Του Απόστολου Αποστόλου
Οι στρατιωτικοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Ανδραβίδας (117ΠΜ) ασκούν έλεγχο προσέγγισης – αναχώρησης σε πάνω από 4.000 πολιτικά αεροσκάφη ετησίων στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Αράξου και ταυτόχρονα στα στρατιωτικά αεροσκάφη του Αράξου (F16) και της Ανδραβίδας (F -4E).
O έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας των πολιτικών αεροσκαφών γίνεται χωρίς ραντάρ προσέγγισης με αποτέλεσμα η ασφάλεια πτήσεων να βρίσκεται στο κόκκινο και να υπάρχουν πλείστες αναφορές των πιλότων και των πολιτικών αεροσκαφών για επικίνδυνες καταστάσεις οι οποίες δεν έχουν προκαλέσει ατύχημα χάριν των ικανοτήτων και προσπαθειών των στρατιωτικών ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι αμείβονται με 1.000 ευρώ τον μήνα και όχι με 5.000 και 6.000 των πολιτών εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ.
Από το 1999… «υπογράφουν»
Το 1999 συμφωνήθηκε μεταξύ ΥΕΘΑ και Υπουργείου Μεταφορών να προμηθεύσει η ΥΠΑ και να εγκαταστήσει ραντάρ στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας για έλεγχο των πολιτικών αεροπλάνων. Το 2000 η ΥΠΑ επιβεβαίωσε τη συμφωνία αλλά η προμήθεια του ραντάρ έπεσε στο γεφύρι της Άρτας. Στο γεφύρι της Άρτας οδηγήθηκε και η έγγραφη διαβεβαίωση το 2004 του Δκτη της ΥΠΟΑ προς τον Αρχηγό /ΓΕΑ ότι έχει δρομολογηθεί η προμήθεια και η εγκατάσταση του ραντάρ για την Ανδραβίδα. Μετά συνεχείς έγγραφες πιέσεις του ΥΠΕΘΑ προς ΥΠΑ το γεφύρι της Άρτας συνεχίστηκε σε υψηλό πολιτικό επίπεδο. Στις 10 Ιανουαρίου 2008ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης υπέγραψε την προμήθεια και εγκατάσταση ραντάρ για την Ανδραβίδα όπως φαίνεται στο έγγραφο που αποκαλύπτει το «Μ» ως τεκμήριο. Μετά την υπογραφή από τον Υπουργό, το ραντάρ της Ανδραβίδας ξαναπήγε στο γεφύρι της Άρτας.
Το 2013 ο κ. Χατζηδάκης και πάλι Υπουργός Μεταφορών πλην όμως δεν ενδιαφέρθηκε γι αυτό που είχε υπογράψει το 2008 με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα και για 25 χρόνια να μην έχει ραντάρ η Ανδραβίδα και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας των πολιτικών αεροσκαφών προς και από Ζάκυνθο, Κεφαλληνία και Άραξο να γίνεται στα τυφλά. Εκτός πλέον και οι Υπουργοί και οι Διοικήσεις της ΥΠΑ δεν γνωρίζουν την σπουδαιότητα του ραντάρ προσέγγισης και περιμένουν να συμβεί ένα νέο YAKOLVET το οποίο πρώτα θα το φορτώσουν στους στρατιωτικούς ελεγκτές της Ανδραβίδας για συγκάλυψη των ευθυνών τους και μετά θα κάνουν την προμήθεια ραντάρ.
Ραντάρ …συντεχνίας
Μολονότι σύμφωνα με το παράρτημα 20 σελ 192 της Σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων που υπεγράφη τον Δεκέμβριο 2015 και αποτελεί Νόμο του κράτους, υπάρχει σαφής συμβατική υποχρέωση της Fraport να εγκαταστήσει ραντάρ στην Ανδραβίδα και να εκπαιδεύσει 50 στρατιωτικούς ελεγκτές και μηχανικούς, εντούτοις το ραντάρ δεν έχει ακόμη εγκατασταθεί στην Ανδραβίδα λόγω αντίφασης της ΥΠΑ μολονότι το ΥΠΜΕΤ συνέταξε και υπέγραψε την σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων. Και τούτο διότι η ΥΠΑ προφανώς λόγω μεθοδευμένης ιδιοτελούς συντεχνίας αποκτάει το ραντάρ της Ανδραβίδας να το χειρίζονται πολίτες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ και όχι στρατιωτικοί ελεγκτές του Αεροδρομίου της Ανδραβίδας, καθόσον στην περίπτωση που χειρίζονται το ραντάρ στρατιωτικοί ελεγκτές η ΥΠΑ δεν θα μπορεί να πραγματοποιεί απεργίες αφού οι στρατιωτικοί δεν απεργούν και επιπλέον θα υποχρεωθεί η ΥΠΑ να χορηγεί και στους στρατιωτικούς ελεγκτές τα χρυσά επιδόματα του Euro control που παίρνουν οι ελεγκτές της ΥΠΑ.
Στην περίπτωση που με κομματικά κριτήρια τροποποιεί η Σύμβαση παραχώρησης αεροδρομίων και ο σχετικός νόμος και στην Ανδραβίδα τοποθετηθούν πολίτες ελεγκτές της ΥΠΑ θα υπάρξει σύγχυση διαχωρισμού των πολιτικών αεροσκαφών από τα στρατιωτικά που κινούνται με μεγάλες ταχύτητες καθώς επίσης και στην προτεραιότητα προσεγγίσεων και αναχωρήσεων με αποτέλεσμα μια αεροπορική τραγωδία να βρίσκεται προ των Πυλών.
Για τον λόγο αυτό το ΥΕΘΑ και ο κ. Αρχηγός ΓΕΑ που διακρίνεται για τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία του και κυρίως για την ασφάλεια πτήσεων θα πρέπει να αντισταθεί στις τυχόν συντεχνίες της ΥΠΑ για το δημόσιο συμφέρον για να μη θρηνούμε αθώους ανθρώπους. Άλλωστε, σε τελική ανάλυση στην περίπτωση που η κυβέρνηση για κομματικούς λόγους ικανοποιήσει Νόμο και Σύμβαση παραχώρησης αεροδρομίων ας τοποθετήσουν το ραντάρ όχι στην Ανδραβίδα αλλά στη Ζάκυνθο ή την Κεφαλονιά για να μην θρηνήσουμε θύματα.
Ρε μπας και πρέπει να μας φάνε οι μαο μαο που φέρνει ο κούλης;;;;
Τάνες συνδικαλιστές.