Η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, αφού ένα πρόγραμμα περικοπών που ξεκίνησε πέρυσι υπολείπεται πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Aν τελικά η γερμανικό εταιρεία ποοβεί σε τέτοιες ενέργειες, θα είναι η πρώτη φορά που θα συμβεί κάτι τέτοιο στην 87χρονη εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume δήλωσε τη Δευτέρα ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε «πολύ σοβαρή κατάσταση», προσθέτοντας ότι η μεταποίηση στη Γερμανία γίνεται όλο και λιγότερο ανταγωνιστική.
«Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ακόμη πιο δύσκολο και νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε αυτό το περιβάλλον πρέπει πλέον ως εταιρεία να δράσουμε αποφασιστικά», προσέθεσε. Ως αποτέλεσμα σχεδιάζει να τηρήσει την υπόσχεσή της να μην περικόψει θέσεις εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2029, σε μια κίνηση που θα την έφερνε σε τροχιά σύγκρουσης με το ισχυρό συνδικάτο των εργαζομένων της. Η ναυαρχίδα της εταιρείας τον περασμένο Ιούνιο ανακοίνωσε ότι ήθελε να μειώσει το κόστος 10 δισ. ευρώ έως το 2026. Αν και οι συμφωνίες με τα συνδικάτα σήμαιναν ότι η εταιρεία έπρεπε να βασιστεί στην προσφορά πρόωρης συνταξιοδότησης για τους εργαζομένους της και όχι στην αντικατάστασή τους, η VW δήλωσε τη ότι αυτό ήταν «ανεπαρκές για να επιτύχει τις επειγόντως απαραίτητες διαρθρωτικές προσαρμογές για μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα βραχυπρόθεσμα».
Η Ντανιέλα Καβάλο, πρόεδρος του συμβουλίου εργασίας της VW – η οποία σύμφωνα με τους γερμανικούς κανόνες εκπροσωπεί τα συμφέροντα των εργαζομένων σε επίπεδο εποπτικού συμβουλίου – εξέδωσε τη Δευτέρα ένα σημείωμα προς τους εργαζομένους, προειδοποιώντας ότι η διοίκηση σκέφτεται να κλείσει γερμανικά εργοστάσια, καθώς η ναυαρχίδα της VW κινδύνευε να στο κόκκινο.
«Ως αποτέλεσμα, το εκτελεστικό συμβούλιο αμφισβητεί τώρα τα γερμανικά εργοστάσια, τις εσωτερικές συλλογικές μισθολογικές συμβάσεις της VW και το πρόγραμμα ασφάλειας εργασίας που ισχύει μέχρι το τέλος του 2029», είπε η Καβάλο. Η VW ανέφερε ότι η «εξαιρετικά τεταμένη» οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία σημαίνει ότι «ακόμη και το κλείσιμο εργοστασίων σε εγκαταστάσεις παραγωγής οχημάτων και εξαρτημάτων δεν μπορεί πλέον να αποκλειστεί», προσθέτοντας ότι θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους των εργαζομένων.