Σειρά μέτρων προτείνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί & Αγορέων (ΠΟΕΙΑΤΑ) στην σιωπή της κυβέρνησης για να γλιτώσει ο κλάδος, έστω την τελευταία στιγμή, την οικονομική κατάρρευση.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ, τονίζεται σε άρθρο του προέδρου της, Σεραφείμ Κασιδιάρη, επιζητά το διάλογο στην προσπάθειας διεκδίκησης μέτρων ανακούφισης και στήριξης των επαγγελματιών ταξί επισημαίνοντας ότι «σε αυτή τη δύσκολη στιγμή, μόνο η πολιτεία θα μπορούσε να εξασφαλίσει πόρους για την επαγγελματική επιβίωση των ανθρώπων που ασχολούνται με μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Αυτό συμβαίνει με τους συναδέλφους μας σε όλη την Ευρώπη, αυτό ζητάμε κι εμείς από την ελληνική κυβέρνηση».
Στο άρθρο του ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Το ταξί ήταν στην αρχή της πανδημίας και παραμένει μέχρι και σήμερα μία πληγείσα επιχείρηση. Επειδή αυτός ο κλάδος αποτελείται κυρίως από αυτοαπασχολούμενους και όχι από επιχειρηματίες, δεν είχε την υποδομή (οικονομική) να αντέξει τις πιέσεις που έφεραν τα απανωτά περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας. Χωρίς κόσμο να κινείται, χωρίς νυκτερινή ζωή, χωρίς πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα, χωρίς τουρισμό, χωρίς μαθητικά δρομολόγια, το ταξί ήταν και είναι μία επιχείρηση ανοικτή μεν χωρίς πελατολόγιο δε.
Από τον προηγούμενο Μάρτιο μέχρι και σήμερα η Ομοσπονδία δεν σταμάτησε ούτε να προτείνει λύσεις, ούτε να ζητάει οικονομική ενίσχυση, ούτε να επιχειρηματολογεί για το δίκαιο των αιτημάτων της. Ενδεικτικά αναφέρω τα σημαντικότερα αυτών των αιτημάτων:
1.Οικονομική ενίσχυση με την μορφή επιδόματος.
2.Επαναπροσδιορισμός των όρων για την επιστρεπτέα προκαταβολή για να μπορούν να εισαχθούν όλοι οι ιδιοκτήτες ταξί.
3.Το Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων όπως είναι σχεδιασμένο αφήνει εκτός το 90% των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών Ταξί. Εισηγηθήκαμε την τροποποίηση – βελτίωση των προϋποθέσεων ένταξης, για να μην είναι το Ταξί εκτός πλάνων.
4.Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στις πληγέντες επιχειρήσεις για όσους μήνες διαρκούν τα μέτρα προστασίας και οι περιορισμοί στην μεταφορά επιβατών.
5.Επιδότηση για την αγορά και την αντικατάσταση αυτοκινήτου (όχι μόνο για ηλεκτρικά οχήματα).
6.Επιδότηση για αγορά και αντικατάσταση ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών.
7.Ειδική αποζημίωση μέρους του προβλεπόμενου ποσού για τα ακυρωμένα λόγω της υγειονομικής κρίσης μαθητικών δρομολογίων των Περιφερειών.
8.Δημιουργία κουπονιών για την χρήση Ταξί από ευπαθείς ομάδες και ηλικιωμένους.
9.Μείωση των τελών που πληρώνουν τα Ραδιοταξί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.
10.Μείωση-έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών για όσο κρατήσει η υφιστάμενη κατάσταση.
11.Αναβολή πληρωμών τρεχουσών βεβαιωμένων οφειλών προς Εφορία, Ταμεία, Τράπεζες για όσο κρατήσει η υφιστάμενη κατάσταση.
12.Στα μέτρα στήριξης για τις εταιρείες και τους εργαζομένους να ενταχθούν και οι επιχειρήσεις του κλάδου μας (υπαλληλικό προσωπικό συνεταιρισμών και εταιρειών Ραδιοταξί).
13.Δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων τους, αυτοκίνητα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο.
14.Νομοθετική ρύθμιση για τη μεταφορά λαθρομεταναστών και του Νόμου περί Ναρκωτικών. Να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα. Να μην παρακρατείται η άδεια του οχήματος και το όχημα πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.
15.Πρόβλεψη για δωρεάν απολύμανση των οχημάτων καθημερινά μέσω υπηρεσιών των Περιφερειών ή των Δήμων.
16.Εφοδιασμός των οχημάτων με μέσα πρόληψης (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά κ.α.).
Όλο αυτό το διάστημα, το Ταξί αν και θεωρητικά φαίνεται ότι παραμένει ενεργό και διαθέσιμο στο επιβατικό κοινό, στην ουσία μετατράπηκε σε μια ζημιογόνα επιχείρηση με αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Συσσώρευση χρεών και μετάθεση πληρωμών, είναι δύο μεγάλα προβλήματα που πρέπει να διαχειριστεί. Και δυστυχώς δεν είναι τα μόνα.
Στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη που είχαμε με τον κ. Σταϊκούρα, συζητήσαμε εκτός από τα προβλήματα που προέκυψαν με την συμμετοχή των ιδιοκτητών ταξί στο πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής και μια δέσμη μέτρων που θα ενισχύσουν τον τιτάνιο αγώνα που δίνουμε ως επαγγελματίες, προκειμένου να κρατήσουμε τα ταξί διαθέσιμα για το επιβατικό κοινό.
Η κατάσταση είναι τραγική και αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την βιωσιμότητα όχι μόνο των ταξί αλλά και όλων των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Η απόφαση της Ομοσπονδίας να διεκδικήσει όλα αυτά τα πράγματα από την κυβέρνηση με τον διάλογο και όχι με απεργίες ήταν γιατί σεβόμαστε το επιβατικό κοινό και τις ανάγκες του, ειδικά εν μέσω πανδημίας, αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στις κυβερνητικές αποφάσεις λόγω της υγειονομικής κρίσης.
Ο κλάδος μας έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν ότι μπορεί να διεκδικεί το δίκιο του και με πιο επιθετικό τρόπο. Αυτό το ενδεχόμενο (της απεργίας) είναι το ύστατο όπλο μας και οφείλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, όταν και όπως πρέπει».
σχεδιο μεγαλο μαγκες για εισοδο πολυεθνικων παντου
Καλά εντάξει…ο καθένας ότι να ναι…ολοι έχουν πρόβλημα αδελφέ…
ΑΝΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΣΑΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑΤΕ !!!!
ΜΑΓΚΕΣ ΕΣΚΑΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΚΟΥΚΑΚΙ.