Από τα ΑΝΗΚΟΥΣΤΑ: Το Politico ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΝΕΙ Ελληνες δασκάλους σε ευρωπαϊκά σχολεία: “ΧΑΡΙΖΟΥΝ” βαθμούς

Κοινοποίηση:
skholeio-660_0

Με τους Ελληνες δασκάλους και μαθητές του ευρωπαϊκού σχολείου του Ισέλ, ένα από τα τέσσερα που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, ασχολείται σε εκτενές ρεπορτάζ του το Politico.

Σε αυτό το σχολείο παρατηρείται έντονα πως ανάμεσα στους αποφοίτους με την υψηλότερη βαθμολογία πάντα βρίσκεται ένας Ελληνας.

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico εξηγεί γιατί «οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών».

«Αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε πολιτικό επίπεδο», αναφέρει ο Στεφάν Σεμπά, Γάλλος καθηγητής στο σχολείο. «Η εθνική κουλτούρα υπερβαίνει την ευρωπαϊκή».

Το δημοσίευμα αναφέρει πως συνολικά υπάρχουν 13 ευρωπαϊκά σχολεία, στα οποία παιδιά δημοσίων υπαλλήλων της ΕΕ σπουδάζουν τη μητρική τους γλώσσα. Εκεί, συνήθως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται και αποστέλλονται στα σχολεία από τις εθνικές κυβερνήσεις.

Το προσωπικό που λαμβάνει ελάχιστη εκπαίδευση σχετικά με το ευρωπαϊκό σύστημα, τείνει να διδάσκει και να βαθμολογεί με τα πρότυπα των χωρών τους. Αποτέλεσμα είναι να πέφτει σε εθνικά στερεότυπα.

Οι Ελληνες δάσκαλοι είναι αρκετά γενναιόδωροι στις βαθμολογίες τους (Φωτογραφία: Shuttestock)Οι Ελληνες δάσκαλοι είναι αρκετά γενναιόδωροι στις βαθμολογίες τους (Φωτογραφία: Shuttestock)

Στο Ισέλ, το μόνο ευρωπαϊκό σχολείο με έδρα τις Βρυξέλλες το οποίο έχει ελληνικό τμήμα, Ελληνες πρώην μαθητές παραδέχονται πως οι δάσκαλοί τους βαθμολογούν «πολύ γενναιόδωρα» σε αντίθεση με τους Γάλλους, οι οποίοι θεωρούνται σκληροί και τσιγκούνηδες με τους βαθμούς.

Οι Eλληνες δάσκαλοι «είναι πρόθυμοι να αποδείξουν ότι είναι καλοί», καθώς φοβούνται πως «θα επιστρέψουν στην Ελλάδα αν δεν έχουν καλά αποτελέσματα», ανέφερε πρώην εκπαιδευτικός η οποία δίδασκε για πάνω από 20 χρόνια στο ευρωπαϊκό σχολικό σύστημα. Οι καλοί βαθμοί γίνονται «ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας», λέει και προσθέτει: «Οι Ελληνες δεν είναι σε καμία περίπτωση οι μόνοι που επιθυμούν οι μαθητές τους να έχουν καλά αποτελέσματα», φέρνοντας ως παράδειγμα έναν Πολωνό καθηγητή ο οποίος έβαζε τους μαθητές να ξαναγράψουν τα τεστ μέχρι να πετύχουν ένα καλύτερο βαθμό.

Μαθητές και προσωπικό ανέφεραν, σύμφωνα με το Politico, πως οι Ισπανοί και Γερμανοί καθηγητές βαθμολογούν καλά με περισσότερη ευκολία, ενώ αρκετοί Βρετανοί μαθητές δήλωσαν ότι θεωρούν ότι τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας είναι λιγότερο αυστηρά από τα αντίστοιχα των γαλλικών.

Οι σπουδαστές φοβούνται ότι δεν βαθμολογούνται επί ίσοις όροις στα διάφορα τμήματα, εδώ και χρόνια, αλλά το θέμα αυτό δεν ήταν «συζητήσιμο» μέχρι πρόσφατα, ανέφερε ένας ανώτερος υπάλληλος που έχει διδάξει στα Ευρωπαϊκά σχολεία τα τελευταία 30 χρόνια και δεν θέλει να κατονομαστεί.

Το ρεπορτάζ σημειώνει πως είναι «κοινό μυστικό» πως οι Ελληνες περνούν πιο εύκολα τα μαθήματα, ενώ οι Γάλλοι πασχίζουν. Οι βαθμοί παίζουν ρόλο στην είσοδο στα Πανεπιστήμια και ειδικά σε αυτά του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου οι μαθητές του ελληνικού σχολείου έχουν ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.

Ανώτερος υπάλληλος δήλωσε πως οι Ελληνες μαθητές έχουν περίπου τις ίδιες επιδόσεις με τους άλλους σπουδαστές στα μαθήματα που διδάσκονται σε άλλες γλώσσες. Ωστόσο, σε μαθήματα που διδάσκονται από Ελληνες καθηγητές οι επιδόσεις τους ξεπερνούν τις άλλες χώρες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως το 2016, τρεις από τους πρώτους πέντε μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, ήταν Ελληνες.

Αυτό, όμως, άρχισε να αλλάζει ένα χρόνο μετά, όπου ο πρώτος σε βαθμολογία μαθητής ήταν Ολλανδός και ο καλύτερος Ελληνας ήταν έβδομος.

«Οι Ελληνες δεν θέλουμε να παραδεχτούμε πως το τμήμα μας είναι πιο εύκολο από τα άλλα», δηλώνει μαθητής στο ελληνικό τμήμα. «Η δουλειά που κάναμε ήταν η ελάχιστη σε σύγκριση με τα άλλα τμήματα», συμπληρώνει.

Από την πλευρά του οι Ελληνες μαθητές παρά τη «γενναιοδωρία» των δασκάλων, φαίνεται πως δεν είναι ικανοποιημένοι και δηλώνουν πως η ελαστικότητα που τους προσφέρθηκε δεν ήταν τελικά χρήσιμη.

Ο πρώτος Ελληνας μαθητής τα «έχασε» όταν άρχισε να φοιτά στο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του.

«Δεν ήξερα πώς να σπουδάσω σκληρά, πώς να οργανώσω τις σημειώσεις μου. Επρεπε να τα μάθω από την αρχή. Θυμάμαι ότι ο πατέρα μου έλεγε στη μητέρα μου να με βάλει μαζί με τις αδελφές μου στο αγγλικό ή το γαλλικό τμήμα», αναφέρει.

«Δεν είχα προετοιμαστεί για πώς γράφουν δοκίμιο πάνω από δύο σε δύο σελίδες», δήλωσε ένας άλλος μαθητής που πήγε για σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η διοίκηση των ευρωπαϊκών σχολείων υποστηρίζει πως προσπαθεί να εξομαλύνει τις διαφορές και επιμένει πως η ποικιλία και η διαφορετικότητα ανάμεσα στους καθηγητές είναι μέρος κάθε σχολικού συστήματος.

«Είμαστε ειδικοί με έναν τρόπο», δηλώνει ο Αντρέας Μπέκμαν, αναπληρωτής γ.γ. των ευρωπαϊκών σχολείων, αναφερόμενος στην ποικιλομορφία των μαθημάτων και των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών. «Δεν είναι όλοι οι καθηγητές συνηθισμένοι σε αυτό από τα συστήματα της πατρίδας τους», τονίζει.

Τον Σεπτέμβριο, θα αναθεωρηθεί εν μέρει η κλίμακα βαθμολογίας η οποία θα περιλαμβάνει «κριτήρια αξιολόγησης» που θα δοθούν στους καθηγητές, με συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των μαθητών. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν πρόσληψη «συντονιστών μαθημάτων» για να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να ερμηνεύσουν το πρόγραμμα σπουδών και να ενισχύσουν προγράμματα κατάρτισης για νέους εκπαιδευτικούς.

«Οι άνθρωποι έχουν το δικό τους υπόβαθρο είναι κολλημένοι στις παραδοσιακές μεθόδους. Πρέπει να εκπαιδεύονται ως Ευρωπαίοι δάσκαλοι», αναφέρει ένας ανώτερος υπάλληλος.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: