«Αυτοί θα αποδώσουν ευθύνες;» – «Πυρά» των μηχανοδηγών για την κυβέρνηση Μητσοτάκη

Κοινοποίηση:
ΤΡΕΝΟ

Σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης που επιχειρεί να κάνει διάχυση ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη, εξαπέλυσε το σωματείο των μηχανοδηγών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί πρέπει να αποδοθούν ευθύνες για την φονική σύγκρουση με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες και κυρίως «να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν».

Οι μηχανοδηγοί ενημέρωναν για τις απαράδεκτες συνθήκες του σιδηροδρόμου που ήταν επικίνδυνες για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, ωστόσο η κυβέρνηση τους γύρισε την πλάτη.

Στην ανακοίνωσή τους καθιστούν συνυπεύθυνους κυβέρνηση και υπουργείο Μεταφορών «για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS».

«Τα παραπάνω κοινοποιούσαμε με κάθε τρόπο σε όλες τις εταιρείες και στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά εισπράτταμε ως απάντηση, αντί μέτρων ασφαλείας για τους εργαζομένους και το επιβατικό κοινό, ειρωνείες και αναφορές περί εργατοπατέρων και κακών συνδικαλιστών που ταλαιπωρούν τον κόσμο» τονίζουν οι εργαζόμενοι και διερωτώνται: «ποιοι θα αποδώσουν τις ευθύνες αυτές; Αυτοί που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Αυτοί που απομάκρυναν τα 2/3 του προσωπικού του και τον κατέστησαν υποστελεχωμένο;» τονίζουν.

Σύμφωνα με το σωματείο, «δεν βολεύει η πραγματικότητα της υποστελέχωσης, της απαξίωσης του σιδηροδρόμου και της αδιαφορίας. Δεν βολεύει την αφήγησή τους, το ότι οι διοικήσεις της Hellenic train, του ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γνώριζαν και αδιαφορούσαν εγκληματικά, παρά τις επισημάνσεις, αλλά βολεύει η θεωρία του ανθρώπινου παράγοντα» αναφέρουν και προσθέτουν ότι έτσι κρύβονται από τα φώτα οι υπεύθυνοι.

Επίθεση και σε ΜΜΕ
Μάλιστα, οι μηχανοδηγοί στρέφονται και κατά των ΜΜΕ που επιμένουν να αναπαράγουν τη θεωρία του «ανθρώπινου λάθους»: «Δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό –όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ. Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε -να την χωνέψουμε αποκλείεται την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο», σημειώνουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των μηχανοδηγών:
«Συνάδελφοι και συμπολίτες μας, δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ.

Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε -να την χωνέψουμε αποκλείεται- την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Ενώ οι διαλυμένες οικογένειες των θυμάτων έχουν, ακόμη, νωπά τα δάκρυά τους, στην χώρα του «manual», του χειρόγραφου και χειροκίνητου, της έλλειψης συντήρησης και προσωπικού σε όλους τους κρίσιμους τομείς, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε περιυβρίσεις νεκρών και κατασυκοφάντηση εργαζομένων σε καθημερινή βάση από ορισμένα, δεν θέλουμε να πιστέψουμε κατευθυνόμενα, «δημοσιογραφικά» ρεπορτάζ. Χωρίς κανένα σεβασμό προς τους νεκρούς ή τις οικογένειες που άφησαν πίσω, ή για τους τραυματίες και τον εφιάλτη που πρέπει να αντιμετωπίσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους, έφτασαν μέχρι του σημείου να κατασκευάσουν πρόβλημα υγείας, ανύπαρκτο βεβαίως, του αδικοχαμένου συναδέλφου μας Γιώργου Κουτσούμπα.

Και σαφώς πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες. Εμείς το ζητάμε πρώτοι. Όμως να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν!! Τους συνυπεύθυνους, δηλαδή, για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System). Όλων εκείνων, δηλαδή, των συστημάτων ασφαλείας, των οποίων η θέση σε λειτουργία σκοπό έχει ακριβώς είτε να προστατεύει είτε να περιορίζει στο ελάχιστο τον ανθρώπινο παράγοντα, το ανθρώπινο λάθος.

Δυστυχώς, τα παραπάνω κοινοποιούσαμε με κάθε τρόπο σε όλες τις εταιρείες και στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά εισπράτταμε ως απάντηση, αντί μέτρων ασφαλείας για τους εργαζομένους και το επιβατικό κοινό, ειρωνείες και αναφορές περί εργατοπατέρων και κακών συνδικαλιστών που ταλαιπωρούν τον κόσμο. Ποιοι λοιπόν θα αποδώσουν τις ευθύνες αυτές; Αυτοί που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Αυτοί που απομάκρυναν τα 2/3 του προσωπικού του και τον κατέστησαν υποστελεχωμένο; Δεν βολεύει, λοιπόν, η πραγματικότητα της υποστελέχωσης, της απαξίωσης του σιδηροδρόμου και της αδιαφορίας. Δεν βολεύει την αφήγησή τους, το ότι οι διοικήσεις της Hellenic train, του ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γνώριζαν και αδιαφορούσαν εγκληματικά, παρά τις επισημάνσεις, αλλά βολεύει η θεωρία του «ανθρώπινου παράγοντα». Μακριά, λοιπόν, από την ουσία της τραγωδίας αυτής! Και έτσι να μπορέσουν να φύγουν από τα φώτα της δημοσιότητας οι πραγματικά υπαίτιοι και να ξεχαστεί και η τραγωδία αυτή.

Στο δια ταύτα. Τόσες μέρες έχουν περάσει και, σε λίγο. εμείς θα ξανανέβουμε στους συρμούς –εργαζόμενοι και επιβάτες- περνώντας από αφύλαχτες διαβάσεις και στηριζόμενοι σε χειροκίνητους χειρισμούς, σε μια Ευρώπη, όπου τα τραίνα ρυθμίζονται, σχεδόν παντού, αυτόματα. Όμως δεν θα ξεχάσουμε. Σας υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι».

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Πράγματι Νικόλαε Λιοντή.Μιας και μιλάς για βιομηχανίες,δες τι έγινε με την ΑΓΕΤ Ηρακλής και ΤΙΤΑΝ τσιμέντα του Γεωργίου Τσάτσου,πώς ο Α.Παπανδρέου του πήρε την βιομηχανία και ο ίδιος αναγκάστηκε να φύγει.Υπάρχει βίντεο του ανωτέρω βιομήχανου που εξιστορεί πώς η τότε κυβέρνηση του Πασόκ του έκλεψε την εταιρεία,για τη δώσει σε δικούς του.

  2. Η απαξίωση όλων στον τόπο μας είναι μέρος της πώλησης σε ξένους εκμεταλλευτές με ποιος ξέρει τι τσάντες χρημάτων στους κυβερνητικούς!
    Δείτε γύρω σας την βιομηχανική επανάσταση … πουθενά. Όλα κλειστά από μεθοδευμένη χρεωκοπία που κατευθύνουν οι κυβερνήσεις μας. Το κόστος της ανθρώπινης ζωής δεν έχει αξία για αυτούς παρά μόνο το προσωπικό τους όφελος. Τα χρήματά σας για να γίνουν έργα είναι στις βίλες και στις μυστικές επιχειρήσεις τους. Πείτε μου ένα ρούχο με την υπογραφή Μαρέβα … άλλο παραμύθι κι αυτό. Πόσο βλάκες μας περνάνε …!!

Comments are closed.