Μετά από ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς, έπεσαν «καμπάνες» σε τέσσερις πολύ γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παράβαση του νόμου περί αισχροκέρδειας και για διαφορετική τιμή στο ταμπελάκι στο ράφι και στην ταμειακή μηχανή.
Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε σήμερα, Πέμπτη (16/2) ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης τα πρόστιμα είναι:
Στο ΑΒ Βασιλόπουλος 319.900 ευρώ (που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε σούπερ μάρκετ) ενώ δημοσιοποιήθηκε το όνομα και άλλων αλυσίδων αν και τα πρόστιμα είναι χαμηλότερα από 50.000 ευρώ διότι είναι υπότροπες.
Πρόκειται για την εταιρεία Lidl στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 26.680 ευρώ ενώ πρόστιμο επιβλήθηκε και στην εταιρεία Γαλαξίας 21.387 ευρώ και 9.380 ευρώ στην εταιρεία Κρητικός και υπάρχουν και συστάσεις σε άλλες δυο εταιρείες.
«Οι αλυσίδες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και ανθρώπινα λάθη αλλά δεν δικαιολογούνται πολλά λάθη» σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι τα πρόστιμα θα λειτουργήσουν παιδαγωγικά. Η παρούσα πολιτική ηγεσία θα πράξει το καθήκον της για τον έλεγχο της αγοράς, πρόσθεσε.
«Τα πρόστιμα», σημείωσε ο υπουργός, «δεν σημαίνει ότι κατά κανόνα παραβιάζουν τον νόμο αλλά, όχι σε λίγες περιπτώσεις, υπήρξε παραβίαση του ποσοστού κέρδους σε ένα τμήμα προϊόντων και εντός και εκτός καλαθιού, σε μεγαλύτερο κομμάτι εκτός καλαθιού».
Ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες λιανεμπορίου να είναι προσεκτικές διότι όπως τόνισε «δεν είμαστε διατεθειμένοι να χαριστούμε, θα υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των καταναλωτών. Οι νόμοι είναι ισχυροί και εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες ενώ σταθερά ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας να είναι πολύ κάτω του μέσου όρου οπότε τα μέτρα λειτουργούν».
Σούπερ μάρκετ: Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει πρόστιμα
Στο μεταξύ γνωστοποιήθηκε στην ίδια συνέντευξη Τύπου ότι υπογράφεται σήμερα υπουργική απόφαση και θα υπάρξει χρονικό περιθώριο ενός μήνα για να αλλάξουν όλα τα ταμπελάκια σε όλα τα σούπερ μάρκετ και να είναι ευκρινής η τιμή κιλού ή λίτρου.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αυξηθεί το μέγεθος της γραμματοσειράς και για τις δύο τιμές, ώστε ο καταναλωτής να κάνει μόνος του τη σύγκριση για τις αυξήσεις.
Σε διαφορετική περίπτωση, η μη συμμόρφωση των σούπερ μάρκετ, θα επιφέρει στις αλυσίδες πρόστιμα.
Η αλλαγή γίνεται, ώστε ο καταναλωτής να προστατευτεί από τα «κόλπα» των εταιρειών με τις συσκευασίες των προϊόντων και την ποσότητα που περιέχουν.
«Να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες, ο καταναλωτής θα ελέγχει αν έχει αυξηθεί η τιμή της μονάδος», είπε ο κ. Γεωργιάδης.
«Καλάθι του φτωχού»: Τα νέα προϊόντα που προστίθενται
Σε ό,τι αφορά στο «καλάθι του φτωχού» προστίθενται νέα είδη τα οποία είναι τα εξής:
φακές,
φασόλια,
ρεβίθια, πάριζα,
γαλοπούλα,
κοτόπουλο ολόκληρο,
κοτόπουλο σε μέρη,
νωπό μοσχάρι
γάλα υψηλής παστερίωσης / μακράς διαρκείας και πλήρες,
σοκολάτες,
λευκό τυρί.
Το «Σαρακοστιανό καλάθι»
Στο «Σαρακοστιανό καλάθι» εκτός από τα άλλα νηστίσιμα προϊόντα του καλαθιού προστίθεται ο χαλβάς, οι νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές) και δυο τουλάχιστον κατεψυγμένα θαλασσινά σε κάθε αλυσίδα.
Υπογραμμίστηκε επιπλέον ότι από χθες στην εφαρμογή e-Katanalotis υπάρχουν πλέον και όλα τα φυλλάδια των προσφορών.
Σε ό,τι αφορά στο μποϋκοτάζ από τον έλεγχο του υπουργείου φαίνεται ότι δεν συμμετέχει το καταναλωτικό κοινό σε αυτή την πρωτοβουλία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου.
Καλαθι των κοροιδων πρεπει να το πουν και το δικο τους καλαθι του φαγοποτιου εις υγειαν των κοροιδων.Ουστ νουμερα
Στο λιντλ σχεδον παντα σε κλέβουν στο ταμειο
Μονο Σκλαβενιτης!!!!!!!!!
Τις αποδείξεις σας, κάνουν πολλά λάθη…
”ΜΑΥΡΟΓΩΡΗΤΕΣ”’Η..ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΝΒΑΝΕΤΑΙ…….ΔΥΣΤΗΧΩΣ”’
Επίσης το προστιμο να διανεμηθεί με κλήρωση στους πελατες . Τι ιδεα έχω τι ιδέα 😂😂😂😂😂😂
Και προστιμο και ακόμα μεγαλυτερο επί της αναλογίας των πωληθεντων . Έχουν στοιχεία άλλωστε. Και ταμπελάκι κάτω από το προιον που έγινε η παραβαση .. Συγγνώμη δεν θα το ξανακανουμε
Εξοντωτικα προστιμα…τους γονατισαν!
Έχουνε βγάλει αυτά τα λεφτά…. δεν είναι τίποτα αυτά τα πρόστιμα…. χαδάκι.
Για κλείστε ένα σούπερ μάρκετ για τρεις ήμερες και να πληρώσουνε και τους υπάλληλους τους αυτές της τρεις μέρες να δείτε θα το ξανακανουνε αυτό το λάθος!… εδώ θέλει τέτοια μετρά.
Όλα αισχροκερδούν, το ΑΒ κάνει κόλπα με τις προσφορές και ξεγελάει τους καταναλωτές, προσωπικά δεν ξαναπάτησα, όσο για το περιβόητο καλάθι είναι μεγάλη απατεωνιά, επιλέγουν υποτίθεται κάποια φθηνά προϊόντα για λίγο διάστημα με σταθερή τιμή, μετά τα αλλάζουν και βάζουν άλλα που έχουν πάρει την αύξηση αφού όλα αυξάνονται, μετά ξαναβάζουν τα προηγούμενα τα φθηνά που αυξήθηκαν και αυτά και πάει λέγοντας, από τις μεγαλύτερες κοροϊδίες το καλάθι του φτωχού
Στο λιντλ καλά έκαναν. Ο κρητικός είναι εντάξει.
Προσέξτε μόνο μην τους στεναχωρήσετε πολύ και σκίσουν κανένα καλσόν από την στεναχώρια……