Ρύπανση, κυκλοφοριακή συμφόρηση, κακή υποδομή, καυγάδες στους δρόμους, αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που καθιστούν μια πόλη καλή ή κακή για έναν οδηγό. Με εκατομμύρια ανθρώπους που διαμαρτύρονται για την κυκλοφορία στην πόλη τους μια μελέτη αποκαλύπτει τις καλύτερες και χειρότερες πόλεις για να οδηγείς σε όλο τον κόσμο.
Και ενώ, γενικά, τα αποτελέσματα δεν είναι συγκλονιστικά, υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις στη λίστα.
Πριν δούμε τα αποτελέσματα, ας δούμε πώς λειτουργεί η μελέτη. Ο ιστότοπος Mister Auto συγκέντρωσε δεδομένα σε τρεις βασικές κατηγορίες : Υποδομή, ασφάλεια και κόστος, για εκατοντάδες πόλεις σε όλο τον κόσμο, και στη συνέχεια περιορίστηκε σε έναν κατάλογο 100 πόλεων. Κάθε κατηγορία εξετάζει έναν αριθμό μικρότερων παραγόντων, όπως ο αριθμός των αυτοκινήτων κατά κεφαλή, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ποιότητα των οδών και των δημόσιων συγκοινωνιών, η ποιότητα του αέρα, η συμπεριφορά των οδηγών, οι τιμές των καυσίμων, τα τέλη κυκλοφορίας, κτλ. Ο τελικός δείκτης συνδυάζει συνολικά 15 παράγοντες.
Εάν ζείτε στο Κάλγκαρι του Καναδά τότε είστε από τους πιο τυχερούς οδηγούς στον κόσμο: Η μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτή είναι η καλύτερη πόλη στον πλανήτη για τους οδηγούς. Ακολουθούν το Ντουμπάι, η Οτάβα και η Βέρνη (Ελβετία), ενώ το Ελ Πάσο, το Βανκούβερ, το Γκέτεμποργκ (Σουηδία), το Ντίσελντορφ (Γερμανία), η Βασιλεία (Ελβετία) και το Ντόρτμουντ.
Στον αντίποδα δεν θα θέλατε να ζείτε στη Βομβάη, η οποία χαρακτηρίζεται ως η χειρότερη πόλη για οδήγηση σε όλο τον κόσμο. Η Ulaanbaatar (Μογγολία) είναι ο δεύτερη χειρότερη, ακολουθούμενη από την Καλκούτα στην Ινδία.
Oι δέκα καλύτερες (αριστερά) και οι δέκα χειρότερες (δεξιά) πόλεις για να οδηγεί κάποιος.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την Αθήνα, αυτή κατατάσσεται στην 90η θέση παγκοσμίως.
Η ελληνική πρωτεύουσα μετράει 0,77 οχήματα ανά κάτοικο έναντι 0,63 της «πρωταθλήτριας» πόλης του Κάλγκαρι.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η Αθήνα βρίσκεται κάπου στη μέση της λίστας με 67,36 μονάδες έναντι 75,6 του Κάλγκαρι, 73,23 του Ντουμπάι και 78,14 της Βομβάης. Η μέση ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι στα 15 έτη, όταν στο Ντουμπάι είναι στα 5,2. Η Αθήνα με άλλα λόγια έχει την ίδια μέση ηλικία οχημάτων με τη Βομβάη και την Μποκοτά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον τομέα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τέλος σε ό,τι έχει να κάνει με τους… διαξιφισμούς στους δρόμους, οι Αθηναίοι έχουν τσακωθεί για κάποιο λόγο σε ποσοστό 70,85% με τους πλέον «ήσυχους» οδηγούς να καταγράφονται στη Σιγκαπούρη, όπου μόλις το 2,65% έχει εμπλακεί σε καυγά. Οι πιο οξύθυμοι οδηγοί είναι αυτοί σε Μπογκοτά και Βομβάη.