Βάσεις δύο ταχυτήτων και στροφή στις παραγωγικές σχολές καταδεικνύει η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην ατζέντα των φετινών Πανελλαδικών περιλαμβάνεται επίσης η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που φαίνεται οτι κερδίζει το στοίχημα ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς η ίδρυση νέου Πανεπιστημίου ευθύνεται για την μεγάλη πτώση των σχολών στην περιφέρεια
Επίσης υπάρχει μεγάλη στροφή στις παραγωγικές σχολές και αποστροφή σε Φιλοσοφικές και Μαθηματικές Σχολές με τρανταχτό παράδειγμα το Μαθηματικό τμήμα Σάμου η βάση του οποίου «έπεσε» κατά περίπου 2000 μόρια. Επίσης σημειώνεται μεγάλη άνοδος στα Παιδαγωγικά τμήματα περίπου 1000 μόρια και ανοδική τάση στις στρατιωτικές σχολές, ενώ στον αντίποδα σημειώνεται μεγάλη πτώση στην Αρχιτεκτονική σχολή ειδικά στην επαρχία.
Οι καθηγητές εστιάζουν στην πτώση των βάσεων και στη μεγάλη ζήτηση που συνδυάζεται με ανοδική τάση σε σχολές που εξασφαλίζουν επαγγελματική αποκατάσταση, όπως η σχολή Πυροσβεστών και οι Παιδαγωγικές σχολές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποτυπώνει το ενδιαφέρον για τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας σε συνδυασμό με την αγορά εργασίας είναι η πτώση των Φιλοσοφικών σχολών και η άνοδος τμημάτων Λογιστικής.
Οπως λέει o πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης υπάρχει μεγάλη στροφή στις λεγόμενες παραγωγικές σχολές ενώ η πτώση στις Ιατρικές σχολές οφείλεται στις χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τον κ. Βαφειαδάκη η πορεία των βάσεων ανά πεδίο διαμορφώνεται ως εξής:
1ο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών: Μικρή άνοδος των βάσεων κυρίως στις υψηλόβαθμες σχολές και πτώση στις μεσαίες και τις χαμηλόβαθμες.
2ο πεδίο των θετικών σχολών: Στροφή στα Παιδαγωγικά τμήματα στα οποία σημειώνεται μεγάλη άνοδος ,μικρή πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές και στροφή στις παραγωγικές σχολές του Πολυτεχνείου .
3ο πεδίο των Επιστημών Υγείας: Σημαντική πτώση παντού μικρότερη στις υψηλότερες σχολές και μεγαλύτερη στις χαμηλόβαθμες
4ο πεδίο Οικονομικών και Πληροφορικών σχολών: Μικρή αύξηση στις σχολές μεγάλης ζήτησης παρά την αύξηση των εισακτέων. Μικρή άνοδος στις σχολές Πληροφορικής και στις Οικονομικές σχολές.
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου υπέγραψε την υπουργική απόφαση που προβλέπει ειδικό ποσοστό θέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων από τις περιοχές Μάνδρας, Νέας Περάμου και Κω που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Πτώση σημείωσαν 7 από τα 9 τμήματα του ΕΜΠ, όπως προκύπτει από τους συγκριτικούς πίνακες, με πέρυσι.
Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών 13.892: Πτώση 384 μόρια (-2,3%)
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 19.334: Πτώση 43 μόρια (-0,2%)
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 18.240: Πτώση 176 μόρια (-1%)
Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών 14.984: Πτώση 159 μόρια (-1,1%)
Σχολή Χημικών Μηχανικών 17.595: Πτώση 222 μόρια (-1,2%)
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών 18.033: Πτώση 131 μόρια (-0,7%)
Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών 17.784 μόρια: Πτώση 68 μόρια (-0,4%)
Μεγάλη αύξηση σημειώθηκε στις περισσότερες σχολές παιδαγωγικών
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Θεσσαλονίκη) 15.473: Αύξηση 1.325 μόρια (9,4%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Αλεξανδρούπολη) 13.318: Αύξηση 1.705 μόρια (14,7%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΑΘήνα) 16.059: Αύξηση 1.114 μόρια (7,7%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Ρόδος) 12.777: Αύξηση 1.785 μόρια (16,2%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Φλώρινα) 13.244: Αύξηση 1.800 μόρια (15,7%)
Παιδαγωγικό νηπιαγωγών (Φλώρινα) 12.289: Αύξηση 1.938 μόρια (18,7%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Βόλος) 14.647: Αύξηση 1.558 μόρια (11,9%)
Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης (Βόλος) 13.314: Αύξηση 1.900 μόρια (16,6%)
Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής (Βόλος) 16.175: Αύξηση 1.618 μόρια (11,1%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Ιωάννινα) 14.267: Αύξηση 1.799 μόρια (14,4%)
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών (Ιωάννινα): 12.840: Αύξηση 2.007 μόρια (18,5%)
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Ρέθυμνο): 13.782: Αύξηση 1.722 μόρια (14,3%)
Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης (Ρέθυμνο): 12.495: Αύξηση 1.836 μόρια (17,2%)
Με κωδικό τα αποτελέσματα
Οι διευθυντές των λυκείων ανήρτησαν χθες στις σχολικές μονάδες τις εκτυπωμένες καταστάσεις που θα περιλαμβάνουν μόνο τους κωδικούς και τους βαθμούς υποψηφίων, και όχι τα ονόματά τους. Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν έχει τον κωδικό του, πρέπει να ζητήσει από τον διευθυντή να του ανακοινώσει τους βαθμούς με βάση τις αναλυτικές βαθμολογικές καταστάσεις οι οποίες περιλαμβάνουν και τα ονομαστικά στοιχεία των υποψηφίων.