Ελληνικός καφές VS Εσπρέσο, σημειώσατε ένα. Αν και ο ελληνικός καφές παραμένει πρώτος στις προτιμήσεις των καταναλωτών εν τούτοις η πρωτοκαθεδρία του απειλείται από τον εσπρέσο, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να ανέβει στη δεύτερη θέση της κατανάλωσης.
Ωστόσο το πιο ανησυχητικό στοιχείο για τις βιομηχανίες, τις εταιρείες εισαγωγής καφέ αλλά και τα τελικά σημεία πώλησης είναι το χαμηλό ποσοστό, σε σχέση με το γενικό σύνολο, κατανάλωσης καφέ στις νεαρές ηλικίες, δηλαδή στους καταναλωτές από 16 έως 24 ετών.
Όπως προκύπτει από έρευνα της Alco που διενεργήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Snack and Coffee”, τρεις στους 10 νέους δεν πίνουν καθόλου καφέ. Κενό που καλύπτουν οι άλλες ηλικιακές ομάδες που καταναλώνουν ακόμη και τέσσερις καφέδες ημερησίως.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το 42% του δείγματος καταναλώνει έως 2 καφέδες ημερησίως, έναν καφέ καταναλώνει το 32%, τρεις το 20% και πάνω από τέσσερις το 6% του δείγματος.
Σχετικά με τη εβδομαδιαία δαπάνη, αυτή μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 21 ευρώ. Ωστόσο μεσοσταθμικά κινείται στα επίπεδα των 5 έως 10 ευρώ.
Συγκεκριμένα, έως 5 ευρώ δαπανά το 41% του δείγματος, από 6 έως 10 ευρώ διαθέτει για την αγορά καφέ το 35% του δείγματος, από 11 έως 20 ευρώ το 15% του δείγματος και πάνω από 21 ευρώ 1 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 9%).
Αναφορικά με τις προτιμήσεις, ο ελληνικός καφές παραμένει πρώτος στις προτιμήσεις για το 32% του δείγματος και ακολουθεί ο εσπρέσο με ποσοστό 25%, ο καπουτσίνο με 17%, ο φραπέ με 12%, ο στιγμιαίος ζεστός με 8% και ο φίλτρου με 6%.
Που όμως καταναλώνουν τον καφέ τους οι Έλληνες; Τέσσερις στους 10 δήλωσαν ότι επισκέπτονται μία έως δύο φορές την καφετέρια, αντίστοιχο ποσοστό λιγότερο συχνά ενώ οι “πιστοί” καθημερινοί πελάτες της καφετέριας είναι μόλις 2 στους 10. Ανάλογη η εικόνα και για την κατανάλωση όσων αγοράζουν τον καφέ από την καφετέρια και τον παίρνουν στο χέρι. Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 13% αγοράζει τον καφέ του και τον παίρνει μαζί του καθημερινά, ποσοστό 17% 3 έως 5 φορές την εβδομάδα, μια έως δύο φορές την εβδομάδα το 18% του δείγματος και λιγότερο συχνά 5 στους 10.
Το πανίσχυρο δίπολο που ορίζει την επιλογή των καταναλωτών, για το κατάστημα που θα αγοράσει καφέ, είτε κάτσει στην καφετέρια είτε τον πάρει στο χέρι, είναι η ποιότητα ενώ με μεγάλη διαφορά στη δεύτερη θέση βρίσκεται η τιμή. Το δίπολο επιβεβαιώνεται και από την προσέγγιση των χαρακτηριστικών που ορίζουν την επανάληψη ή μη της επίσκεψης σε ένα κατάστημα.