Το FIAT Panda Serie I, που κυκλοφόρησε στην αγορά το 1980 και μέσω ψευδό-Serie έφτασε ουσιαστικά μέχρι το 2003, είχε στην γκάμα του κάμποσες αξιόλογες εκδόσεις. Η πιο δημοφιλής ήταν αναμφισβήτητα το Panda 4×4.
Φυσικά, η μαμά-FIAT δεν τόλμησε -ούτε καν σκέφτηκε- να λανσάρει ένα 6τροχο Panda Pick-up; Ο μοναδικός λόγος που θα μπορούσε να το κάνει ήταν να παραγγείλει ένα τέτοιο η οικογένεια Agnelli. Προφανώς όμως, ούτε αυτή έφαγε τέτοια πετριά.
Η γερμανική εταιρεία Koch, διανομέας της FIAT στη δεκαετία του ’80 είχε αντίθετη άποψη. Οπότε και βάλθηκε να μετασκευάσει ένα Panda σε 6τροχο. Έκτοτε βέβαια, η γερμανική φίρμα από διανομέας κατέληξε στο να ασχολείται με τα κλασικά αυτοκίνητα, υπό την επωνυμία Koch Klassik. Με την παραλλαγή του Panda που βλέπετε να έχει ενσωματωθεί στη τωρινή συλλογή της εταιρείας και να διατίθεται προς πώληση.
Αρχικά, ο επικεφαλής της εταιρείας Horst Koch σκόπευε να φτιάξει κάμποσα 6τροχα FIAT Panda Pick-up για διαφημιστικούς σκοπούς. Αλλά ο συνεταίρος του απεβίωσε πριν υλοποιηθεί το πρότζεκτ, με την παραγωγή να περιορίζεται σε ένα μετασκευασμένο αυτοκίνητο.
Το παράξενο είναι ότι η βάση του 6τροχου Panda δεν είναι ένα FIAT Panda 4×4, αλλά ένα τυπικό προσθιοκίνητο μοντέλο. Το 1986, λοιπόν, το αυτοκίνητο «ακρωτηριάστηκε» στο πίσω και πάνω μέρος του, το οποίο αντικαταστάθηκε από μια «μπανιέρα» που στηρίχτηκε χάρη στην εγκατάσταση ενός τρίτου άξονα και ενισχύθηκε με μια αψίδα. Η δε καμπίνα των επιβατών απέκτησε γυάλινη οροφή. Το αυτοκίνητο ήταν βαμμένο μπλε και πήρε έγκριση τύπου για να κυκλοφορεί στον δρόμο.
Το 2020, αυτή η ασυνήθιστη μετασκευή αποκαταστάθηκε σύμφωνα με τους κανόνες της αντίστοιχης μαστοριάς, η οποία φυσικά περιελάμβανε πλήρη αποσυναρμολόγηση. Κατά την αποκατάστασή του, το FIAT Panda Pick-up βάφτηκε ξανά, αλλάζοντας το χρώμα του σε γκρι και συνταιριάστηκε με λευκές ζάντες και μαύρη δερμάτινη ταπετσαρία.
Μην περιμένετε πως έχει υπάρξει κάποια επέμβαση στο μοτεράκι του Panda. Εξακολουθεί να αποδίδει 45 άλογα, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο φτάνει γρήγορα στο όριό του, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε ωφέλιμο φορτίο. Το μόνο που το ξεχωρίζει είναι η ακουστική αγριάδα του από μια πιο ελεύθερη εξάτμιση.
Η τιμή που ζητά η Koch Klassik για το σπάνιο 6τροχο FIAT Panda Pick-up είναι €78.000. «Πολλά!», είπατε; Δεν έχετε τα σαράκι (και τα χρήματα) του «άρρωστου» συλλέκτη!
Αν θέλετε κι άλλα 6τροχα, έχουμε σε smart, σε Jeep Wrangler και μάλιστα ατμοκίνητο, σε Ram TRX βελτιωμένο από τη Hennessey, σε βουλγάρικο Toyota Hilux, σε Jimny, σε ηλεκτρικό πάλι από τη Hennesey, σε Toyota Land Cruiser και φυσικά σε Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Και αν δεν σας φτάνει το 6×6, έχουμε και 8×8 με το Avtoros Shaman!
Πηγή: drive.gr