Η Tesla φοβάται την επίδραση των επιτοκίων και επιβραδύνει τα σχέδια επέκτασής της…
Σημειώνεται πως μόλις χθες ανακοινώθηκε από τις μεξικανικές αρχές ότι δύο Κινέζοι προμηθευτές του αμερικανικού κατασκευαστή, η Ningbo Tuopu Group και η Hesai Technology, σχεδιάζουν επενδύσεις ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στην περιοχή.
Το εργοστάσιο, όπου αναμένεται να κατασκευαστεί το Model 2, αξίας 25.000 δολαρίων, ανακοινώθηκε τον Μάρτιο και αφορά επενδύσεις 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αφορμώμενος λοιπόν από το εργοστάσιο, ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk δήλωσε ότι η Tesla «βάζει τα θεμέλια», αλλά δεν θα πιέσει τον επιταχυντή, λόγω της κατάστασης της παγκόσμιας οικονομίας.
Και αναμφίβολα αυτό ήταν το πιο ισχυρό σήμα συναγερμού… εκ μέρους του δισεκατομμυριούχου.
Γιατί ανησυχεί…
Ο γεννημένος στη Νότια Αφρική μεγιστάνας δήλωσε ότι ανησυχεί για τον αντίκτυπο των υψηλών επιτοκίων στις οικογένειες που σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα έργα επέκτασης στο μέτωπο της παραγωγής του κορυφαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων με μπαταρία στον κόσμο (που τώρα δέχεται ισχυρό ανταγωνισμό από την κινεζική ανταγωνιστική BYD) θα μπορούσαν να επιβραδυνθούν.
Ο Musk, λοιπόν, δεν μάσησε τα λόγια: «Με φοβίζει αυτό που συνέβη το 2009, όταν η General Motors και η Chrysler χρεοκόπησαν.
Και γίνονται πολλοί πόλεμοι στον κόσμο».
Υπενθυμίζεται πως η Tesla για το τρέχον τρίμηνο σημείωσε χαμηλές πτήσεις αποτυγχάνοντας να δικαιώσει τις προσδοκίες της Wall Street σε ό,τι αφορά τους στόχους για τα περιθώρια κέρδους, τα καθαρά κέρδη και τα έσοδα.
Η αιτία; Βασικός λόγος ήταν ο πόλεμος τιμών που κήρυξε ο Musk το 2023 για να υποστηρίξει τους όγκους των πωλήσεων σε βάρος της κερδοφορίας.
Ως αποτέλεσμα το μικτό περιθώριο ήταν μικρότερο από 18% σε σύγκριση με 25% πριν από ένα χρόνο.
Η δε μείωση του κόστους περιγράφηκε από τον μεγιστάνα ως εξής: «Σκάβουμε μια σήραγγα με ένα κουτάλι».
Ο Musk έδειξε με το δάχτυλο στις αιτίες της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας.
«Οι μακροοικονομικές συνθήκες είναι θυελλώδεις, ως εκ τούτου ακόμα και το καλύτερο πλοίο θα βιώσει δύσκολες στιγμές», είπε, σε αντίθεση με πριν από ένα χρόνο, όταν υποστήριξε ότι η Tesla θα αποδεικνυόταν «ανθεκτική στην ύφεση».
Επισημαίνεται πως η κινεζική απειλή εντάθηκε… τους τελευταίους 12 μήνες.
«Μεγάλος αριθμός ανθρώπων ζει μόνο με τον μισθό του και πολλά χρέη.
Οι πολίτες έχουν χρέη παντού: πιστωτικές κάρτες, στεγαστικά δάνεια, φοιτητικά δάνεια… παντού.
Αυτή είναι η πραγματικότητα για τους περισσότερους ανθρώπους.
Μερικές φορές είναι δύσκολο για όσους κερδίζουν υψηλό εισόδημα, για παράδειγμα πάνω από 200 χιλιάδες δολάρια τον χρόνο να καταλάβουν πώς είναι η ζωή για εκείνους που κερδίζουν 50, 60 ή 70 χιλιάδες δολάρια, δηλαδή την πλειοψηφία.
Οι άνθρωποι διστάζουν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο εάν υπάρχει αβεβαιότητα στην οικονομία».
«Πιστεύω», πρόσθεσε ο Μusk, «ότι υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα να γίνουν λόγω της κακής πιστωτικής κατάστασης.
Τα εμπορικά ακίνητα, φυσικά, είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση.
Τα επιτόκια πιστωτικών καρτών είναι τοκογλυφικά, ακόμη και άνω του 20%.
Και, με τον καιρό, γίνονται εξαιρετικά τιμωρητικά».
Twitter…
Πέρα από τα παραπάνω, ο Musk φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει το X (πρώην Twitter) στην Ευρώπη, προκειμένου να αποφύγει τον νέο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, που ψηφίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, ο Musk είναι όλο και πιο απογοητευμένος που πρέπει να συμμορφωθεί με αυτήν την πράξη και έχει συζητήσει είτε «την κατάργηση της διαθεσιμότητας της εφαρμογής ή τον αποκλεισμό από την πρόσβαση των χρηστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Νωρίτερα τον Αύγουστο, ο Musk σημείωσε ότι η πλατφόρμα του «εργάζεται σκληρά» για την εφαρμογή νέων κανόνων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εγώ έχω Twitter εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν μου κάνει εντύπωση να μπω στο Twitter μέσα και να σερφάρω δεν μου αρέσει το Twitter και σε πολλούς δεν αρέσει από ότι άκουσα εχθές σε ένα τηλεπαιχνίδι Mega και αυτή έχει Twitter και δεν μπαίνει