Με μία από τις αυστηρότερες ποινές τιμωρεί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας μια κακή συνήθεια των Ελλήνων οδηγών, η οποία όχι μόνο αδειάζει τις τσέπες μας αλλά εκθέτει εμάς και τους γύρω μας σε σοβαρό κίνδυνο.
Είναι κάτι που επαναλαμβάνεται «άπειρες» φορές από τους εκπαιδευτές οδήγησης κατά τη διάρκεια των θεωρητικών αλλά και των πρακτικών οχημάτων και ως παράβλεψη είναι από μόνο του λόγος για να κοπεί ο υποψήφιος οδηγός κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης.
Ο λόγος γίνεται για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζει ένας οδηγός την πινακίδα «STOP» κάθε φορά που τη βρίσκει στον δρόμο του καθώς η προσέγγιση θα πρέπει να γίνεται πάντα με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, ο οποίος έχει κοινά σημεία με τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε και τον ερυθρό σηματοδότη.
Τόσο ο ερυθρός σηματοδότης όσο και η πινακίδα «STOP», σημαίνουν υποχρεωτική διακοπή πορείας για τους οδηγούς των οχημάτων. Ενώ όμως στο κόκκινο φανάρι οι οδηγοί σταματούν εντελώς το όχημά τους, όπως άλλωστε οφείλουν, δεν κάνουν το ίδιο και σε σήμανση Stop με τον ΚΟΚ να τους υποχρεώνει και στις δύο περιπτώσεις σε πλήρη ακινητοποίηση.
Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι οδηγοί προσπαθούν να περάσουν το Stop «ρολαριστοί», χωρίς δηλαδή να ακινητοποιηθούν εντελώς. Αυτό, εκτός από παράνομο, μπορεί να στοιχίσει πολύ ακριβά στους ίδιους αλλά και στους άλλους χρήστες του δρόμου με πρόκληση τροχαίου ατυχήματος ακόμη και αν δεν υπάρξει επαφή με το άλλο όχημα ή τον ευάλωτο χρήστη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και ο οδηγός που κινείται σε δρόμο με προτεραιότητα πρέπει να βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση, να οδηγεί με σύνεση και να μειώνει την ταχύτητά πολύ κάτω από το μέγιστο όριο ταχύτητας, ειδικά αν κινείται σε κατοικημένες περιοχές με στενούς δρόμους.
Εκτός από πινακίδα, η λέξη «STOP» μπορεί να αναγράφεται και πάνω στο οδόστρωμα ενημερώνοντας τον οδηγό ότι πρέπει να διακόψει την πορεία του πριν από την συνεχόμενη λευκή προειδοποιητική γραμμή που ακολουθεί της σήμανσης και βρίσκεται αμέσως μετά από αυτή, συνήθως σε όλο το πλάτος του δρόμου.
Η υψηλή επικινδυνότητα της παραβίασης του Stop είναι και ο λόγος της αντίστοιχης αυστηρότητας που επιδεικνύει ο ΚΟΚ, ο οποίος προβλέπει πρόστιμο ύψους 700 ευρώ και ταυτόχρονη αφαίρεση άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες, συν εννέα βαθμούς ποινής.
Έλα στην Κυψέλη που έχουν παρκάρει σε όλες τις γωνίες, όπου αναγκάζεσαι να βγεις τουλάχιστον το 1/3 του αυτοκίνητο, βγάζοντας ακόμη και το κεφάλι, διότι ο Έλληνας τον μονόδρομο, τον έχει για ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ, πάει πάνω από 70 με 80 ακόμη και 100 χιλιόμετρα σε ελάχιστες περιπτώσεις, ενώ θα έπρεπε να πηγαίνει το πολύ με 30 χιλιόμετρα, ώστε να έχουν το χρόνο και την αντίληψη να φρενάρουν σε μία δύσκολη κατάσταση, όπως της παραπάνω περίπτωσης σε μη καλή ορατότητα, στο να πεταχτεί κάποιο παιδί ή κάποιος ηλικιωμένος.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΔΕΙΓΜΑ. ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΟ 100 ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΟΜΕΝΟ. ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΝΕΙ….
ΕΚΤΟΣ ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΛΠ. ΕΚΕΙ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΕΡΣΤΕΛΕΧΩΣΗ !!!
ρεζιλο δρόμοι και συγκοινωνίες υποκοσμικές και…φερτα όλα αν την ….πατήσεις και το διπλωμα και το σπιτι σου και τις ζωες των παιδιων σου,
Πουστηδες δημοσιοι, πολιτικο-τραπεζο-“επιχειρηματο” –
μαφία,δολοφονοι πολιτων , θα τα πληρωσετε ολα.
Σε αυτό τον εμφύλιο δεν θα υπαρχει επιστροφή