Αρκετά σημαντικό ρόλο παίζουν σύμφωνα με ειδικούς σταδιοδρομίας, τα soft skills (σ.σ. δεξιότητες που κάθε εργαζόμενος διαθέτει ανεξάρτητα από τη θέση εργασίας του και συσχετίζονται με την προσωπικότητά του) κάθε υποψηφίου εργαζομένου τόσο στην επιλογή του για την κάλυψη κάποιας θέσης εργασίας όσο και στη μετέπειτα επαγγελματική του ανέλιξη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, το 93% των εργοδοτών δηλώνει ότι «τα soft skills που διαθέτει κάποιος υποψήφιος επηρεάζουν σημαντικά την απόφασή τους κατά τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων για τη στελέχωση κάποιας θέσης εργασίας».
Η επικεφαλής μάρκετινγκ στον ιστότοπο απασχόλησης, CareerBuilder, Κριστίν Κέλι, τονίζει τη σημασία ορισμένων soft skill, όπως η επικοινωνία, κατά τη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων, αναφέροντας ότι: «Σε γενικές γραμμές, η επικοινωνία βρίσκεται συνήθως πολύ ψηλά στη λίστα, καθώς μας βοηθάει να καταλάβουμε το πώς εργάζονται οι άνθρωποι υπό διαφορετικές συνθήκες».
Τα σημαντικότερα soft skills
Ποια είναι, όμως, αυτά τα soft skills που, εάν τα διαθέτει κάποιος υποψήφιος, θα μπορέσει να αποκτήσει οποιαδήποτε θέση εργασίας επιθυμεί;
Έρευνα του διαδικτυακού ιστότοπου, ZipRecruiter, ανέδειξε τα οχτώ πιο περιζήτητα soft skills, βάσει αγγελιών που έχουν δημοσιευθεί στον εν λόγω ιστότοπο, καθώς και τον αριθμό των θέσεων στις οποίες απαιτείται η εκάστοτε δεξιότητα.
1.Επικοινωνιακές δεξιότητεs – Θέσεις εργασίας: 6.1 εκατομμύρια
2. Εξυπηρέτηση πελατών – Θέσεις εργασίας: 5.5 εκατομμύρια
3. Δυνατότητα τήρησης χρονοδιαγραμμάτων – Θέσεις εργασίας: 5 εκατομμύρια
4. Σωστή διαχείριση χρόνου – Θέσεις εργασίας: 3.6 εκατομμύρια
5. Διαχείριση έργου – Θέσεις εργασίας: 2.8 εκατομμύρια
6. Αναλυτική σκέψη – Θέσεις εργασίας: 2.7 εκατομμύρια
7. Iκανότητα να εργαζόμαστε μόνοι μας – Θέσεις εργασίας: 2 εκατομμύρια
8. Ευελιξία – Θέσεις εργασίας: 1.3 εκατομμύρια
Η σημασία των επικοινωνιακών δεξιοτήτων
Kεντρικό ρόλο στη διαδικασία πρόσληψης ενός εργαζομένου διαδραματίζουν οι επικοινωνιακές δεξιότητες, οι οποίες κατέχουν την πρώτη θέση στην παραπάνω λίστα και αναφέρονται ως προϋπόθεση πρόσληψης σε 6.1 εκατομμύρια αγγελίες εργασίας, με βάση τον ιστότοπο ZipRecruiter.
H εν λόγω δεξιότητα ξεκίνησε να αποκτάει ιδιαίτερη σημασία για τους εργοδότες με το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς τα νέα δεδομένα οδήγησαν όλο και περισσότερους εργαζομένους στην τηλεργασία ή στο υβριδικό μοντέλο εργασίας, με σκοπό τον περιορισμό μετάδοσης του κοροναϊού.
Οι νέες πρωτοβουλίες που λαμβάνουν όλο και περισσότερες εταιρείες, με σκοπό την ισότητα και τη συμπερίληψη των εργαζομένων τους, ανέδειξαν, επίσης, τη σημασία των επικοινωνιακών δεξιοτήτων ενός εργαζομένου, ώστε να αποτελέσει μέρος του εργατικού τους δυναμικού.
Σε ό,τι αφορά, έπειτα, τις υπόλοιπες δεξιότητες, η διαχείριση χρόνου και η δυνατότητα τήρησης χρονοδιαγραμμάτων θεωρούνται, επίσης, υψίστης σημασίας καθώς συσχετίζονται με την αποδοτικότητα των εργαζομένων.
Η ευελιξία ενός εργαζομένου θεωρείται πολύ σημαντική, καθώς ο εκάστοτε υπάλληλος θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζεται πολλά πράγματα ταυτόχρονα, να μπορεί να απαντάει στα mail του, σε μηνύματα, σε κλήσεις, να συμμετέχει σε συναντήσεις στο Zoom και, παράλληλα, να είναι αποδοτικός στο πόστο του.