Μετά από πείραμα που έγινε, αυτό είναι το αυτοκίνητο που δεν μπορεί να κλέψει κανείς.
Μπορεί τα τελευταία χρόνια τα συστήματα ασφάλειας στα αυτοκίνητα να έχουν βελτιωθεί. Ωστόσο οι επιτήδειοι βρίσκουν τρόπους να κλέβουν οχήματα σε Ελλάδα και Ευρώπη. Σύμφωνα με τους ειδικούς η αύξηση των κλοπών έγκειται και στο γεγονός της ευρείας χρήσης της τεχνολογίας keyless entry, δηλαδή τη χρήση των κλειδιών που επιτρέπουν την είσοδο στο όχημα αλλά και την εκκίνησης του κινητήρα χωρίς τη χρήση του παραδοσιακού κλειδιού η οποία παρουσιάζει κενά ασφαλείας τα οποία εκμεταλλεύονται οι κλέφτες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να παρέχουν στους πελάτες τους περισσότερη άνεση υιοθέτησαν τα τεχνολογικά συστήματα keyless entry τα οποία μέσω αισθητήρων αντιλαμβάνονται πότε τα κλειδιά βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση από το όχημα και ξεκλειδώνουν τις πόρτες και κατόπιν ενεργοποιούν το σύστημα εκκίνησης του κινητήρα. Το συγκεκριμένο κλειδί εκπέμπει έναν ή πολλούς κώδικες που λαμβάνει ο δέκτης που βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Ωστόσο οι κλέφτες έχουν προμηθευτεί ειδικές συσκευές οι οποίες αντιγράφουν τον κώδικα που στέλνει το κλειδί στο αυτοκίνητο και μπορούν να το ξαναστείλουν και να κλέψουν σε ελάχιστα δευτερόλεπτα το όχημα που έχουν βάλει στο στόχαστρο.
Τα τελευταία χρόνια αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εισαγάγει πρόσθετα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την κλοπή των αυτοκινήτων τους. Για παράδειγμα, η Jaguar Land Rover έχει τοποθετήσει σε ορισμένα μοντέλα της μία τεχνολογία η οποία μεταδίδει το σήμα από το κλειδί μέσω μιας ευρείας γκάμας καναλιών συχνότητας, έτσι ώστε οι κλέφτες να μην μπορούν να εντοπίσουν τον κώδικα. Οι Audi, BMW, Ford και Mercedes, για παράδειγμα, έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση, εγκαθιστώντας αισθητήρες που εμποδίζουν την αποστολή του κωδικού όταν το σύστημα δε διαγνώσει κίνηση του κλειδιού μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η δοκιμή από τους «κλέφτες»
Θέλοντας να διαπιστώσει πόσο ευάλωτα είναι τα συστήματα keyless entry το περιοδικό αυτοκινήτου What Car? με τη βοήθεια ειδικών πραγματοποίησε ένα test ασφαλείας σε αρκετά αυτοκίνητα.Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά καθώς τα «σκληρά» αυτοκίνητα είχαν κλαπεί σε 60 δευτερόλεπτα τα ευάλωτα σε 10 δευτερόλεπτα ενώ ένα αυτοκίνητο της δοκιμής οι κλέφτες δεν κατάφεραν να εκκινήσουν τον κινητήρα! Ο λόγος του πιο «ανθεκτικού» αυτοκινήτου ενάντια τους κλέφτες είναι για το Land Rover Discovery SD6 306 HSE στο οποίο οι κλέφτες κατάφεραν να εισέλθουν στην καμπίνα επιβατών αλλά δεν μπόρεσαν να εκκινήσουν τον κινητήρα του.
Τα αποτελέσματα:
- Audi TT RS Roadster: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 5 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα σε 5 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 10 δευτερόλεπτα.
- BMW Χ3 xDrive20i M Sport: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 40 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα σε 20 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 60 δευτερόλεπτα.
- DS 3 Crossback Puretech 155 Ultra Prestige: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 5 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα σε 5 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 10 δευτερόλεπτα.
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST Line X 140 PS: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 40 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα σε 20 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 60 δευτερόλεπτα.
- Land Rover Discovery SD6 306 HSE: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 20 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα αδύνατη!
- Land Rover Discovery Sport TD4 180 HSE: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 10 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα σε 20 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 30 δευτερόλεπτα.
- Mercedes A-Class A220 AMG Line: Είσοδος στο αυτοκίνητο σε 30 δευτερόλεπτα. – Εκκίνηση κινητήρα 20 δευτερόλεπτα.: Σύνολο 50 δευτερόλεπτα.