Αυτό είναι το όραμα της McLaren για την Formula 1 του 2050 (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποίηση:
mclaren_f1_2050_2

Ένα φουτουριστικό πρωτότυπο που εξερευνά το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Η McLaren Applied Technologies παρουσίασε το MCLExtreme, ένα αγωνιστικό πρωτότυπο για τα Grand Prix του 2050 το οποίο σχεδιάστηκε μετά από έρευνα στις τάσεις της τεχνολογίας και συνεντεύξεις με φανατικούς θαυμαστές της F1, οδηγούς, μηχανικούς και σχεδιαστές των μονοθεσίων.

Το παρακλάδι της αγωνιστικής ομάδας Formula 1 της McLaren κατέληξε στο ότι τα αγωνιστικά του 2050 θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα και δεν θα πετούν, αλλά θα διατηρήσουν τους ακάλυπτους τροχούς, την πίσω κίνηση και τον άνθρωπο/οδηγό στο επίκεντρο.

Η ανάγκη για μέγιστη απόδοση θα οδηγήσει στην εκτενή χρήση ενεργής αεροδυναμικής, με τα μονοθέσια του μέλλοντος να αλλάζουν σχήμα προς όφελος της ταχύτητας. Τα πλευρικά πτερύγια θα συστέλλονται και θα διαστέλλονται, μετατρέποντας το μονοθέσιο σε μια “σφαίρα” που θα αγγίζει ταχύτητες 500km/h στις ευθείες αλλά ταυτόχρονα θα προσφέρουν σταθερότητα στο φρενάρισμα και τις στροφές. Η κάθετη δύναμη θα παράγεται επί το πλείστον από το πάτωμα και τον διαχύτη, μειώνοντας την ανάγκη για ευμεγέθη εξωτερικά αεροδυναμικά βοηθήματα.

Χάρη στη δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης και την τεχνολογία αυτο-επιδιόρθωσης των ελαστικών, δεν θα υπάρχει ανάγκη για pit-stop. Παρόλα αυτά η στρατηγική θα παραμείνει σημαντικό κομμάτι των Grand Prix καθώς ο οδηγός θα έχει την επιλογή να περνά πιο αργά ή πιο γρήγορα από το σημείο φόρτισης E-pitlane, ζυγίζοντας την ανάγκη για περισσότερη ενέργεια ή ταχύτερους γύρους αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, μεγάλες αλλαγές θα υπάρξουν και στις πίστες, με πολύ έντονες κλίσεις του οδοστρώματος στις στροφές που θα επιτρέπουν υψηλές ταχύτητες έως και 400 km/g σε στροφή 90 μοιρών.

Ιδιαίτερα σημαντική για το άθλημα είναι η βελτίωση της εμπειρίας του κοινού. Το διάφανο cockpit, τα γυάλινα προστατευτικά γύρω από την πίστα και οι περισσότερες γωνίες λήψεις θα δίνουν καλύτερη εικόνα της δράσης, ενώ η ψυχολογία του οδηγού θα μεταφράζεται σε αλλαγές στο αμάξωμα και τα ελαστικά του αυτοκινήτου κάνοντας την παρακολούθηση ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Αντίστοιχα, ο οδηγός θα αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των υποστηρικτών του μέσω του φωτισμού της καμπίνας.

Μέσω του κράνους και ειδικών αισθητήρων στη στολή, η τεχνητή νοημοσύνη θα “διαβάζει” τον τρόπο σκέψης του οδηγού, προβλέποντας τις ανάγκες του και προβάλλοντας στο ολογραφικό head-up display όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, υποκαθιστώντας παράλληλα τον ρόλο των τεχνικών.

Για καλύτερη προστασία από τις τεράστιες δυνάμεις επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, η στολή τεχνολογίας g-suit θα είναι κατασκευασμένη από υλικά όπως ορθο-ύφασμα, αλουμινοποιημένο mylar, νάιλον με επικάλυψη νεοπρενίου, νάιλον επιστρωμένο με ουρεθάνη, δακρόνη, tricot, spandex, ανοξείδωτο ατσάλι και άλλα σύνθετα υλικά

Δεν ξέρουμε αν κάποιες από τις προβλέψεις της McLaren Applied Technologies για το μέλλον της Formula 1 θα αποδειχθούν έγκυρες, όμως πιστεύουμε πως ανεξαρτήτως τεχνολογικών εξελίξεων, τα Grand Prix θα παραμείνουν η σπουδαιότερη και δημοφιλέστερη έκφανση του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

 
Πηγή: drive
ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: