Όλοι μας γνωρίζουμε πως ένα σετ συμπλέκτη (δίσκος/πλατό/ρουλεμάν), υπό φυσιολογικές συνθήκες έχει μεγάλη διάρκεια ζωής παρότι υπόκειται κάθε μέρα σε «κακουχίες» ενώ φθείρεται ελαφρώς ακόμη και αν ο οδηγός του αυτοκινήτου τον… «σέβεται».
Ωστόσο με τη λάθος χρήση του πεντάλ του αμπραγιάζ η φθορά του συμπλέκτη πολλαπλασιάζεται και γι’ αυτό η αποκλειστική ευθύνη είναι του οδηγού και των κακών συνηθειών που έχει αναπτύξει.
Η διόρθωση αυτών των οδηγικών συνηθειών μπορεί να προστατεύσει τον συμπλέκτη και να του εξασφαλίσει ζωή για αρκετές ακόμα χιλιάδες χλμ.
Ας δούμε τρεις κακές συνήθειες που θα μας οδηγήσουν νωρίτερα στην αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη, τις οποίες καλό είναι να αποφεύγουμε όταν οδηγούμε.
Ένα από τα βασικότερα λάθη που κάνουν κυρίως οι νέοι οδηγοί είναι ο λάθος τρόπος χρήσης του αριστερού πεντάλ στην προσπάθεια τους να βρουν το σημείο σύμπλεξης/αποσύμπλεξης.
Το συγκεκριμένο λάθος εντοπίζεται κυρίως κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, μιας και λόγω φόβου σε αυτή την συνθήκη δεν είναι λίγοι αυτοί που θα “παίξουν” με το πεντάλ του συμπλέκτη, θα τραβήξουν χειρόφρενο και θα επιταχύνουν με ελαφρώς πατημένο τον συμπλέκτη. Σε αυτή την συνθήκη να ξέρετε ότι τρώγονται τα υλικά τριβής του δίσκου, ενώ θα μυρίσετε και μια δυσάρεστη και έντονη μυρωδιά.
Το άλλο βασικό λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν είναι το πάτημα του πεντάλ συμπλέκτη όταν δεν χρειάζεται. Το πεντάλ συμπλέκτη πρέπει να το πατάμε μόνο όταν πραγματοποιούμε αλλαγή σχέσης, και όχι όταν περιμένουμε να ανάψει πράσινο το φανάρι ή να μπει κάποιος στο αυτοκίνητο και πολλά ακόμα.
Όσο πιο συχνά πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, τόσο φθείρεται και φυσικά θα ζητήσει επισκευή. Ακόμα, ένα λάθος που κάνουν αρκετοί νέοι οδηγοί είναι που δεν παίρνουν το αριστερό τους πέλμα πάνω από το πεντάλ του συμπλέκτη, πατώντας τον ελαφρά κατά την διάρκεια της οδήγησης. Εννοείται ότι σε αυτή την περίπτωση ταλαιπωρείτε τον συμπλέκτη σας, για αυτό ξεκουράστε το αριστερό σας πόδι στο υποπόδιο που βρίσκεται αριστερά του πεντάλ συμπλέκτη.
Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι που δεν πατάνε τέρμα το πεντάλ συμπλέκτη. Σε μια τέτοια συνθήκη, είναι βέβαιο ότι δεν θα πραγματοποιήσετε σωστά την αλλαγή σχέσης και θα “κουράσετε” και άλλα μέρη της μετάδοσης. Για αυτό τον λόγο μεγάλο μέρος ευθύνης έχει η λάθος ρύθμιση της θέσης οδήγησης.
Όταν κάθεστε στην θέση του οδηγού θα πρέπει να μπορείτε να πατήσετε, με ελαφρώς λυγισμένο το αριστερό πόδι, πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη. Μόνο έτσι θα αποφύγετε αστοχίες στην χρήση του συμπλέκτη, ενώ αυτή είναι και η σωστή θέση για σωστό χειρισμό των πεντάλ.