Βάρδιες του τρόμου στον ηλεκτρικό: Ο ξυλοδαρμός του σταθμάρχη ανέδειξε τα προβλήματα από την ελλιπή αστυνόμευση

Κοινοποίηση:

«Μου έχωσε μια μπουνιά στο πρόσωπο, στα γυαλιά μου, και μου άνοιξε η μύτη. Εχω κάνει τριπλό μπαϊπάς και έχω βάλει βαλβίδα στην καρδιά. Ευτυχώς δεν τα έχασα. Τον άρπαξα από το μούσι και μαζί με τον σεκιούριτι τον έβγαλα έξω. Κάλεσα ασθενοφόρο γιατί έβγαλα αίμα και φοβήθηκα μην έχω εσωτερική αιμορραγία. Ο γιατρός όταν είδε τις τιμές στο αίμα μου λέει εφόσον δεν έπαθες ανακοπή, είσαι καλά. Μπες μέσα τώρα για να σε κοιτάξουμε». Συγκλονιστικά είναι όσα περιγράφει στο Documento ο Βαγγέλης Δημονίτσας, σταθμάρχης της γραμμής 1 στην οποία υπηρετεί εδώ και 38 έτη, για την επίθεση που δέχτηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου.

Ο δράστης συνελήφθη χάρη στη ψυχραιμία του σταθμάρχη και όχι στην έγκαιρη επέμβαση των μελών της ΕΛΑΣ που υπάγονται στο σχέδιο «Αριάδνη» για τη φύλαξη των γραμμών της ΣΤΑΣΥ. Λίγους μήνες πριν, στις 14 Απριλίου, επιβάτης επιχείρησε να πετάξει σταθμάρχισσα στις γραμμές. Την έσωσαν άλλοι επιβάτες που παρενέβησαν.
«Δεν είναι ούτε το πρώτο συμβάν ούτε το τελευταίο. Γίνονται συχνά. Δεν μιλάμε για απλές βρισιές, αλλά για προπηλακισμούς και ξυλοδαρμούς» τονίζει στο Documento ο σταθμάρχης Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος.

Το ελλιπές σχέδιο «Αριάδνη 2021»

Στο δίκτυο του ηλεκτρικού υπάρχουν ορισμένοι υψηλής επικινδυνότητας σταθμοί (Ομόνοια, πλατεία Βικτωρίας, Αττική κ.ά.), οι οποίοι χρειάζονται σταθερή αστυνόμευση και ο υπάρχων έλεγχος είναι ελλιπής, εξηγεί ο Παν. Παπαγιαννόπουλος.

«Υπάρχει αυτό το πολυδιαφημισμένο σχέδιο “Αριάδνη”, το οποίο είναι μόνο εικόνα. Οι αστυνομικοί μπορεί να έχουν κάθε διάθεση, αλλά το νομικό πλαίσιο δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο. Ερχονται και παρίστανται – αν έρχονται. Στην πλατεία Βικτωρίας και στα Κάτω Πατήσια, που είναι το κέντρο των πορτοφολάδων λόγω των υπεραστικών λεωφορείων, τη μία μέρα έχουμε “Αριάδνη”, δέκα μέρες δεν έχουμε. Χρειαζόμαστε ουσιαστική παρέμβαση, δηλαδή συμβολή της αστυνομίας στη διασφάλιση προσωπικού, εγκαταστάσεων και των επιβατών» εξηγεί.

Ο Δ.Π., που εργάζεται και αυτός ως σταθμάρχης, προσθέτει: «Εχουν χτυπήσει συνάδελφο σε υπόγεια διάβαση του Αγ. Ελευθερίου για να τον κλέψουν. Η διοίκηση παραμένει αμέτοχη σε αυτά τα περιστατικά. Ως απάντηση μας λένε πως καλούν την ΕΛΑΣ. Στις 14 Απριλίου δέχτηκα επίθεση από έναν άντρα επειδή του ζήτησα να σβήσει το πούρο του! Μου έχωσε μπουνιά στα πλευρά, μπήκε στον συρμό και έφυγε, η αστυνομία ήρθε έπειτα από 45 λεπτά».

Χωρίς φύλαξη και σεκιούριτι με πενιχρούς μισθούς

Το καλοκαίρι που ο ηλεκτρικός δέχεται εκατομμύρια επιβάτες πολλοί σταθμοί παραμένουν άνευ φύλαξης, ειδικά τις πρωινές και μεσημεριανές/απογευματινές βάρδιες (06.00-14.00 και 14.00-22.00).

«Υπάρχει μόνο βραδινή φύλαξη σε όλους τους σταθμούς» εξηγεί ο σταθμάρχης Δ.Π. και συνεχίζει: «Ο σταθμός Ν. Ιωνίας το πρωί δεν φυλάσσεται. Υπάρχει μόνο ο σταθμάρχης. Στο ΚΑΤ πρωί και μεσημέρι δεν υπάρχει φύλακας. Μόνο το βράδυ. Περίπου στο 1/3 των σταθμών υπάρχει ο σταθμάρχης, ο οποίος πρέπει να επιβλέπει τα μηχανήματα, τις πύλες, την ασφάλεια των επιβατών και να προσέχει και τον σταθμό. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι με τις λιποθυμίες από τη ζέστη γίνεται χαμός».

Δεν είναι όμως μόνο η απουσία αστυνόμευσης, αλλά και η αδιαφορία της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ για τα κενά σε θέσεις φυλάκων, οι οποίοι δεν φτάνουν, όπως πολλάκις έχει καταγγείλει το σωματείο των εργαζομένων. Ο Παν. Παπαγιαννόπουλος τονίζει: «Αν υπάρχει κόσμος, να μας πει η διοίκηση ποιο είναι το πρόγραμμα, το βαρδιολόγιο, σε ποιους σταθμούς υπάρχει καθημερινή φύλαξη. Να μας πει πόσοι, ποιοι αστυνομικοί και πότε κάνουν βάρδιες και να αντιπαραβάλουμε το πρόγραμμα της ΣΤΑΣΥ με την πραγματικότητα».

Οι σεκιούριτι της γραμμής 1 είναι πενιχρά πληρωμένοι και συμπληρώνουν συχνά 12ωρες βάρδιες στους 24 σταθμούς. Οπως καταγγέλλει ο Βαγγ. Δημονίτσας: «Η γραμμή μας πάσχει από φύλακες. Δεν είναι επαρκής ο κόσμος, παρά τη μεγάλη προσπάθεια των φυλάκων που κλείνουν 12ωρα χωρίς ρεπό. Το ίδιο ισχύει και για εμάς τους σταθμάρχες. Δουλεύω 38 έτη στον ηλεκτρικό και με τις δικές μου υπερωρίες θα μπορούσαν αν ήθελαν να πάρουν ένα άτομο να το πληρώνουν 800 ευρώ, που είναι ο μισθός, και να δουλέψει».

Το «Σχέδιο διαχείρισης» ακόμα αγνοείται

Σε ερώτηση του Documento για την ύπαρξη του «Σχεδίου διαχείρισης έκτακτων αναγκών» στις 26 Ιανουαρίου 2024 η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε απαντήσει χαρακτηριστικά: «[…] τη λειτουργία της Γραμμής 1 διέπει υπάρχον, ενεργό Σχέδιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών, ώστε να διασφαλίζονται η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων και η προφύλαξη της υλικοτεχνικής υποδομής. Σε εξέλιξη είναι η επικαιροποίηση του υπάρχοντος, ενεργού σχεδίου, που συντάσσεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και θα εκδοθεί εντός του πρώτου 6μήνου του 2024».

Οσο αναμένεται η «επικαιροποίηση» τα περιστατικά βίας ενδημούν στον ηλεκτρικό και το δημοσιογραφικό ερώτημα παραμένει επί της ουσίας αναπάντητο: Αραγε πόσα ακόμη χρειάζεται να συμβούν για να ενδιαφερθεί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για την ασφάλεια στον ηλεκτρικό;

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

16 Σχόλια

  1. Εκεί στον ηλεκτρικό να ρωτήσετε τον Κεσκινίδη που με τα χίλια ζόρια έβγαλε το σχολείο αλλά χάρη στην ΟΝΝΕΔ και τον τότε παντοδύναμο δήμαρχο Ηρακλείου Αττικής Γεωργόπουλο διορίστηκε όλη του η οικογένεια στις συγκοινωνίες και τώρα είναι διευθυντής ασφαλείας και δημοτικός σύμβουλος.

  2. Η Αθήνα για να γίνει ελάχιστα αξιοπρεπής πόλη πρέπει να εξαφανίσει τα ζώα από Νιγηρία στο κέντρο και τα Γεωργιανά, Αζερμπαϊτζάνια και Νταγκεστανα από Δυτικά .

  3. Αλίμονο στον κόσμο που είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί καθημερινά ΗΣΑΠ και Λεωφορείο….οσονουπω και στο Μετρό τα ίδια θα συμβαίνουν….είναι θέμα πολύ λίγου χρόνου….

  4. Τό πρωί ταξίδευα μέ τρόλεϊ της Γραμμης 2 από Κυψελη πρός Σύνταγμα καί Καισαριανή . Δέν πιστεύετε τί είδα ! Μόνον μιά ηλικιωμένη κυρία ακύρωσε τό εισιτήριο της . Οι υπόλοιποι απλώς έμπαιναν στίς Στάσεις αδιαφορώντας γιά τήν υποχρέωση νά ακυρώσουν εισιτήρια πού φυσικά δέν έχουν . Ο ανεύθυνος οδηγός στόν κόσμο του. Ποσο θά κρατήσει αυτή η παρανομία ; Γιατί δεν επιτρέπεται η είσοδος μόνον από τήν μπροστινή πόρτα ώστε ο Οδηγός νά ελέγχει τήν επίδειξη καί ακύρωση εισιτηρίων . Στήν επαρχία γιατί εφαρμόζεται η σωστή διαδικασία ; Στο Εξωτερικό ούτε να διανοηθεί επιβάτης νά εισέλθει στη δημοσια συγκοινωνια χωρίς Εισιτήριο . Εάν τό επιχειρήσει το λεωφορειο ακινητοποιείται έως ότου κατέβει και καλείται η Αστυνομια .

    1. ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ 80 ΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΟΝ ΘΕΡΜΟΠΥΡΗΝΙΚΟ ΟΛΕΘΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ

  5. Πριν πέντε χρόνια που ήμουν Αθήνα είχα μπει στον ηλεκτρικό και είχα πάθει πλάκα. Τύποι μαστουρωμένοι καθισμένοι στο πάτωμα να σνιφάρουν άσπρες σκόνες και να τις κουνάνε σημαία κοροϊδευτικά μπροστά στα μάτια των επιβατών που δεν ήταν λίγοι, άλλοι πάλι έμπαιναν μπουλούκι οργανωμένοι για να κλέψουν με το γνωστό κόλπο “στριμωξίδι”, κόντεψα να κουτουπώσω έναν που προσπαθούσε να βρει χώρο να βάλει το χέρι του στις τσέπες μου ωστόσο οι δικοί του αντέδρασαν αλλά ευτυχώς ψάρωσαν και έφυγαν. Άλλη φορά είχαν κάνει κατάληψη στο τελευταίο βαγόνι καμιά τριανταριά με ρόπαλα και απαγόρευαν να μπει άλλος με απειλές. Είδα άλλους πάλι να μπαίνουν με τσαμπουκά να κλέψουν ή να καταστρέψουν, πάλι με ρόπαλα ακόμα και μαχαίρια στα χέρια. Και πολλά άλλα περιστατικά που είδα τις λίγες μέρες που ήμουν εκεί και έπαιρνα τον ηλεκτρικό για ευκολία όπως όλα τα χρόνια που μεγάλωσα εκεί.
    Είναι δυνατόν ρε αλήτες του κερατά όποιοι διάολοι είστε που διαχειρίζεστε την περιουσία και την ασφάλεια των Ελλήνων; Την προστασία της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ρε ΚΑΘΗΚΙΑ! ΠΟΥ ΈΧΟΥΜΕ ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΕΙ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ! Όχι μόνο αυτά τα νούμερα που υποτίθεται ότι κυβερνούν τώρα, και οι πριν ακριβώς τα ίδια σκατά έκαναν.
    Μεγάλωσα δίπλα στον ηλεκτρικό, ποτέ μα ποτέ δεν είχαμε φοβηθεί, ούτε καν νύχτα και σε περιοχές απομονωμένες. Καταρχήν υπήρχε υπεύθυνος σταθμού παντού, όταν ήμουν εκεί ανάθ3εμα να είδα κάποιον σε σταθμό εκτός από πού και πού κάποιον ταλαίπωρο σεκιουριτά που και ένας έφηβος τον πέταγε κάτω αν ήθελε, κάποιες κυριούλες επίσης με ανάστημα 1,50 και κιλά που μόνο σαν ανέκδοτο φαινόταν με τη στολή σεκιούριτι.
    Είναι ανίκανοι και δόλιοι τελεία και παύλα! Στείλτε τους όλους στα Τάρταρα και επιτέλους ξυπνάτε, οι χειρότεροι εχθροί μας είναι μέσα στη χώρα!

  6. ΚΑΠΟΙΟΙ.. ΦΙΛΟΤΙΜΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ
    ΕΝΤΟΛΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΒΑΘΕΩΣ ΚΡΑΤΟΣ!!!! ΟΙ ΜΕΝ ΛΕΝΕ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΟΙ ΔΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ!!!! ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΛΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΛΕΦΤΕΣ!!!! ΣΕ ΤΙ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΑ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ???? ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ!!!! ΦΥΤΕΥΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕ ΨΕΥΤΟ PAY ROL ΚΑΙ ΑΡΟΥΡΑΙΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ!! !!!

  7. Όταν μαζεύεις σκατά από αφρική και ασία, τι περιμένεις να γίνει; Αφού ξέρουν ότι δεν υπάρχει ποινή (φυλακή και μετά απέλαση), πάλι τα ίδια θα ξανακάνουν. Οι μισθοί πέφτουν κανονικά όμως σε εισαγγελάκια και δικαστάκια και μπατσάκια.

  8. Μη κοροιδευομαστε η αστυνομια τους πιανει και η δικαιοσυνη την αλλη μερα τουσ αφηνει ελευθερους το ξερουν οτι δε θα παθουν τιποτα και συνεχιζουν.Μονο ειδα καποτε εναν να πεφτει στις σκαλες τα σπασε χερι ποδι και για κανα 2 μηνες αποσυρθηκε απο τη κλεψια……….

  9. Πουθενά ασφάλεια. Από τύχη ζούμε σ’ αυτό το τριμπούρδελο. Καρκίνο στο 41%.

  10. ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΡΤΟΦΟΛΑΔΕΣ ΒΑΛΚΑΝΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΥΣ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΡΡΗΚΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΤΤΙΚΗ!!ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΝΤΡΩΣΑΝΕ ΟΛΟΥΣ!!! ΜΕΤΑ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΕΛΑΣΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΩΞΕΙ??ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΨΥΓΕΙΑ ΒΑΡΔΙΕΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΕΣ!!!!

  11. ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ??????

  12. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν επεμβαίνει εισαγγελέας, δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες μήπως έπρεπε να στρέφονται κατά των υπευθύνων οι παθόντες με απαίτηση υψηλής χρηματικής αποζημίωσης; Οι έχοντες κάλυψη τοποθετημένοι ως οι πιο κατάλληλη αποδεικνύονται το αντίθετο.Δεν υπάρχει έλεγχος και από άλλους φορείς

  13. Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ Κ ΑΚΟ ΑΜΗΝ+++

Comments are closed.