Ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επιλογή των 650 συνολικά λεωφορείων που θα αναβαθμίσουν τις συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δείχνει να μπαίνει στην τελική του ευθεία.
Από τα συνολικά 650, σχεδόν τα μισά, για την ακρίβεια 350 θα είναι ηλεκτρικά, μήκους 12–μέτρων και με ελάχιστη αυτονομία 135 ή 180 χιλιόμετρα ενώ τα υπόλοιπα 300 φυσικού αερίου (CNG).
Στα ηλεκτρικά λεωφορεία πολύ δυνατά “παίζει” η BYD, ένας παγκόσμιος κολοσσός στην ηλεκτροκίνηση, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Με έδρα στη Σενζέν, περίπου 30 χλμ. βόρεια του Χονγκ-Κονγκ, η BYD έχει εξελιχθεί την τελευταία δεκαετία σε πρωτοπόρο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, εξελίσσοντας η ίδια τόσο τα ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα που χρησιμοποιεί όσο και τις μπαταρίες.
Πρόσφατα, η BYD ανακοίνωσε εντυπωσιακά νούμερα που δείχνουν στην πράξη πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνεισφέρει σε ένα πιο «πράσινο» πρόσωπο για τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.
Η BYD έχει διαθέσει παγκοσμίως μέχρι σήμερα περισσότερα από 1,9 εκατομμύρια ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα. Ανάμεσά τους, περισσότερα από 70.000 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, που κυκλοφορούν σε περισσότερες από 400 μεγαλουπόλεις σε 70 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Μόνο στην Ευρώπη, κυκλοφορούν περισσότερα από 2.600 ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD, σε 20 χώρες και περισσότερες από 100 μεγαλουπόλεις.
Σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς, η κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων της BYD έχει αποτρέψει την έκλυση στο περιβάλλον περισσότερων από 11 εκατομμύρια τόνους CO2, συγκριτικά με αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι αν το μέτρο σύγκρισης είναι η φύτευση δένδρων που θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο θετικό αποτέλεσμα στο περιβάλλον, με το νούμερο να είναι πραγματικά ασύλληπτο: ούτε λίγο ούτε πολύ, θα χρειαζόταν να φυτευτούν 896 εκατομμύρια δένδρα!
carandmotor.gr