Μάθαμε τι θα συμβεί αν δεν κλείσουμε το κινητό μας ενώ πετάμε με αεροπλάνο και μείναμε άφωνοι! Ζούμε σε έναν κόσμο εξοικειωμένο με την τεχνολογία, όμως υπάρχουν ακόμη περιορισμοί. Όσα και να γνωρίζετε, πάντα θα βρίσκεστε αντιμέτωποι με κάποιον περιορισμό.
Για παράδειγμα…όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο, σας ζητάνε να κλείσετε το κινητό σας ή να το βάλετε σε λειτουργία πτήσης. Υπάρχουν πολύ λίγοι άνθρωποι που το καταλαβαίνουν αυτό, ενώ άλλοι δεν έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται.
Κάποιοι δοκιμάζουν να δουν αν μπορούν να στείλουν μήνυμα. Προσοχή, ένα λάθος σας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την συντριβή του αεροπλάνου.
«Πιθανόν να έχετε ακούσει αυτόν τον ήχο που κάνει το ραδιόφωνο καμιά φορά όταν βρίσκεται κοντά σε κινητό τηλέφωνο. Ακούω αυτόν τον ήχο στο ραδιόφωνο, όταν πετάω. Δεν είναι σημαντικός για την ασφάλεια, αλλά είναι σίγουρα ενοχλητικός.»
Η ανυπομονησία σας μπορεί να καταλήξει σε καταστροφή.
«Κάνει ένα μπζζζτ-μπζζζτ-μπζζζτ. Φαντάζομαι ότι αυτόν τον ήχο στα ακουστικά του πιλότου, ενώ λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες από τον έλεγχο.»
Οι πιλότοι παραπονιούνται για τους ήχους αυτούς.
Οι ήχοι αυτοί τους δυσκολεύουν να ακούσουν ή να μεταφέρουν σημαντικές πληροφορίες. Οι μικρές συσκευές, ακόμα και το iPod, μπορούν να διαταράξουν τους ελέγχους πλοήγησης του αεροσκάφους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συντριβή του αεροπλάνου!
Έτσι, την επόμενη φορά που κάποιος θα σας ρωτήσει ποια είναι η χρησιμότητα της λειτουργίας πτήσης, δείξτε του αυτό. Πείτε του να μην χρησιμοποιήσει το κινητό του και να έχει υπομονή. Δείτε στο βίντεο περισσότερες πληροφορίες:
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν έχουν κάποιο σύστημα που να απενεργοποιεί τα κινητά και βασίζονται στον κάθε μπετοβλακα να το κλείσει (μη τυχόν και χάσει κανένα like) .
Αν γίνει το κακό μετά θα είναι αργά για ολους
Αυτό είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να γίνεται κατά την απογείωση και κατά την προσγείωση, την ώρα της αναγγελίας από την/τον υπεύθυνο καμπίνας, τη στιγμή που κλείνουν οι πόρτες και δίδονται οι οδηγίες πριν την τροχοδρόμηση, για “απογείωση”, όπως και πριν την αναγγελία “προσγείωσης”. Επίσης, εφόσον ζητηθεί από το πιλοτήριο και γίνει η ειδική αναγγελία από το ιπτάμενο προσωπικό.
Καλό είναι σε μικρές (τοπικές) πτήσεις να μην το ανοίγετε καθόλου μέχρι να σταθμεύσει εντελώς το αεροσκάφος και να σβήσουν οι κινητήρες.
Στις πτήσεις εξωτερικού και πόσο μάλλον στις υπερατλαντικές…το ίδιο το αεροσκάφος διαθέτει (πλέον) wi-fi, οπότε (και εφόσον δεν γίνει ειδική αναγγελία) τα κινητά και κάθε τύπου ηλεκτρονική συσκευή, μπορεί να είναι “ανοιχτή”.
Τα κρίσιμα “σημεία” πάντοτε, γενικώς, είναι η απογείωση και η προσγείωση. Και να ακούτε και να ακολουθείτε πάντοτε την κάθε αναγγελία από το ιπτάμενο προσωπικό. Οι αναγγελίες, δεν γίνονται για να έχουν κάτι “να λένε” για να περνά η ώρα. Είναι όλες σημαντικές και όλες έχουν “λόγο” που γίνονται. Και να κοιτάτε με προσοχή πάντα την επίδειξη των σωστικών μέσων (κι ας έχετε ταξιδέψει άπειρες φορές και το θεωρείτε πλέον κουραστικό ή νομίζετε πως τα θυμάστε όλα απ’έξω μετά από τόσα ταξίδια…ΜΕΓΙΣΤΟ ΛΑΘΟΣ) αλλά και τις οδηγίες για “εξόδους κινδύνου”, “αναγκαστικής προσγείωσης” κλπ… Κάποιοι έχουν ΣΩΘΕΙ – και μάλιστα έχουν σώσει και άλλους, επειδή πρόσεξαν σωστά όλα τα παραπάνω. Μην θεωρείτε τίποτα “βαρετό” από οποιαδήποτε ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ. Να απολαμβάνετε με ηρεμία την πτήση σας αλλά να έχετε και το μυαλό σας στο τί συμβαίνει γύρω σας “κατά διαστήματα”.
Πολλές φορές “κρίσιμες πληροφορίες” φθάνουν στο “πιλοτήριο” από τους ίδιους τους επιβάτες!!😉✈️💙