Το ατύχημα που συνέβη στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας με αποτέλεσμα την επιτυχή εκτίναξη του πιλότου και την απώλεια του μαχητικού αεροσκάφους, αποτελεί πλήγμα συο υλικό της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο πιλότος, που είναι και το βασικό είναι ευτυχώς καλά στην υγεία του και δε διατρέχει κάποιο κίνδυνο αλλά το μαχητικό τύπου F-16 Block 52 θεωρείται ολική απώλεια για την Πολεμική Αεροπορία καθώς μετά την ανώμαλη προσγείωση, πυρκαγιά σημειώθηκε η οποία και αχρήστευσε το μαχητικό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Πολεμική Αεροπορία χάνει μαχητικό αεροσκάφος της και δυστυχώς, αυτή τη φορά είναι ένα εκ των 84 μαχητικών που προορίζονταν για την αναβάθμιση στο επίπεδο V. Ίσως το σημαντικότερο πρόγραμμα για την Πολεμική Αεροπορία αυτή τη στιγμή βλέπει το συνολικό αριθμό των μαχητικών του να μειώνεται κατά 1 και στην περίπτωσή μας, ακόμα και ένα σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος που χάνεται, μετρά αρκετά.
Και αυτό γίνεται τα τελευταία χρόνια αρκετά είτε από βλάβες είτε από ατυχήματα όπως στο Αλμπαθετε της Ισπανίας το 2015. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η Αεροπορία πρέπει να ελέγξει στο εσωτερικό της το τι δε λειτουργεί σωστά, αν κάτι δε λειτουργεί σωστά και δεν πρόκειται περί τυχαίου γεγονότος ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα. Όχι ότι τα ατυχήματα θα πάψουν να υπάρχουν ποτέ αλλά τουλάχιστον να μη χάνεται με συχνότητα, αριθμός πολύτιμων μαχητικών.
Το ότι ποτέ δεν έχει υπάρξει κάποια συμπληρωματική παραγγελία για αναπλήρωση απωλειών ή έστω κάτι τέτοιο να προβλέπεται μέσω κάποιου όρου σύμβασης και προμήθειας ή να έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, είναι από τα παράξενα της υπόθεσης, λογικό δε λόγω της παράλογη λογικής ότι αυτό είναι επιπλέον κόστος που δεν προβλέπεται και τα σχετικά.
Όταν όμως υπάρχουν απώλειες σε σύστημα που κάθε μονάδα του μετράει, τότε επιβάλλεται κάποια αγορά αντικατάστασης είτε με κάποιο μεταχειρισμένο ανάλογο είτε με καινούριο της τελευταίας έκδοσης. Ο αριθμός των 84 μαχητικών τύπου F-16 V είναι “ιερός” όπως ιερό θα είναι και κάθε Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας που θα ενταχθεί σε υπηρεσία σύντομα.
Ταυτόχρονα, για ακόμα μία φορά η οροφή των αεροσκαφών της Αεροπορίας δείχνει ότι χρειάζονται και μαχητικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις κοινές αποστολές και εκπαιδευτικούς σκοπούς χωρίς να χρησιμοποιούνται τα πολύτιμα, τελευταίας τεχνολογίας, μαχητικά της αεροσκάφη γι αυτές. Για το λόγο αυτό, η αναβάθμιση των 38 F-16 Block 50 πρέπει να προχωρήσει καθώς τα μαχητικά αυτά θα είναι ένας εξαιρετικός τύπος για τέτοιους σκοπούς.
Αντίστοιχα, τα Mirage μπορούν να είναι το ίδιο ως μαχητικό αεροσκάφος για έναν πιλότο πριν πιλοτάρει ένα Rafale. Ποιοτικά μαχητικά Mirage 2000 για αγορά μελλοντικά πιθανότατα να είναι αυτά των ΗΑΕ μετά την επισημοποίηση της αγοράς εκ μέρους τους των Rafale από τη Γαλλία, πράγμα που θα αποδεσμεύει πιθανότατα παλαιότερα μαχητικά Mirage 2000 της αεροπορίας τους.