Αυτό είναι το κουμπί στο αυτοκίνητο που ελάχιστοι οδηγοί γνωρίζουν: Ποια είναι η λειτουργία του

Κοινοποίηση:
κου

Υπάρχει ένα κουμπί στο αυτοκίνητο που ελάχιστοι οδηγοί γνωρίζουν και το οποίο βρίσκεται συνήθως δίπλα στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Η λειτουργία του κάνει την οδήγηση, ειδικά στο μποτιλιάρισμα, ευκολότερη.

Τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκίνητα ενσωματώνουν διαρκώς νέες τεχνολογίες που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών, ενώ ταυτόχρονα κάνουν ευκολότερη και την οδήγηση στην πόλη. Μία από αυτές ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού που συνήθως βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Το συγκεκριμένο κουμπί βοηθά ιδιαίτερα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, καθώς επιτρέπει στο όχημα να παραμένει ακίνητο χωρίς ο οδηγός να πρέπει να πιέζει με το πόδι του το πεντάλ του φρένου.

Ο λόγος φυσικά για το κουμπί Auto Hold, του οποίου η λειτουργία είναι ιδιαίτερα απλή και ξεκάθαρη: Διατηρεί το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πιέζει το φρένο ή να «παίζει» με τον συμπλέκτη και να τον ταλαιπωρεί (στο χειροκίνητο σασμάν). Το μόνο που καλείται να κάνει νωρίτερα ο οδηγός είναι να έχει ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητό του, πατώντας το πεντάλ του φρένου.

Όσον αφορά στην ενεργοποίησή του, αυτή εξαρτάται από το μοντέλο. Σε ορισμένα αυτοκίνητα το Auto Hold ενεργοποιείται αυτόματα με το που εκκινούμε τον κινητήρα, ενώ σε κάποια άλλα πρέπει να πατήσουμε το σχετικό κουμπί που βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Για παράδειγμα, εφόσον το Αuto Hold είναι ενεργοποιημένο και έχουμε σταματήσει σε ένα φανάρι περιμένοντας τον πράσινο σηματοδότη, δεν χρειάζεται να πατάμε το πεντάλ του φρένου, μιας και το σύστημα θα αποτρέπει την κύλιση του οχήματός μας τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πολύ χρήσιμη και σε δρόμο με μεγάλη κλίση (ανηφόρα/κατηφόρα), παρέχοντας σημαντική διευκόλυνση στον οδηγό, αλλά και αυξάνοντας την ασφάλεια των επιβατών. Το Auto Hold παύει να λειτουργεί μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού.

Για να επιτελέσει το Auto Hold το σημαντικό έργο του, το σύστημα διατηρεί την τελευταία ασκηθείσα πίεση των φρένων, κρατώντας το αυτοκίνητο σε στάση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Auto Hold συμβάλλει στη μείωση της φθοράς των εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

Leave a Response