Μηδενικά θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 σύμφωνα με όσα ορίζει σχετικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών με τίτλο: «Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων».
Ειδικότερα στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι εκπομπές CO2 θα μετρώνται με το νέο τρόπο που δεν είναι άλλος από το πρότυπο WLTP που ουσιαστικά αυξάνει τις μέσες εκπομπές ρύπων.
Όπως είχε ανακοινώσει και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να μην αυξηθούν σε καμία περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα εξαιτίας της ανόδου των εκπομπών CO2 που προκαλεί το νέο πρότυπο μέτρησης μειώνοντας τις τιμές χρέωσης και αντίστοιχα αυξάνοντας όρια των εκπομπών που αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τελών Κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποίηση του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001.
Στην παράγραφο 1 του άρθρο 20 του νόμου 2948/2001 (Α’ 242) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Πριν από τον πίνακα της υποπερίπτωσης β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθεται τίτλος «Πίνακας Ι».
Μετά την υποπερ. Β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθενται β1 και β2 ως εξής: Από την έναρξη της ισχύος της παρούσης για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσoν οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα Ι της υποπερ. Β.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙ.
Πίνακας ΙΙ – Τέλη Κυκλοφορίας 2021
Εκπομπές CO2 Tιμή (ευρώ)
0-122 0
123-139 0,64
140-166 0,70
167-208 0,85
209-224 1,87
225-240 2,20
241-260 2,50
261-280 2,70
Πάνω από 281 2,82
Οχήματα Δημοσίας Χρήσης
Αλλαγές έχουμε όμως και στα Τέλη Κυκλοφορίας των Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης και σύμφωνα με το νομοσχέδιο ορίζεται ότι:
«Από την έναρξη ισχύος της παρούσας για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1/11/2010 μέχρι την 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια Κυκλοφορίας και μόνο εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙΙ της υποπερ. Β.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα IV.
Πίνακας IV – Τέλη Κυκλοφορίας 2021 Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης
Εύρος εκπομπών CO2 Τιμή (ευρώ)
0-114 0
115-186 1,7
Πάνω από 187 2
ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΡΧΙΩΤΕΣ ΕΧΟΥΝΕ ΚΟΜΠΕΞ , ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ , ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝΕ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ , ΤΩΡΑ ΑΝ ΖΟΡΙΖΟΝΤΑΙ Η ΖΗΛΕΥΟΥΝΕ , ΞΙΔΙ
Οι βλαμμένοι των Αθηνών, θεωρούν ότι ένα αυτοκίνητο 1600κε. των 2000€, πρέπει να πληρώνει το ίδιο σήμα, με ένα αναλόγων κυβικών των 25000€! Από εκεί και μετά τι να συζητήσουμε? Η τρέλα σε όλο της το μεγαλείο!!
Μόνο στο αθηναιστάν…
Ίσως νομίζεις ότι είμαι φαντασμένη και για αυτο λέω για τους άλλους ότι δεν έχουν σωστή κρίση. Έχεις δικαίωμα. Όμως αυτό νιώθω και καταλαβαίνω από τα περισσότερα σχόλια που διαβάζω. Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να λένε την άποψη τους. Όμως την μεγαλύτερη καφριλα και κόμπλεξ τη συναντάς στους αγράμματους. Ή σε μερικούς ημιμαθείς που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα.
Κι εγώ ημιμαθής είμαι, όλοι οι άνθρωποι άλλωστε είμαστε ημιμαθείς . Σημασία όμως έχει το ποσοστό ημιμαθιας που φέρει ο καθένας. Άλλωστε στους τυφλούς πάντα επικρατεί ο μονόφθαλμος.
Η βασική διαφορά μου όμως απ’ τους περισσότερους είναι ότι είμαι ελαστική σε θέματα που κατανοώ ότι ο άλλος υπερτερεί.
Και τον αφήνω να με οδηγήσει….χωρίς εγωισμό. Αρκεί να με πείσει…ότι είναι γνώστης…