Ενώπιον του εφέτη ανακριτή που διερευνά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών αναμένεται να παρουσιαστούν σήμερα Παρασκευή 26 Μαΐου, τρία στελέχη του ΟΣΕ στα οποία ασκήθηκε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον πρώην πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, καθώς και δύο μέλη της επιτροπής μετατάξεων τα οποία κατηγορούνται για την εμπλοκή τους σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας στη συγκεκριμένη θέση και ενώ δεν πληρούσε το όριο ηλικίας.
Μέχρι στιγμής για την υπόθεση έχουν προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ενώ ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους είναι οι σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας.
Προς ολοκλήρωση η σύνταξη του πορίσματος – Ενδέχεται να προκύψουν νέες διώξεις
Οι απολογίες ξεκινούν στις 11 και ανά μια ώρα απολογείται ο επόμενος. Η σύνταξη του πορίσματος βαίνει προς την ολοκλήρωση του και σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, εστιάζει στα συστήματα ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν.
Επίσης, σύμφωνα με τον Σκάι, ενδέχεται να αναζητηθούν ευθύνες και εξ’ αυτού να προκύψουν νέες διώξεις για παραλείψεις στα συστήματα αυτά, όπως και στην ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας στο Δομοκός – Πλατύ.
Ολοκληρώθηκε η έρευνα της ΡΑΣ
Θυμίζουμε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανακοίνωσε στις 26 Απριλίου ότι ολοκλήρωσε την αυτεπάγγελτη έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και θα κληθούν για ακρόαση ΟΣΕ και Hellenic Train.
Σύμφωνα με τη ΡΑΣ, «η έρευνα διενεργήθηκε από την αρμόδια Μονάδα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας (ΜΑΣΔ) της ΡΑΣ και επικεντρώθηκε σε δύο πεδία:
Πρώτον: Στον εντοπισμό παραβάσεων που αφορούν τους κανονισμούς και τις διατάξεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας.
Δεύτερον: Στην ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και η Σιδηροδρομική Επιχείρηση Hellenic Train Α.Ε. μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.
Οι εμπειρογνώμονες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων συνέλεξαν, ερεύνησαν και αξιολόγησαν λεπτομερώς έγγραφα, πληροφορίες, μαρτυρίες και ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το προσωπικό του Διαχειριστή Υποδομής και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης που εμπλέκονται στο δυστύχημα, ολοκληρώνοντας την έρευνα σε εύλογο χρόνο.
Μετά το πέρας της αυτεπάγγελτης έρευνας το επιστημονικό προσωπικό της Μονάδας Ασφάλειας συνέταξε πόρισμα/έκθεση ελέγχου, στο οποίο καταγράφονται οι διαφαινόμενες παραβάσεις των κανονισμών και των διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας αλλά και των απαιτήσεων των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) του ΟΣΕ και της Hellenic Train A.E.