Χάος προκάλεσε το σαμποτάζ που χτύπησε τους γαλλικούς σιδηροδρόμους τα ξημερώματα της Παρασκευής με αποτέλεσμα χιλιάδες επιβάτες να μείνουν «όμηροι» στους σταθμούς μη μπορώντας να φτάσουν στους προορισμούς τους.
Όλα συντείνουν στο ότι πρόκειται για οργανωμένη επίθεση, η οποία είχε στόχο να πλήξει το Παρίσι λίγο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ποιοι θεωρούνται υπεύθυνοι
Αν και οι αρχές δεν έχουν μιλήσει επίσημα για το ποιοι είναι υπεύθυνοι για την επίθεση, οι αρχές μιλούν για καλά σχεδιασμένη και συντονισμένη πράξη, στην οποία συμμετείχαν αρκετά άτομα με βαθιά γνώση του ποια καλώδια έπρεπε να χτυπήσουν.
Την πεποίθηση αυτή ενισχύει και το γεγονός ότι στο Παρίσι υπάρχει αυξημένη ασφάλεια αυτές τις μέρες, αφενός λόγω των αθλητών και των υψηλά ιστάμενων προσώπων που βρίσκονται επί του παρόντος στο Παρίσι και αφετέρου εξαιτίας του φόβου που υπάρχει για τυχόν τρομοκρατικές επιθέσεις από διάφορα μέτωπα.
Πιο συγκεκριμένα, είχαν εκφραστεί ανησυχίες για πιθανά επεισόδια που θα μπορούσαν να υποκινηθούν είτε από τους τζιχαντιστές, είτε από τους Ρώσους, αλλά και από ομάδες κατά του Ισραήλ, λόγω της αμφιλεγόμενης συμμετοχής του στους Αγώνες.
Συγκεκριμένα για τη Ρωσία, Γάλλοι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι τους τελευταίους μήνες έχει γίνει μια προπαγανδιστική εκστρατεία εναντίον της χώρας τους και ένας σαραντάχρονος Ρώσος συνελήφθη στο Παρίσι την Κυριακή, ο οποίος φέρεται να σχεδίαζε να προκαλέσει αναστάτωση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, συμπεριλαμβανομένης της τελετής έναρξης, αναφέρει το BBC. Το ειδησεογραφικό μέσο κάνει λόγο και για υπόνοιες για τη δράση αριστερών ακτιβιστών, οι οποίοι εναντιώνονται στον Μακρόν.
Από την πλευρά της, η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό διαβεβαίωσε ότι η επίθεση κατά σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας δεν θα είχε αντίκτυπο την τελετή έναρξης, διότι δεν έχει επιπτώσεις στο δίκτυο μεταφορών της περιοχής του Παρισιού.
Επηρεάστηκαν χιλιάδες επιβάτες
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας δέχθηκε επίθεση στις γραμμές που κινούνται βόρεια (Κρουαζίγ), δυτικά (Κουρταλέν) και ανατολικά (Πανί σιρ -Μοζέλ), προκαλώντας προβλήματα στις μετακινήσεις συνολικά, 800.000 επιβατών αυτό το Σαββατοκύριακο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SNCF , Ζαν-Πιερ Φαραντού, σε συνέντευξη Τύπου. Μάλιστα, διευκρίνισε πως οι «εμπρησμοί» μόνο την μέρα της επίθεσης επηρεάζουν συνολικά 250.000 επιβάτες.
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων έκανε λόγο για «πολλές ταυτόχρονες κακόβουλες ενέργειες που αφορούσαν τις LGV (γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας) Atlantique, Nord και Est». Κυρίως έγιναν εμπρησμοί με στόχο την καταστροφή των εγκαταστάσεών τους. Στόχος, όπως ανέφεραν οι αρχές, δεν ήταν να υπάρξουν θύματα, αλλά να παραλύσει το γαλλικό σιδηροδρομικό σύστημα, όπως και έγινε.
Σύμφωνα με την SNCF μια ακόμη εμπρηστική επίθεση σε μια τέταρτη γραμμή προς τα νοτιοανατολικά αποτράπηκε από τις αρχές. Οι δράστες φέρονται να έβαλαν φωτιά σε «αγωγούς που μεταφέρουν πολλαπλά καλώδια (οπτικών ινών)» που αναμεταδίδουν «πληροφορίες ασφαλείας για τους οδηγούς»
Νωρίτερα σήμερα έγινε γνωστό πως η Εθνική Δικαστική Αρχή για την Καταπολέμηση του Οργανωμένου Εγκλήματος (Junalco), διεξάγει έρευνα για το σύνολο των ζημιών που προκλήθηκαν στις εγκαταστάσεις της SNCF, της γαλλικής εταιρείας σιδηροδρόμων.
Ακυρώνεται το 25% των δρομολογίων της Eurostar μέχρι την Κυριακή
Η Eurostar ανακοίνωσε την ακύρωση του 25% όλων των προγραμματισμένων δρομολογίων μέχρι την Κυριακή. Η σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία εκτελεί διεθνή δρομολόγια από το St Pancras του Λονδίνου, επιβεβαίωσε ότι το 25% των τρένων της δεν θα εκτελούν πλέον δρομολόγια την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή.
Αρκετά από τα δρομολόγια προς το Παρίσι έχουν ήδη ακυρωθεί, σε άλλα έγινε εκτροπή ή υπέστησαν καθυστερήσεις λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων πάνω από τη Μάγχη, ενώ οι πελάτες καλούνται να ακυρώσουν τα ταξίδια τους, όπου είναι δυνατόν. «Η Eurostar αναμένει ότι η κατάσταση αυτή θα διαρκέσει μέχρι το πρωί της Δευτέρας», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Ποινή κάθειρξης 20 ετών και 150.000 ευρώ πρόστιμο περιμένει τους δράστες
Η εισαγγελέας του Παρισιού, Λορ Μπεκιό, ανακοίνωσε επίσης ότι η έρευνα της Junalco αφορά σε φθορά περιουσίας που δύναται να βλάψει τα θεμελιώδη συμφέροντα του έθνους, επιθέσεις σε αυτοματοποιημένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων από οργανωμένη συμμορία και συνωμοσία κακοποιών με σκοπό τη διάπραξη αυτών των εγκλημάτων και αδικημάτων.
Η έρευνα διεξάγεται επίσης για φθορά και απόπειρες πρόκλησης φθοράς με επικίνδυνα μέσα από οργανωμένη συμμορία, εγκλήματα για τα οποία μπορεί να επιβληθεί ποινή κάθειρξης είκοσι ετών και πρόστιμο 150.000 ευρώ, πρόσθεσε. Η έρευνα θα διεξαχθεί για κάθε μέρος, όπου διαπράχθηκαν οι ενέργειες αυτές, από τα αρμόδια τοπικά τμήματα της χωροφυλακής.
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων έκανε λόγο για «πολλές ταυτόχρονες κακόβουλες ενέργειες που αφορούσαν τις LGV (γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας) Atlantique, Nord και Est». Κυρίως έγιναν εμπρησμοί με στόχο την καταστροφή των εγκαταστάσεών τους.
Αποζημιώσεις θα καταβληθούν σε όσους επηρεάζονται από το σαμποτάζ
Ο Christophe Franichet, πρόεδρος της SNCF Voyageurs, ανέφερε ότι οι πελάτες των οποίων τα τρένα θα ακυρωθούν θα «επιστραφούν 100%», προσθέτοντας ότι «οι εν λόγω ταξιδιώτες θα ενημερώνονται σταδιακά μέσω SMS ή email εάν το τρένο τους λειτουργεί ή όχι τα επόμενα λίγα μήνες, αναφέρει η Le Parisien.
«Όλα τα εισιτήρια τρένου» των ενδιαφερόμενων χρηστών θα επιστραφούν «100%», επέμεινε η εταιρεία. Σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης, μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριό σας με διάφορους τρόπους: ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή απευθείας στο εκδοτήριο εισιτηρίων του σταθμού. Για ταξίδια με τρένα OUIGO, το SNCF στέλνει ένα email για να προσφέρει την αλλαγή του εισιτηρίου ή την πλήρη επιστροφή χρημάτων.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας TGV της Γαλλίας διασχίζουν τη χώρα με ταχύτητα 300 χιλιόμετρα την ώρα και το δίκτυο είναι σε μεγάλο βαθμό αγροτικό, γεγονός που καθιστά την υποδομή του πιο ευάλωτη.
Ο επικεφαλής της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF, Ζαν Πιερ- Φαραντού, δήλωσε ότι όποιος κι αν βρισκόταν πίσω από το σαμποτάζ είχε στοχεύσει σε διασταυρώσεις του δικτύου για να έχει τον πιο σοβαρό αντίκτυπο «αφού κάθε πυρκαγιά αποκόπτει δύο γραμμές» και καταστρέφει κρίσιμα καλώδια σηματοδότησης.