Ηχητικό και γραπτό μήνυμα έλαβαν οι πολίτες το Σάββατο (10/08) από τη νέα υπηρεσία έκτακτης ανάγκης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Το μήνυμα στάλθηκε μαζικά σε όσους βρίσκονταν σε περιοχές όπου υπήρχε υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα, από το πρωί του Σαββάτου που άρχισε επίσημα η «ενδιάμεση λύση» για την αποστολή ειδοποιήσεων από τα δύο κέντρα του 112 που πλέον λειτουργούν κανονικά, 24 ώρες 7 μέρες την εβδομάδα, εστάλησαν τρεις και τέσσερις φορές μηνύματα που καλούν τους πολίτες να είναι προσεκτικοί λόγω ακραίου κινδύνου πυρκαγιάς.
Ανάλογα μηνύματα αναμένεται να σταλούν και σήμερα σε όσους βρίσκονται στις περιοχές υψηλού κινδύνου.
Όσοι δεν γνώριζαν για την νέα υπηρεσία αιφνιδιάστηκαν από το ξαφνικό μήνυμα κινδύνου. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα προκλήθηκε και αναστάτωση μέχρι να καταλάβουν οι πολίτες ακριβώς τι συμβαίνει και πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία.
Το μήνυμα ήταν και ηχητικό (CBS) και γραπτό (SMS) και στην πρώτη χρήση του υπάρχουν προβλήματα καθώς οι πολίτες το έλαβαν σε δύο δόσεις, με διαφορά περίπου 45 λεπτών. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το γεγονός αυτό οφείλεται στην ανταπόκριση των συνεργαζόμενων παρόχων.
Για την επαναληψιμότητα των προειδοποιητικών μηνυμάτων που έλαβαν οι πολίτες, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διευκρινίζει τα εξής:
«Ανάλογα με τις μετακινήσεις του κάθε πολίτη το τελευταίο 24ωρο, πριν την αποστολή του προειδοποιητικού SMS, και τον αριθμό των κεραιών κινητής τηλεφωνίας που έχουν εντοπίσει το σήμα του, προκύπτει και ο αριθμός των μηνυμάτων που θα πάρει από το σύστημα.
Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης είχε κινηθεί από χθες έως σήμερα, έστω οριακά σε τρεις διαφορετικές περιφερειακές ενότητες (περιοχές) και έχει εντοπισθεί το σήμα του κινητού του από τρεις διαφορετικές κεραίες, τότε αναμένεται να λάβει τρία μηνύματα».
Σύμφωνα με την Πολιτική Προστασία, έχουν μπει σε λειτουργία τα δύο κέντρα διαχείρισης του 112 και πλέον θα μπορεί να γίνεται μαζική αποστολή SMS στα κινητά όλων των πολιτών, σε περιοχές που είναι σε εξέλιξη φυσική καταστροφή, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα. Μέχρι το τέλος του χρόνου που έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα για την τελική λειτουργία του 112, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης θα στέλνονται μηνύματα και CBS και SMS.