαδή που πιστοποιεί ότι κατέχει τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις ώστε να συνυπάρχει ομαλά με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Η άδεια οδήγησης αποτελεί ένα έγγραφο που όλοι μας θέλουμε να έχουμε, μιας και μας χαρίζει την πολυπόθητη ελευθερία προκειμένου να μετακινούμαστε αυτόνομα.
Υπάρχει, βέβαια, μια μικρή ομάδα πολιτών, η οποία ουδέποτε παίρνει την απόφαση να κάτσει… πίσω από τα θρανία των Σχολών Οδηγών, καθώς θεωρεί ότι η οδήγηση αποτελεί μια ακανθώδη και εφιαλτική διαδικασία, στην οποία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.
Σε πολλούς από αυτούς τους πολίτες, ο φόβος απορρέει από την ύπαρξη πεντάλ συμπλέκτη και επιλογέα ταχυτήτων, η σκέψη του συγχρονισμού των οποίων φαντάζει… βουνό.
Ο εν λόγω φόβος, ωστόσο, δεν πρέπει να αποτελεί αφορμή προκειμένου να μην απολαμβάνουν τα οφέλη ενός διπλώματος οδήγησης, πολλώ δε μάλλον όταν υπάρχει η άδεια οδήγησης που αφορά αποκλειστικά την οδήγηση αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο (κατηγορίας Β’ με αυτόματο).
Το μόνο που έχει να κάνει ο κάθε ενδιαφερόμενος είναι να επιλέξει μία Σχολή Οδηγών η οποία διαθέτει για τα μαθήματά της αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι σε αντίθεση με τα παλαιότερα αυτοκίνητα, όλα τα σύγχρονα διατίθενται και σε εκδόσεις χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.
Φυσικά, το δίπλωμα οδήγησης αποκλειστικά για αυτόματο αυτοκίνητο δεν γνωρίζει τη δημοφιλία των «παραδοσιακών» αδειών οδήγησης, αν και φαίνεται ότι αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη οπαδική βάση. Οι Σχολές Οδηγών λένε ότι οι ενδιαφερόμενοι για τα διπλώματα για αυτόματο ΙΧ προσώρας δεν ξεπερνούν το 10% του συνόλου.
Όσοι, ωστόσο, επιλέξουν τη συγκεκριμένη άδεια δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρήσουν ότι είναι… σοφό να κάτσουν πίσω από το τιμόνι ενός ΙΧ με χειροκίνητο κιβώτιο, μιας και σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 94 «Άδειες Οδήγησης – Κυρώσεις – Άδειες εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών» του ΚΟΚ, αυτός που οδηγεί όχημα χωρίς να έχει την κατάλληλη άδεια οδήγησης τιμωρείται με ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα 12 μήνες, με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ, καθώς και με επιτόπου αφαίρεση του εντύπου της άδειας οδήγησής του εφόσον υπάρχει, για 30 ημέρες.
Πώς αποκτώ δίπλωμα οδήγησης για αυτόματο αυτοκίνητο;
Αρχικά, όπως συμβαίνει και με το συμβατικό δίπλωμα οδήγησης, ο υποψήφιος οδηγός υποχρεούται να παρακολουθήσει τη θεωρητική εκπαίδευση, με τις ελάχιστες υποχρεωτικές ώρες να ανέρχονται σε 21.
Μόλις τελειώσει η θεωρητική εκπαίδευση, αρχίζει το πρακτικό σκέλος(ελάχιστες ώρες: 25), δηλαδή η οδήγηση του αυτοκινήτου, συνοδεία του δασκάλου, σε δημόσιο δρόμο. Η διαδικασία είναι ίδια και δεν διαφέρει από αυτή που ακολουθείται για την απόκτηση συμβατικού διπλώματος.
Αναλυτικότερα, τα πρακτικά μαθήματα περιλαμβάνουν:
ας κοιταξουν πρωτα να φτιαξουν τους ΔΡΟΜΟΥΣ που ειναι χαλια και μετα ας βαλουνε και αυτους τους ορους αντα γιατι το παραχεσανε σε ολους τους τομεις της ζωης των ανθρωπων ο οδηγος της αλλης σκοτωσε τον ανθρωπο εξω απο την βουλη γιατι δεν πηγε φυλακη και αυτο το εκανε για να μην κανει το γυρο της πλατειας και υποτιθεται οτι ηταν επαγγελματιας οδηγος