Απροσπέλαστος και hi-tech ο φράχτης στον Έβρο

Κοινοποίηση:
ebros-fraxtis-1068x625

 

Ενα αδιαπέραστο hi-tech πλέγμα ασφαλείας, στο οποίο ο ανθρώπινος παράγοντας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, αναπτύσσεται στα βόρεια σύνορά μας. Ο Εβρος, με την προσθήκη του νέου φράχτη των 27 χιλιομέτρων, την ηλεκτρονική επιτήρηση των συνόρων με τα τρία μεγάλα επιχειρησιακά κέντρα και την τοποθέτηση 400 νέων συνοριοφυλάκων, εκ των οποίων 15 είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα, μεταμορφώνεται σε απροσπέλαστο σύνορο.

Οι προδιαγραφές και οι δεσμεύσεις βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί προβλέπουν ότι μέσα σε ένα αυστηρά χρονικό πλαίσιο -έως τον Μάρτιο- το project «φράκτης» θα έχει ολοκληρωθεί. Παράλληλα, έργα επισκευής του ήδη υπάρχοντος φράκτη, μήκους 12,5 χιλιομέτρων, που κατασκευάστηκε το 2012, θα κλείσουν και τις τελευταίες τρύπες έτσι ώστε η ασφάλεια να φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Μόνο το κόστος κατασκευής του νέου φράκτη στον Εβρο, το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στη Βουλή, αγγίζει τα 63 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο έχει αναλάβει κοινοπραξία των τεσσάρων από τις πέντε κατασκευάστριες εταιρείες που συμμετείχαν στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Την ίδια ώρα, ο Στρατός Ξηράς συνεχίζει να κατασκευάζει αποτρεπτικά εμπόδια σε διάφορα σημεία των συνόρων, σε μια προσπάθεια να μπαλωθούν τα σημεία όπου κατά την κρίση του Μεταναστευτικού στις αρχές του χρόνου παρουσιάστηκαν κενά. Βέβαια, στον Εβρο παραμένει η Frontex με 120 άτομα, με την προοπτική στο προσεχές διάστημα να ενισχυθεί σημαντικά.

Αμυντικός χαρακτήρας

Η κρίση του περασμένου χειμώνα, όπου από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι τις 28 Μαρτίου η Ελλάδα απέτρεψε την εισβολή 59.000 παράνομων μεταναστών που προωθούσε η Τουρκία, κατέστησε επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του ζητήματος που αφορά στην ασφάλεια της περιοχής.

Eτσι, αποφασίστηκε στα 12,5 χιλιόμετρα του ήδη υπάρχοντος φράκτη από τις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα να δημιουργηθεί ένα ακόμη οχυρό που θα σφραγίζει τα σύνορα στα σημεία όπου δεν περνάει ο ποταμός Εβρος. Ο νέος φράκτης, βάσει των εκθέσεων που έφτασαν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έχει μήκος 27χιλιόμετρα και θα κατασκευαστεί ουσιαστικά σε τρία σημεία.

Τα 9 πρώτα χιλιόμετρα θα στηθούν στο λεγόμενο Πέταλο των Φερών, τα περίπου 15 χιλιόμετρα στην περιοχή του Κτήματος Τσιρώζη, ενώ τα υπόλοιπα 2 και κάτι χιλιόμετρα στη Νέα Εγνατία.

«Πρόκειται για ένα ισχυρό μεταλλικό κιγκλίδωμα, ύψους πέντε και βάθους έξι μέτρων, με αντιαναρριχητική, αντιαρματική και αντιπλημμυρική λειτουργία, ενώ κατά μήκος του φράκτη θα λειτουργούν οκτώ αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια. Η αποστολή και ο χαρακτήρας του φράκτη είναι αμυντικός. Θα συμβάλλει στην άμυνα και την προστασία της χώρας μας», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, ο φράκτης θα κατασκευαστεί από γαλβανισμένο χάλυβα και στην κορυφή θα προσαρμοστούν προεξοχές για τη στερέωση αγκαθωτής κονσερτίνας.

Φυσικά το έργο, εκτός από την κατασκευή του φράκτη, περιλαμβάνει ένα δίκτυο δρόμων προκειμένου να είναι άμεση η πρόσβαση σε διάφορα σημεία, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο υπάρχων φράκτης με νέα κιγκλιδώματα και επισκευές στα σημεία όπου έχει υποστεί φθορές ή καταστροφή λόγω των επεισοδίων του περασμένου Φεβρουαρίου και της κακοκαιρίας.

Ηλεκτρονική επιτήρηση

Το δεύτερο έργο που θα θωρακίσει τη χώρα είναι αυτό της ηλεκτρονικής επιτήρησης των συνόρων. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα τεράστιο project που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Μάρτιο και θα δίνει καθαρή και ζωντανή εικόνα για τα σύνορά μας.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα δημιουργηθούν τρία μεγάλα επιχειρησιακά κέντρα κατά μήκος των συνόρων ενώ, όπως υποστήριξε ο κ. Χρυσοχοΐδης, το έργο είναι η απάντηση της Ελλάδος σε αντίστοιχη κίνηση της Τουρκίας. Το τρίτο σημείο αφορά την ολοκλήρωση αλλά και εκπαίδευση 400 νέων συνοριοφυλάκων, οι οποίοι βγήκαν από τη σχολή και ξεκινούν πρακτική εκπαίδευση στο πεδίο του Εβρου. Αξίζει να επισημανθεί ότι με ειδική διάταξη και ειδικούς όρους μπήκαν και 15 μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα από τη Θράκη, με σκοπό να δοθεί η εικόνα της πραγματικής Ελλάδας.

Τα τρία projects οχυρώνουν τη χώρα μας στο κομμάτι του Εβρου και έτσι από τον Μάρτιο τα χερσαία σύνορα με την Τουρκία θα έχουν πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Συμφωνα μ’αυτα που διαβαζουμε για την κατασκευη των επι πλεον τμηματων του φραχτη, δεν θα πρεπει επι τελους να περναει ουτε κουνουπι και πολυ καλα κανουν!!!! Καιρος ηταν!!!!!!! Το ερωτημα ειναι το εξης!!!!!!! Θα κλεισει ο Εβρος, αλλα στην θαλασσα θα εξακολουθησουν να δεχονται τις βαρκες των Τουρκων δουλεμπορων, αντι να τις γυριζουν πισω στην Τουρκια, πριν μπουν στα χωρικα μας υδατα;;;;;;;;; Και οποιο σκαφος με λαθρο πλεει μερικα μιλια απο τα νησια μας, θα τρεχει το Λιμενικο να το μαζευει και να αποβιβαζει τους λαθρο στην στερια;;;;;;;; Οπως διαβασαμε τωρα κατι τετοιο στα Χανια, που το Λιμενικο πηγε και μαζεψε ενα σκαφος με λαθρο, χωρις αυτο να κινδυνευει!!!!!!!! Τοτε δεν κανουμε τιποτα , ο εποικισμος της χωρας θα συνεχιζεται κανονικα!!!!!!!! Τι δουλεια ρε γελοιοι εχει το Λιμενικο να μαζευει πλοια που πλεουν δεξια και αριστερα, με λαθρο και να τους αποβιβαζει σε Ελληνικο εδαφος;;;;;;;; Ξευτιλισμενοι Ανθελληνες!!!!!!!!!

Comments are closed.