Μετά το αλαλούμ που προκλήθηκε για το αν ή όχι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Β κατηγορίας θα μπορούν να οδηγούν μηχανή έως 125 κυβικά χωρίς να περνούν εξετάσεις το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε διευκρινίσεις.
Η διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου
Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.
Το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων νωρίτερα είχε μεταδώσει:
Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.
Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).
Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».
Ο κ. Ζωγράφος αναφέρε: «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».
Εγώ είχα γιά πολλά χρόνια άδεια οδήγησης αυτοκινήτου οχήματος κι όταν πήγα σέ κάποια στιγμή νά βγάλω καί τήν σχετική άδεια γιά μηχανάκι , έδωσα εξετάσεις σέ όλα ! Τούς είχα πεί : Καλά ρέ παιδιά , τό καταλαβαίνω , τό “μηχανάκι” είναι τελείως διαφορετικό όχημα , οκ , εξετάσεις στήν οδήγηση . Αλλά νά ξαναδώσω πάλι γιά σήματα ; Ποιό τό νόημα ; Αφού τόσα χρόνια οδηγάω στούς δρόμους…
Καί τώρα βλέπω αυτό…
Μού θιμίζει μία σκηνή από μία παλιά ταινία SPACEBALLS (η μεταφορά στά Ελληνικά έγινε ώς… ΔΙΑΣΤΗΜΟΜΠΑΛΑ) όπου ό πρωταγωνιστής λέει μέ σθένος : “I Knew it ! I’m surrounded by ASSHOLES !!!”
Άμα έχω δίπλωμα νταλίκα μπορώ να δουλέψω μηχανή 600cc???💯🙏🛐☦️🕯️🤯😇
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΥΦΥΛΑΞ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΞ! ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΝΗΓΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΓΟ! ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ. Ω! ΕΛΛΑΣ ΗΡΩΩΝ ΧΩΡΑ…
ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΤΑΞΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΕ,ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕΤΑ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΠΛΩΜΑ,ΑΛΛΑ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΙΧ ΑΡΚΕΙ ΚΑΙ ΜΑΜΗΣΕΤΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ! ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Εχω διπλωμα και για αυτοκινητο και για μηχανη και εχω να πω: Καμια σχεση η συμπεριφορα του ενος και του αλλου οχηματος.Θα θρηνησουμε πολλα θυματα με τις μαλακιες τους.Ο καθε φοιτητης με διπλωμα θα παιρνει και ενα μηχανακι κι οποιον παρει ο χαρος.Αντι να δυσκολεψουν την ηδη εκπαιδευση στις μηχανες τωρα τα σκατωνουν ολα.Ανευθυνοι και επικινδυνοι στην κυβερνηση
Νόμοι στο πόδι σαν τις μάσκες σεντόνια για τα παιδιά και τον περίδρομο του γκούφυ..
Περιμένατε καλύτερη συμπεριφορά από την πιο ανίκανη κυβέρνηση των τελευταίων 40 χρόνων.