Εάν αγοράσατε αυτοκίνητο πρόσφατα θα παρατηρήσετε ότι κάτι απουσιάζει από τα σύγχρονα μοντέλα. Και αυτό δεν είναι άλλο, από την ρεζέρβα.
Σίγουρα πολλοί θα αναρωτηθείτε πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο και τι μπορείτε κάνετε σε περίπτωση που κλατάρει το λάστιχο του αυτοκίνητου σας. Η αλήθεια είναι ότι τα μισά περίπου αυτοκίνητα της αγοράς έρχονται χωρίς κανονικό τροχό για ρεζέρβα ή έστω μία ρεζέρβα ανάγκης. Και πολλοί ιδιοκτήτες δεν έχουν αντιληφθεί την συγκεκριμένη “έλλειψη”, μέχρι να τους βρει η άτυχη στιγμή και να κλατάρει ένα ελαστικό.
Φυσικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διακινδυνεύουν να δυσαρεστήσουν του πελάτες τους χωρίς να υπάρχει ένας καλός λόγος, αλλά και πάλι δεν είναι λίγοι oι πελάτες που θα δυσανασχετήσουν από την συγκεκριμένη έλλειψη.
Γιατί όμως οι εταιρείες επιλέγουν να μην τοποθετήσουν ρεζέρβα στα νέα τους μοντέλα;
Υπάρχουν πέντε βασικοί λόγοι που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προχωράνε σε αυτή την κίνηση:
Τοποθετούν ελαστικά Run Flat ή κιτ επισκευής
Εξοικονομεί χρήματα στην εταιρεία
Το συνολικό βάρος του αυτοκίνητου είναι ελαφρώς μειωμένο
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να επιτύχουν καλύτερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2
Αύξηση χώρου αποσκευών
Υπάρχει όμως ένας ακόμα παράγοντας που έχει “βγάλει” από το πάτωμα του χώρου αποσκευών την ρεζέρβα. Και αυτός δεν είναι άλλος από τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης των υβριδικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών (Plug-in Hybrid) μοντέλων.
Οι μπαταρίες των μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας θέλουν χώρο και τον βρίσκουν κάτω από το πίσω κάθισμα και τον χώρο αποσκευών, με αποτέλεσμα η ρεζέρβα και τα εργαλεία αλλαγής τροχού να παίρνουν τον δρόμο για τα “αποδυτήρια”.
Εγώ έχω ένα Mercedes εδώ και λίγα χρόνια, κι έχει και ρεζέρβα, και Kit επισκευής, και φυσικά όλα τα εργαλεία. Λοιπόν το θέμα τους είναι η οικονομία τους, το λιγότερο βάρος … γι’ αυτό είναι τσιγαρόχαρτα με πολλά πλαστικά, για να νομίζει το θύμα ότι είναι το φτωχό και οικονομικό. Οι δε τιμές … είναι η χαρά των τραπεζών. Πιο ακριβά δεν γίνεται. Για τους Έλληνες πάντα αφού 400€ μισθός δεν παίζει πουθενά αλλού και χωρίς ασφάλιση τις περισσότερες φορές.
Run Flat και βλακείες. Η χαρά του βουλκανιζατέρ!
Μπές κακή σε άσφαλτο, τσιμεντόδρομο, χωματόδρομο, κατσικόδρομο, βουνό και έλα πές μου.
Τα Run Flat κάνουν +50Ευρώ η τετράδα λιανική, περίπου το 1/2 με 1/3 ενός ελαστικού με την ζάντα. Απλά βρήκαν άλλον ένα τρόπο να κόψουν κόστος και βάρος ΙΧ οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ από την άλλη σε περιορίζουν αυστηρά σε καθαρό ασφαλτόδρομο.
προσφατα ειχε ερθει ενα μαζντα ρχ7 στο μαγαζι ,με σκιζμενο λαστιχο, του εδωσα, το δικο μου αμαξι να κανει την δουλια του , το τι κατσαδα ομως ακουσε απο τη γυναικα του δεν λεγαιται .
εγω προσωπικα θα εβρισκα καπια ροδα που να ταιριαζει γρυλο κλπ αυτα…
φαντάσου να οδηγείς στους κακούς δρόμους (ελαφρώς χωματόδρομους ) της νότιας Ευρυτανίας (πρός Προυσό και πιο μετά δηλ.) και να πάθεις λάστιχο σε καμιά στροφή. Δεν σε σώζει τίποτα αφού ούτε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας έχουν καλό σήμα πρός τα εκεί
Και γι’ αυτό έχω ακόμη παλαιό (28 ετών) αυτοκίνητο.
Για οικονομία κατασκευής βάρους και καυσίμου, να βγάλουν τα καθίσματα και κάθονται γονατιστοί οι επιβάτες. Υπάρχουν πολλές ακόμα ηλίθιες προτάσεις.
Και μιας και στην Ελλάδα έχουμε και ωραίους δρόμους, σκίζεις το λάστιχο πανεύκολα και μετά μόνο με οδική βοήθεια πας βουλκανιζατέρ γιατί δεν κάνει τίποτα σε αυτή την περίπτωση το κιτ επισκευής που είναι απλά ένα “fast” αφρός… Τρομερή μαλακία. Μάλιστα η ρεζέρβα λείπει πλέον και από τα SUV!!!!!!!! Υπερτρομερή μαλακία…
Και η φυάλη LPG εκεί μπαίνει. Τρόμπα ποδηλάτου χρειάζεσαι για να πας στο βουλκανιζατέρ.